تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۲۶۰۲۷۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
افزایش ۱۲ درصدی توان تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب
  مدیرعامل مناطق نفتخیز جنوب گفت: توان تولید نفت در مناطق نفتخیز جنوب تا پنج سال آینده از ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار بشکه در روز با ۱۲ درصد رشد به سه میلیون و ۲۸۰ هزار می رسد.

  «علیرضا دانشی» امروز در دومین روز از نخستین همایش ملی افزایش بهره دهی چاه های نفت و گاز افزود: در این منطقه ۴۵ میدان نفتی و ۱۷ میدان مستقل گازی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه در مناطق نفتخیز جنوب ۲۲۲ تاسیسات نفتی وجود دارد، ادامه‌داد: متولی تامین خوراک هفت پالایشگاه کشور هستیم، همچنین سه‌هزار و ۳۰۰ چاه داریم که ۲ هزار و ۵۰۰ حلقه تولیدی است.

دانشی اضافه‌کرد: عملیات تعمیری و توسعه ای ۶۰۸ دکل در پنج سال گذشته انجام شده و افزایش نگهداشت توان تولید یک میلیون و ۷۵۴ هزار بشکه بوده است.

وی تاکید کرد: در پنج سال آینده قرار است ۲۵۴ حلقه چاه توسعه ای حفر شود و ۵۴۶ حلقه چاه موجود را تعمیر خواهیم کرد که در مجموع ۸۰۲ حلقه چاه تولیدی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مناطق نفتخیز جنوب با اشاره به اینکه با این اقدامات یک میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه به توان تولید اضافه خواهد شد، گفت: تولید مناطق نفتخیز جنوب تا پنج سال آینده به سه میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه می رسد.

وی اظهار داشت: چالش هایی در این زمینه شناسایی شده و ارتباط به مراکز تحقیقاتی و علمی و تعریف نیازهای فناورانه انجام شده است.

دانشی به قراردادهای بار اول با شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: در این زمینه امسال ۸۰۰ میلیارد تومان قرارداد پیش بینی شده است.

وی افزود: همچنین ۱۰ مگاپروژه افزایش تولید با دانشگاه ها برای ازدیاد برداشت امضا شده است.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با تاکید بر اینکه برای ارتقای صنعت نفت باید ایده های نو مطرح شود، ادامه داد: برای هر طرح باید پیوست اقتصادی داشته باشیم.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار