تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۲۶۰۲۷۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
عکاسی صنعتی روشی حرفه ای برای برندسازی
 امروزه جهان به سمت برندسازی و تجارت الکترونیک پیش رفته است و این امر در تمامی کشورهای پیشرفته و در حال توسعه غیر قابل اجتناب می باشد. یکی از روش هایی که در چندین سال اخیر برای برندسازی و نمایش محصولات یک کسب و کار معرفی شده و بسیار به کار گرفته شده است، عکاسی صنعتی می باشد. عکاسی صنعتی زیر شاخه ای مهم از رشته عکاسی می باشد که در آن با استفاده از تکنیک ها و به کارگیری لوازم و تجهیزات مخصوص می توان تصاویری بی نظیر و خارق العاده ای را خلق نمود، به طوری که بیننده و مخاطب به خوبی مفهوم و پیام آن تصویر را درک و لمس کند.


اگر شما می خواهید در بین رقبای داخلی و حتی خارجی خود به خوبی بدرخشید و محصولات و برند خود را به شیوه ای متفاوت و منحصر به فرد به نمایش بگذارید، پیشنهاد ما به شما استفاده از عکاسی صنعتی می باشد. استودیو عکاسی لحظه نگاری یکی از برترین استودیوهای عکاسی می باشد که با انجام پروژه های متعدد در زمینه های مختلف عکاسی صنعتی، عکاسی تبلیغاتی و ساخت تیزر، توانسته است نیاز کارفرمایان و مخاطبان را به خوبی پیاده سازی و اجرا نماید. شما می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با تیم ما تماس حاصل نمایید و از خدمات شگفت انگیز آنها بهره مند گردید.


آشنایی با عکاسی صنعتی

انسان ها از طریق حس بصری جذب سوژه مورد نظر می شوند و به همین دلیل در دنیای امروز نمی توان نقش تصویر و به اصطلاح فنی، مدیا را نادیده گرفت. با وجود انواع و اقسام شبکه ها و رسانه های اجتماعی، بیلبوردها، بروشورها و استندهای تلویزیونی و خیابانی، نقش عکاسی به صورت حرفه ای مانند عکاسی صنعتی در کنار مواردی همچون تیزر تبلیغاتی دارای اهمیت بالایی است.

عکاسی صنعتی و تبلیغاتی از جمله خدماتی است که این روزها همه مشاغل بزرگ و کوچک، جهت رشد کسب و کار خود به آن احتیاج دارند. در واقع این روش، روشی ساده و بی آلایش است که به ارائه تصاویر باکیفیتی می پردازد که در آن هیچگونه ادیتی انجام نشده است. در این نوع از عکاسی، تصاویر یک محصول، خطوط تولید و فرایند صنعتی به صورت حرفه ای خلق و نمایش داده می شود.

انواع مختلف عکاسی صنعتی

عکاسی صنعتی دارای نمونه های مختلفی است که هر کدام باید با ترفندهای خاصی انجام بگیرد. از نمونه های عکاسی صنعتی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

· هوایی: در این روش عکاسی تصاویر از بالا و با استفاده از هلیکوپتر و دوربین های مخصوص انجام می گیرد.

· نمای داخلی و معماری: در این شیوه که بیشتر برای شرکت های ساخت و ساز و فروش ساختمان به کار برده می شود، نمای داخلی ساختمان از زوایای متعدد عکس برداری می گردد.

· غذا: عکاسی غذا در چندین سال اخیر رشد بسیار زیادی کرده است و رستوران ها و کافه ها از آن طریق توانسته اند مشتریان زیادی را به سمت خود جلب کنند.

· خبری و ورزشی: این عکاسی برای تحت پوشش دادن وقایع و رویدادهای خبر و ورزشی جهت نمایش حقیقت به کار برده می شود. در این شیوه عکاسی از دوربین های بی نظیری استفاده می گردد.

· طلا و جواهرات: صنعت جواهرات از صنایع بزرگ و مهم می باشد که مخاطبان زیادی دارد. در این صنعت، عکاس صنعتی جهت ارائه محصول باید از شیوه های جدید و حرفه ای برای به نمایش گذاشتن جزئیات جواهرات استفاده کند.

نکات لازم جهت عکاسی صنعتی

عکاسی به شیوه صنعتی توسط افراد توانمند و متخصص در این زمینه که از دانش بالا و به روزی برخوردار هستند، انجام می گردد. شاید صاحبان کسب و کارهای کوچک در اوایل کار خود شنیده باشند که از طریق موبایل می توانند از محصولات و تولیدات خود عکس برداری کنند و به عنوان عکس صنعتی از آن استفاده کنند. باید بگوییم که این شیوه غلط است. عکاسی صنعتی روشی منحصر به فرد است که برای انجام آن باید نکات زیر انجام گردد:

· باید از دوربین های مخصوص همراه با لنز و فلش های منحصر به فرد استفاده نمود. همچنین عکاس باید به خوبی با دوربین و امکانات آن آشنا باشد و بتواند دوربین و لنزهای آن را به درستی به کار بگیرید.

· نورپردازی در عکاسی امر مهم می باشد، عکاس باید نورهای طبیعی و مصنوعی را به خوبی بشناسد و از شیوه های نورپردازی به خوبی استفاده نماید.

· عکاس باید از شیوه ها و تکنیک های ترکیب بندی یا به اصلاح کمپوزیسیون به درستی در خلق تصاویر کمک بگیرد.

از دیگر مواردی که عکاس باید در عکاسی صنعتی از آن بهره ببرد عبارتند از، داشتن خلاقیت بالا، توانایی بالا جهت مشاوره دادن به مشتریان، داشتن اخلاق حرفه ای در کار با مشتریان، داشتن نمونه کار حرفه ای در رزومه خود، بهره بردن از سوژه های ناب عکاسی و ...


:
:
:
آخرین اخبار