تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۶۰۲۶۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
راهکارهای مراقبت از پراید
راهکارهای مراقبت از پراید قطعا زمانی که شما خودرو شخصی خودتان را می خرید به فکر این خواهید افتاد که چگونه از آن نهایت مراقبت را بکنید تا نه تنها خودرو عمر بیشتری داشته باشد بلکه در نظر دیگران ...

قطعا زمانی که شما خودرو شخصی خودتان را می خرید به فکر این خواهید افتاد که چگونه از آن نهایت مراقبت را بکنید تا نه تنها خودرو عمر بیشتری داشته باشد بلکه در نظر دیگران زیباتر هم به نظر برسد.

در این مقاله ما به شما راهکارهایی را به نمایش خواهیم گذاشت تا با انجام دادن آنها از خودرو شخصیتان مراقبت لازم را بکنید.

مراقبت از خودرو در گرمای تابستان

توجه داشته باشید که گرمای فصل تابستان برای ماشین شما بسیار خطرناک تر از آن چیزی هست که فکر میکنید. به همین دلیل در ادامه چندین راهکار را برای در امان ماندن ماشین شما از گرمای زیاد نشان خواهیم داد.

مراقبت از سیستم جلوبندی پراید

پراید یکی از پر استفاده‌ترین خودروهای ایران است و سیستم جلوبندی نسبتا ضعیفی دارد.. و همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو؛ بخش تعلیق یا جلوبندی است. اگر اقدام به خرید قطعات جلوبندی پراید و تعویض یا تعمیر آن کرده باشید متوجه هزینه‌های زیاد آن شده‌اید. اخیرا شرکت زمردیدک لیست قیمت بروز قطعات جلوبندی را منتشر کرده است و می‌توانید جدیدترین قیمت‌ها را مشاهده نمایید.

بنابراین شاید به صرفه‌ترین راه این باشد برای جلوگیری از خرابی قطعات جلوبندی از قطعات جلوبندی پراید محافظت نمایید.

استفاده از پارکینگ مسقف:

هر چند که دسترسی به گاراژ و یا پارکینگ مسقف برای اغلب مردم نا ممکن است اما بی شک بهترین راهکار برای در امان ماندن خودرو از آفتاب استفاده از پارکینگ مسقف می باشد. تا جای امکان سعی کنید خودرو خود را در سایه پارک کنید چرا که اگر بتوانید این کار را دائمی کنید دیگر نیازی به راهکار های زیر نخواهد بود.

شید شیشه جلو:

احتمالا پرده نازک مشکی را روی شیشه جلو بعضی از ماشین ها دیده اید. پرده ای که از داخل جمع و باز می شود. با استفاده از شید شیشه جلو احتمال پوسیدگی صندلی ها و داشبورد ماشین به حداقل خواهد رسید. عدم استفاده از این شید میتواند دچار شکستگی و تغییر رنگ داشبورد شود.

چتر خودرو:

اگر علاقه ای به استفاده از شید شیشه جلو، روکش صندلی، سایبان پنجره ها و موارد دیگر ندارید، چتر خودرو بهترین پیشنهاد خواهد بود چرا که استفاده از آن باعث می شود هیچ نوری داخل خودرو نشود

روکش صندلی:

اگر شرایط پارکینگ خودرو شما در حالتی هست که هر روز نور آفتاب به بدنه و به خصوص داخل ماشین می تابد ، حتما از روکش صندلی استفاده نمایید. استفاده از روکش صندلی باعث می شود تا صندلی های شما به پرور زمان در اثر برخورد نور تغییر رنگ ندهند و در نتیجه صندلی های نو و زیبایی را خواهید داشت. از دیگر فواید روکش صندلی میتوان به دو مورد زیر اشاره کرد:

مانع از گرم شدن کمربند ایمنی می شود و در هنگام بستن آن احساس بدی به شما دست نخواهد داد

اگر صندلی کودک داشته باشید با استفاده از روکش صندلی میتوانید آن را خنک نگه دارید تا زمانی که کودک را در صندلی قرار دادید، صندلی داغ آن را آزار ندهد

سایه بان های پنجره ها:

در واقع سایه بان پنجره های جلو و عقب دقیقا نقش شید شیشه جلو را اجرا می کنند و تنها تفاوت آنها با شید شیشه جلو خودرو در این است که می توان آنها را در هنگام رانندگی هم استفاده کرد، چرا که به شیشه های کناری می چسبند و مانع تابش نور به داخل ماشین شما میشوند.

روکش فرمان:

فرض کنید مجبور شده اید در ظهر یکی از روزهای هفته از خودرو خود استفاده کنید. اما درست زمانی که دستتان را به فرمان خودرو میگیرید داغی بیش از اندازه آن باعث خواهد شد تا دستتان را بی اختیار عقب بکشید، اما با استفاده از روکش فرمان دیگر نگران پوسیدگی، ترک خوردن و داغ بودن فرمان ماشین نباشید

چند راهکار دیگر برای مراقبت از پراید

سرویس تعمیر و نگهداری پراید:

سعی کنید هر ماه یا چند ماهی یک بار به تعمیرگاه بروید. تنظیم نبودن فرمان و یا ترمز های چسبنده باعث افزایش سوخت و همچنین آسیب دیدن خودرو میشوند. در واقع مراقب چراغ چک موتور باشید و آن را نادیده نگیرید.

تنظیم کردن باد تایر ها:

تنظیم نبودن باد تایر ها با یکدیگر حتی در حد یک درجه هم میتواند به جلوبندی خودرو شما آسیب بزند. جالب است بدانید که اگر باد تایرها حتی یک درجه هم اختلاف داشته باشند باعث میشوند تا مصرف سوخت خودرو شما بیشتر شود. همچنین تنظیم نبودن باد تایر ها باعث لرزش خودرو خواهد شد و احتمال تصادف را افزایش خواهد داد.

گاز ندادن زیاد:

بی شک همه ما شنیده ایم که گاز دادن زیاد میتواند منجر به آسیب های جدی شود. معایب گاز دادن زیاد عبارتند:

افزایش مصرف سوخت خودرو

افزایش احتمال تصادف

کاهش دفعات ترمز گرفتن

خاموش نکردن ماشین در توقف های کوتاه:

هر چند که روشن بودن خودرو در هنگام توقف کوتاه آسیبی به خودرو وارد نمیکند اما باعث میشود تا خودرو شما سوخت کمتری مصرف کند

تعویض روغن موتور خودرو:

در دفترچه های خودرو ها معمولا نوشته شده است که بعد از طی هر ۱۶ هزار کیلومتر روغن موتور را تعویض کنید. اما این پیشنهاد فقط تا زمانی کارساز است که خودرو نو و سالم باشد. بعد از مدتی کار کردن، خودرو شما نیاز دارد تا هر ۵ تا ۸ هزار کیلومتر روغن موتور ش را عوض کنید.

روانکاری خودرو:

اکثر مردم به روانکاری سیستم اهمیت چندانی نمیدهند، در حالی که این کار برای بهتر ماندن خودرو شما بسیار مفید خواهد بود و باعث میشود تا قطعات خودرو بیشتر دوام بیاورند.

باک خالی از بنزین:

اغلب مردم عادت دارند زمانی باک ماشین را پر کنند که دیگر بنزینی در آن نباشد. این کار آسیب زیادی به پمپ هایی که پر نشده اند میزند و باعث کوتاه تر شدن عمر آنها میشود. معمولا پمپ های سوخت برای خنک ماندن باید در بنزین شناور باشند

رد شدن از سرعت گیر با سرعت بالا:

جوانان امروزی معمولا اعتنایی به سرعت گیر نمیکنند و با سرعت از آن عبور می کنند و یا در لحظه رسیدن به آن ترمز میگیرند. این کار نه تنها به کمک فنر و اجزای آن آسیب وارد می کند بلکه به شاسی ماشین نیز آسیب جدی خواهد زد. پس بهتر است به موقع ترمز بگیرید.


تعویض روغن ترمز

سعی کنید زمانی که ماشین را به تعمیرگاه میبرید تا تعمیر کار روغن ماشین را تعویض کند، نظاره گر کار تعمیر کار باشید. معمولا کمتر مکانیکی تعویض روغن ترمز را دقیق و کامل انجام می دهد چرا که کاری زمان بر است و کمی هم دقت میخواهد

از مزایای تعویض روغن ترمز میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

· جذب آلودگی ناشی از خودرو

· جذب رطوبت سیستم ماشین

تعویض هوای تازه با هوای موجود در خطوط و ناخالصی های سیستم

.

:
:
:
آخرین اخبار