تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵
کد خبر: ۲۶۰۲۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
چرا علاقه مندان به گلف چمن مصنوعی را انتخاب می کنند؟
چرا علاقه مندان به گلف چمن مصنوعی را انتخاب می کنند؟ ورزش گلف یکی از پرطرفدارترین و در عین حال مشکل ترین بازی‌های دنیا محسوب می شود که لازمه این ورزش، نیروی فکری، آمادگی جسمانی بازیکن و از همه...
  چرا علاقه مندان به گلف چمن مصنوعی را انتخاب می کنند؟
ورزش گلف یکی از پرطرفدارترین و در عین حال مشکل ترین بازی‌های دنیا محسوب می شود که لازمه این ورزش، نیروی فکری، آمادگی جسمانی بازیکن و از همه مهم تر زمین مناسب است. از این رو، زمین بازی برای ورزش گلف باید بصورتی طراحی شده باشد تا در برابر تردد زیاد و حرکات چرخشی بازیکنان آسیب نبیند.

با توجه به موارد گفته شده، چمن مصنوعی تنها زمینی است که همه این ویژگی ها را می تواند داشته باشد؛ زیرا با پیشرفت های اخیر، این محصول به یک زمین مناسب و کارآمد در صنعت ورزشی تبدیل شده است که اکثریت افراد آن را نسبت چمن طبیعی ترجیح می دهند.

چرا چمن مصنوعی برای گلف بازان محبوب است؟

فناوری مورد استفاده در چمن مصنوعی برای بازی گلف بسیار تکامل یافته است و محبوبیت آن در چند سال اخیر افزایش یافته است. دلایل زیادی وجود دارد که چرا گلف بازان، چمن مصنوعی را برای زمین بازی خود انتخاب می کنند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می کنیم:

1. نگهداری بسیار کم

یکی از دلایل علاقه گلف بازان به چمن مصنوعی بخاطر نگهداری آسان و راحت آن می باشد؛ زیرا بر خلاف چمن طبیعی نیازی به آبیاری مداوم و کوددهی ندارد. همین امر موجب شده، اکثریت افراد از این محصول استفاده کنند؛ بخصوص کسانی که منطقه زندگی آنها بسیار گرم است و با کمبود آب مواجه هستند.

برای نگهداری چمن مصنوعی کافیست، هرزگاهی چمن خود را با استفاده از مواد تمیزکننده مناسب شستشو دهید تا گرد و غبار روی آن پاک شود.

2. محیط بازی

اگر مکان بازی شما سرپوشیده باشد، انتخاب چمن مصنوعی یکی از مناسب ترین سطح ها برای انجام این بازی است؛ زیرا بر خلاف چمن طبیعی برای رشد و طروات نیازی به نور خورشید ندارد. به همین دلیل، چمن مصنوعی یکی از زمین های محبوب بین افراد گلف باز است.

3. تعمیر آسان

با استفاده از چمن مصنوعی، می توانید کمتر نگران خراب شدن زمین حین بازی باشید؛ زیرا در صورت مشکل، شما به راحتی می توانید، تیکه خراب شده را تعویض کنید و به بازی خود ادامه دهید. درحالی که اگر چمن طبیعی را به عنوان زمین بازی خود انتخاب کنید، در صورت آسیب، می تواند وقت و هزینه زیادی از شما بگیرد؛ زیرا برای رشد، به آبیاری و کوددهی نیاز دارد و زمان زیادی طول می کشد تا زمین آماده بازی شود.

4. مقرون به صرفه

بسیاری از افراد تصور می کنند، هزینه های ناشی از چمن مصنوعی در مقایسه با چمن طبیعی بیشتر است. درصورتی که چمن مصنوعی فقط یک بار هزینه، آن هم هنگام نصب دارد و در تمام طول سال مانند چمن طبیعی نیازی به کوددهی، آبیاری مداوم و نیروی کار برای چمن زنی نداشته و همه این عوامل باعث کمتر شدن هزینه ها می شود.

5. سازگار با محیط زیست

چمن مصنوعی گلف

چمن مصنوعی علاوه بر اینکه نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد، با استفاده از پلاستیک بازیافتی ساخته شده و این موضوع بیانگر این است که با محیط زیست سازگار می باشد. علاوه بر این، استفاده از چمن مصنوعی، آسیب های ناشی از کود و آفت کش هایی که برای سبز و زیبا نگه داشتن چمن طبیعی استفاده می شود را از بین می برد. همچنین میزان آبیاری را کاهش داده و سالانه مقدار قابل توجهی آب صرفه جویی می شود.

علاوه بر موارد گفته شده، دلایل زیادی وجود دارد که چرا چمن مصنوعی با محیط زیست سازگار است. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می کنیم، مقاله چرا چمن مصنوعی برای محیط زیست بهتر است را مطالعه نمایید.

6. زهکشی خوب

یکی از دلایل مهم استفاده از چمن مصنوعی برای افرادی که گلف بازی می کنند، زهکشی بالای چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی است که باعث شده هنگام بارندگی زمین بازی لغزنده نشود. همچنین سوراخ های کوچکی که در زیر چمن مصنوعی هنگام نصب ایجاد شده است، کمک می کند چمن شما در اثر رطوبت دچار کپک و قارچ نشود.

7. سطح صاف و یکنواخت

چمن مصنوعی سطح صاف و یکدستی را برای گلف بازان فراهم می کند که باعث شده کیفیت بازی ورزشکاران بهبود یابد. اما نکته قابل توجه در این است که هنگام نصب، باید مواردی رعایت شود تا سطح زمین بعد از قرار دادن چمن یکنواخت باشد.

8. بادوام

خرید چمن مصنوعی

یکی از دلایل اصلی چمن مصنوعی که باعث شده گلف بازان از این محصول استفاده کنند، مقاومت و دوام بالای آن است. این ویژگی باعث شده تا چمن برای مدت طولانی مورد استفاده قرار گیرد. چمن مصنوعی گلف در برابر، اشعه فرابنفش خورشید ماندگاری بالایی داشته و تحت هیچ عنوان دچار رنگ پریدگی نخواهد شد.

قیمت چمن مصنوعی

چمن مصنوعی در انواع مختلفی تولید می شود که قیمت آن می تواند بسته به کیفیت، برند، جنس الیاف، نوع نخ استفاده شده و ... متغیر باشد. علاوه بر موارد گفته شده، قیمت چمن مصنوعی تعیین شده برای محصولات کاملاً نرخ رقابتی دارد و مطابق با شرایط ارزی و ریالی بازار کشور تنظیم می گردد.

خرید چمن مصنوعی

چمن مصنوعی زیبا

همانطور که مطلع هستید، چمن مصنوعی به دو دسته چمن مصنوعی ورزشی و تزئینی طبقه بندی می شود که هر یک کاربرد متفاوت دارد. بنابراین، هنگام خرید نیاز است اطلاعاتی در این رابطه داشته باشید تا محصولی مناسب بسته به پروژه و بودجه خود تهیه کنید. علاوه بر نوع آن، چمن مصنوعی از لحاظ جنس تیغه و اندازه متفاوت است. به عنوان مثال، جنس الیافی که برای چمن مصنوعی مهد کودک در نظر گرفته می شود، نرم و لطیف است تا کودکان هنگام بازی آسیبی نبیند. درحالی که برای مکان های پرتردد، الیاف مقاوم و سفت تری انتخاب می کنند تا بر اثر رفت و آمد زیاد دیرتر خراب شود.

از این رو ما به شما پیشنهاد می کنیم، برای خرید چمن مصنوعی بهتر است از افراد با تجربه و متخصص در این زمینه مشورت بگیرید.

:
:
:
آخرین اخبار