تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۲۶۰۱۸۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید قزل آلا حداکثر به ۱۰۰ هزار تن می رسد
مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با توجه به از بین رفتن ۸ هزار تن قزل آلا در سیل اخیر پیش بینی می شود که تولید به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن برسد.

آقای آرش نبی زاده گفت: قیمت کنونی هر کیلو قزل آلا سر مزرعه ۷۳ تا ۷۴ هزار تومان، سالمون ۸۱ تا ۸۲ هزار تومان و همچنین قزل آلا در عمده فروشی تهران ۷۶ تا ۷۷ هزار تومان و سالمون ۸۸ هزار تومان است.

به گفته او، بنابر بررسی های صورت گرفته، قیمت تمام شده هر کیلو قزل آلا ۸۰ تا ۸۵ هزار تومان و سالمون ۹۳ تا ۹۴ هزار تومان است که بدلیل نبود تقاضا و کاهش قدرت خرید خانوار کمتر از این نرخ عرضه می شود.

نبی زاده می گوید: با توجه به رکود بازار، نبود انگیزه تولید و خسارت ۸ هزار تنی سیل اخیر به بخش ماهیان سردآبی پیش بینی می شود که تولید به ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تن برسد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی ماهیان سردآبی گفت: با توجه به آنکه ۲ ماه دیگر تا ژانویه مانده است، تقاضا برای صادرات بالاست، اما به دلیل عدم امکان تامین، صادرات به کندی در حال انجام است.

به گفته او، بنابر آمار سال گذشته حدود ۵ هزار تن قزل آلا صادر شد و امسال پیش بینی می شد که با صادرات ۶ تا ۷ هزار تن محصول رکورد سال گذشته زده شود که با وجود آنکه بخش کشاورزی جز تحریم‌ها نیست، اما به سبب مشکلات نقل و انتقال ارز، عدم قرارداد شفاف، تعهدات ارزی  و اختلاف قیمت ارز صادرکننده رغبتی به صادرات ندارد. لذا باید منتظر ماند و دید که صادرات به چه رقمی‌می رسد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار