تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۵۹۸۶۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فولاد ۱۰۰ سال فوتبال خوزستان را زیر سوال برد / وریا و دژاگه به واسطه رفاقت با نکونام جذب شدند
  یک پیشکسوت فوتبال با انتقاد از خریدهای فولاد برای لیگ بیست و دوم، گفت: از این بازیکنان نجومی هیچ کار مثبتی دیده نشده است و به جرات می‌گویم این پول میلیاردی هرز رفت و سوخت شد.

سیاوش بختیاری‌زاده در خصوص ناکامی‌های اخیر فولاد در لیگ برتر، اظهار کرد: بعد از چندین فصل که پنجره نقل و انتقالات بسته شده بود، این پنجره با تلاش اعضای هیات مدیره و مدیرعامل باشگاه باز شد و همان‌طور که دیدید این باشگاه بی‌مهابا در بازار نقل و انتقالات دست به خریدهای فراوانی زد تا آنجایی که با وجود نجاریان جوان خوزستانی که کاندیدای حضور در تیم ملی بود و شیری که فصل قبل از تیم پرسپویس به فولاد آمده بود باز هم اقدام به خرید وریا غفوری در پست هافبک داشت.

خریدهای نجومی فولاد هیچ کار مثبتی نکرده‌اند

وی ادامه داد: حضور بی‌پروای فولاد در بازار نقل و انتقالات با توجه به این‌که این تیم در سه جبهه لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا رقابت کند، همه هواداران و علاقه‌مندان به این تیم به دنبال فولاد مدعی و همراه با یک فوتبال زیبا و هجومی بودند اما بعد از شروع مسابقات با خریدهایی که داشتند، هیچ تغییری در روند تاکتیکی و شکل بازی فولاد ایجاد نشد. بازیکن‌هایی با قیمت‌های نجومی و میلیاردی جذب فولاد شدند که تاثیر آنچنانی در روند کاری فولاد نداشتند؛ معتقدم همین بازیکنان میلیاردی طی ۱۲ هفته گذشته یک ضربه خوب هم به سمت دروازه حریفان فولاد نداشتند و حتی نتوانستند مهاجمان فولاد را با پاس‌های خوبشان در موقعیت گلزنی قرار دهند. در واقع از این خریدهای نجومی هیچ کار مثبتی ندیدیم و به جرات می‌گویم این پول میلیاردی هرز رفت و سوخت شد و علاوه بر این فرصتی که نکونام می‌توانست به جوانان این تیم مثل نجاریان و باویه بدهد نیز از بین رفت. 

پیشنهاد به نکونام عاملی برای پوشش بازی‌های ضعیف فولاد بود

کاپیتان سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان بیان کرد: در همین زمان نیز تیم‌ملی به واسطه هدایت کی‌روش به جواد نکونام پیشنهاد مربیگری داد و این بحث عاملی برای سرپوش گذاشتن بر بازی‌های ضعیف فولاد شد. خیلی از منتقدان، کارشناسان و پیشکسوتان فوتبال خوزستان در این شرایط با توجه به این‌که نمی‌خواستند روحیه فولاد را تضعیف کنند زیرا تنها نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا است، پیشنهاد کی‌روش را باعث به‌هم خوردن تمرکز نکونام، کادر فنی و تمام اعضای باشگاه دانستند اما به شخصه معتقدم این پیشنهاد تنها سرپوشی بر بازی‌های ضعیف فولاد بود، چرا که مدیرعامل فولاد بارها اعلام کرد نکونام با فولاد قرارداد دارد، هرچند یک‌بار هم از سوی نکونام به صراحت اعلام نشد که پیشنهاد تیم‌ملی را نمی‌پذیرم زیرا او و اطرافیانش هم دوست داشتند این پیشنهاد سرپوشی بر بازی‌های ضعیف فولاد باشد.

کی‌روش با اقتدار به خواسته‌اش رسید

وی افزود: این قضیه تا جایی پیش رفت که متاسفانه امروز تیم‌ملی بدون مربی ایرانی وارد جام جهانی می‌شود و این اتفاقی بود که کی‌روش از روز اول به دنبال آن بود زیرا او می‌دانست نکونام فرصت طلایی حضور در فولاد را به فرصت چند روزه در تیم‌ملی نمی‌دهد و کی‌روش هم با پافشاری بر این خواسته که تنها نکونام را به عنوان دستیار می‌خواهم امروز با اقتدار به ‌آن‌چه می‌خواست رسید و این نیز برای فوتبال ایران درد است زیرا ما کی‌روش را به جام جهانی می‌بریم ولی او حاضر نشد یک مربی ایرانی دیگر را روی نیمکت تیم‌ملی در جام جهانی بنشاند. من فکر می‌کنم اعضای فدراسیون فوتبال از آقای تاج گرفته تا سایر نفرات در این اتفاق نقش دارند و با یک برنامه‌ریزی که به نکونام پیشنهاد تیم‌ملی را داده‌ایم هم تمرکز هواداران و هم تمرکز هر کسی که در اطراف فولاد بود را برهم زدند. اما من اطمینان دارم در همان اولین تماسی که کی‌روش با نکونام داشت مربی فولاد صراحتا اعلام کرد که به تیم‌ملی نمی‌رود اما کی‌روش، فدراسیون و یکی از سایت‌های ورزشی کشور هر روز به خبر حضور نکونام در تیم‌ملی دامن زدند تا آن‌جایی که آدم و عالم به این باور رسیدند که پیشنهاد کی‌روش تمرکز کادر فنی فولاد را برهم زده است و معتقدم اگرچه شاید تاثیری داشت اما دلیل بازی‌های ضعیف فولاد را غیر از این است.

بختیاری‌زاده ادامه داد: فولاد با توجه به خریدهای میلیاردی و اردوهای داخلی و خارجی و نیز تمام امکانات سخت‌افزاری نباید این گونه ضعیف بازی کند که در دو بازی مقابل تیم‌های نه چندان قوی شمالی یعنی نساجی و ملوان دو شکست را متحمل شود. نکته قابل تامل این است در هر دو بازی تعداد بازیکنان شمالی فولاد بیشتر از بازیکنان شمالی دو تیم ملوان و نساجی بود و به نظر من نباید گفته شود فولاد خوزستان مقابل این دو تیم شمالی مغلوب شد زیرا معتقدم تیم شمال مغلوب تیم شمال شد، در حالی که روزهایی را داشتیم که فوتبال خوزستان با تهامی، آهک‌پور، بختیاری‌زاده‌ها، داوودی و عیسی عساکره تیم‌های شمالی را شکست می‌داد و به استان برمی‌گشت.

فولاد ۱۲ هفته بدون بازی زیبا و عامه‌پسند

وی تاکید کرد: فولاد در ۱۲ هفته گذشته فوتبال زیبا و عامه‌پسند انجام نداده است و خواهش من از کادر فنی فولاد و شخص جواد نکونام که انشاءالله در آینده مربی بزرگی برای تیم ملی خواهد شد، این است حالا که فولاد در رده دهم جدول قرار دارد بعد از تعطیلات لیگ روی بازیکنان خوزستانی از جمله باویه، حزباوی، نجاریان، آغاسی و عبدالله‌زاده سرمایه‌گذاری کند و به بازیکنان خوزستانی فرصت بدهد. ضمن این‌که فولادنوین دو فوروارد بسیار عالی دارد که می‌تواند از آن‌ها نیز استفاده کند و اگر با این جوان‌ها ششم یا هشتم هم شویم ارزشمند است و به نکونام قول می‌دهم تمام فوتبال خوزستان نیز از او حمایت خواهد کرد.

وریا و داژاگه کارایی لازم را ندارند

وی در ادامه با بیان این‌که وریا غفوری و اشکان دژاگه که جزو خریدهای نجومی فولاد هستند کارایی لازم را برای این تیم نداشته‌اند، گفت: وریا و دژاگه از بزرگان فوتبال ایران هستند و سابقه خدمت بسیاری در افتخارآفرینی تیم‌ملی داشته‌اند و بابت گفتن جملات بعدی‌ام از آن‌ها عذرخواهی می‌کنم اما صراحتا باید بگویم معتقدم این دو بازیکن به واسطه رفاقت با نکونام جذب فولاد شدند و با آن‌ها قرارداد چند میلیاردی بسته شد. البته دژاگه یک گل بسیار زیبا برای فولاد به ثمر رساند اما می‌خواهم بدانم او و وریا غفوری چه تاثیری در روند رو به جلوی فولاد داشته‌اند؟ در حالی که خود خوزستان بازیکنان بهتر از این را داشت. هر چند مربیگری امری سلیقه‌ای است اما به نظرم با توجه به هزینه بسیاری که برای جذب این نفرات شد این باشگاه می‌توانست از نفرات آکادمی خود بهره‌مند شود زیرا این باشگاه جوانان آینده‌دار زیادی دارد.

فولاد این همه هزینه کرد تا بازی باری به هر جهت انجام دهد؟

این پیشکسوت با اشاره به بازی فولاد مقابل ملوان نیز خاطرنشان کرد: در بازی که فولاد با این تیم داشت به نظر من ۱۰۰ سال فوتبال خوزستان زیر سوال رفت؛ در گل سومی که فولاد دریافت کرد بازیکنی که قراردادش برای سه سال و در سال اول ۷ میلیارد، در سال دوم ۱۰ میلیارد و در سال سوم ۱۳ میلیارد تومان است، به صورتی دریپل خورد که آن گل وارد دروازه فولاد شد و می‌خواهم بدانم چرا باید به این شکل دریپل بخورد؟ من معتقدم وریا غفوری، دژاگه، قربانی و علیاری کارایی لازم را برای فولاد نداشته‌اند و حتی نتوانسته‌اند چند ضربه به سمت دروازه حریفان داشته باشند و همچنان امید نکونام به این است که توپ‌های بلند به محوطه جریمه حریفان بفرستند و بعد هم کولیبالی به عنوان مدافع بلندقامت جلو برود و شاید این‌گونه به گل برسند و آیا فولاد این همه هزینه میلیاردی داشت تا بازی مستقیم و باری به هر جهت انجام دهد و روی اتفاقات به گل برسد؟

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار