تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۵
کد خبر: ۲۵۹۸۴۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هواشناسی ایران ۱۴۰۱/۰۸/۱۴؛ بارش باران و برف تا آخر هفته در شمال و جنوب/ هوا ۹ درجه سرد می‌شود
 سازمان هواشناسی از بارش باران، برف و وزش باد شدید تا آخر هفته در استان‌های شمالی و جنوبی کشور و کاهش ۶ تا ۹ درجه‌ای دما در برخی مناطق خبر داد.

  بر اساس تحلیل نقشه‌های همدیدی  و آینده‌نگری سازمان هواشناسی امروز در خراسان شمالی، خراسان رضوی، شمال سمنان، گیلان، ارتفاعات البرز شرقی و مرکزی، شرق یزد، شمال سیستان و بلوچستان و ارتفاعات استان‌های هرمزگان و کرمان بارش پراکنده و وزش باد شدید موقتی روی می‌دهد.

فردا و روز دوشنبه در شرق اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار باران، گاهی رعدوبرق  و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی شده است.

یکشنبه در برخی مناطق استان‌های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان، هرمزگان و دوشنبه علاوه بر این مناطق در آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بارش پراکنده روی می‌دهد.

سه‌شنبه در شمال غرب، سواحل غربی خزر، ارتفاعات البرز غربی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی رگبار باران،‌ گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی چهارشنبه در شمال غرب، بخش‌هایی از کرمان، هرمزگان و بوشهر بارش روی می‌دهد. روزهای یکشنبه و دوشنبه در اردبیل و استان‌های ساحلی دریای خزر و سه‌شنبه و چهارشنبه در شمال شرق کشور 6 تا 9 درجه کاهش دما پیش‌بینی می‌شود. طی این مدت در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش‌ها به‌شکل برف است.
مرجع / تسنیم
:
:
:
آخرین اخبار