تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
کد خبر: ۲۵۹۷۷۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
باید مسیر مشارکت بانوان را در رویدادهای ورزشی هموارتر کنیم
  رئیس فدراسیون ورزش کارگری با اشاره به آیین نامه اجرایی ۱۵۴ قانون کار، گفت: وزارت ورزش می تواند هم در حمایت از اجرای آن و هم به روزرسانی این قانون به ما کمک کند تا از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم

جواد رمضی در نشست رئیسان و نایب رئیسان هیات های ورزشی استان خوزستان که امروز ۱۲ آبان ماه با حضور معاون توسعه ورزش وزارت ورزش و جوانان و دیگر مسئولان استان خوزستان در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: ورزش کارگری تاریخچه ای بیش از نیم قرن در کشور دارد که به واسطه اهمیت این بخش در ورزش کشور به عنوان یک بخش اساسی و تعیین کننده در ورزش همگانی مطرح است. آمار این جامعه ۱۴ میلیون نفر است که عدد قابل توجهی است، ضمن اینکه ۳۰۰ مجموعه ورزشی در کشور داریم که در سنوات گذشته تأسیس و راه اندازی شده اند.

 وی بیان کرد: ظرفیت های متعددی در ورزش کارگری داریم که از جمله آن می توان به عضویت در سه فدراسیون بین المللی اشاره کرد. فدراسیون کارگری یک تاریخ ۱۰ ساله دارد که چهارم آبان ماه سال جاری جشن ده سالگی آن را گرفتیم. 

رئیس فدراسیون ورزش کارگری گفت: به واسطه تأسیس و راه اندازی این فدراسیون یک تحول چشمگیر در بخش ورزش کارگری ایجاد شد. البته این روند باید سرعت بیشتری به خود بگیرد و مسیر را سریع تر طی کنیم. یکسری موانع وجود دارد که نیازمند توجه وزارت ورزش هستیم. 

وی ادامه داد: در حال حاضر تا اینجای سال موفق شده ایم ۴۴ مسابقه قهرمانی کشور را برگزار کنیم که جا دارد از مسئولان استان خوزستان که حضور فعال در مسابقات و میزبانی ها داشته اند تشکر کنم. همچنین از ۴۴ مسابقه ای که برگزار شده است ۲۲ رویداد در بخش بانوان بوده است. فدراسیون کارگری ۳۱ رشته ورزشی دارد که بانوان در ۱۹ رشته فعال هستند. همچنین در سال گذشته سه هزار و ۵۴۰۰کارگر در ۶۸ مسابقه قهرمانی کشور شرکت کردند که از این تعداد ۸۵۰ نفر بانو بودند. 

رمضی عنوان کرد: بر اساس آمارها در چند سال گذشته توجه ما به حوزه بانوان بیشتر شده است اما طبق فاکتورهایی که بررسی شد مشارکت بانوان خیلی پررنگ نشده و این علی رغم ظرفیت سازی و برگزاری رقابت های بیشتری است که داشته ایم.

وی بیان کرد: در بند چ ماده هفت قانون برنامه شش که به توسعه و حمایت افراد حقیقی و حقوقی از توسعه ورزش همگانی می پردازد، وزارت ورزش و جوانان نسبت به این موضوع باید کمی فعالیت بیشتر داشته شود و واحدهای صنعتی علاقه مندتر شوند که اگر این موضوع با تأکید بر توسعه ورزش بانوان باشد قطعا به ما کمک می کند. 

رئیس فدراسیون ورزش کارگری بیان کرد: آیین نامه اجرایی ۱۵۴ قانون کار را داریم که وزارت ورزش می تواند هم در حمایت از اجرای آن و هم به روزرسانی این قانون به ما کمک کند تا از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم. همچنین ما باید بتوانیم از مرجع وزارت ورزش و جوانان به عنوان دستگاه متولی توسعه ورزش استفاده و ظرفیت سازی کنیم و مسیر مشارکت بانوان در رقابت های ورزشی را هموارتر کنیم که این می تواند با تدوین قوانین مسیر را برای ما هموار کند. همچنین در تدوین قانون بالادستی حمایتی از افراد و واحدهای فعال ورزشی حمایت کنیم چون موارد تشویقی را در طی چند سال اخیر از دست داده ایم. 

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار