تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۱
کد خبر: ۲۵۹۶۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
خودروهای وارداتی چه زمانی وارد کشور می‌شود؟
 مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: زمان ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور به سرعت عمل واردکنندگان که بنگاه‌های اقتصادی هستند، بستگی خواهد داشت.

«عبدالله توکلی‌لاهیجانی» در جریان دومین روز از هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو  افزود: انتقال فناوری موضوع مهمی است که در آیین‌نامه واردات خودرو بر آن تاکید شده است تا شاهد جهش صنعت خودروی کشور نیز باشیم.

وی گفت: اکنون ثبت درخواست خودروسازان و واردکنندگان مختلف در حال انجام است و مواردی درخصوص استانداردهای مد نظر و تایید خدمات پس از فروش این شرکت‌ها وجود دارد.

توکلی‌لاهیجانی خاطرنشان‌کرد: زمان ورود نخستین خودروهای وارداتی به کشور به سرعت عمل واردکنندگان که بنگاه‌های اقتصادی هستند، بستگی خواهد داشت.

وی بیان‌داشت: متناظر با فرآیند واردات، فرآیند رشد تولید داخل نیز اتفاق افتاده است و در هفت ماهه اخیر رشد 12 درصدی تولید خودروها و همچنین تولید اتومبیل‌ها به صورت کامل و بدون ناقصی سبب تثبیت جریان تولید در گام نخست شده است.

این مقام مسوول وزارت صمت تاکید کرد: اگر واردت هم اتفاق بیفتد، بازار به سمت رقابتی شدن پیش خواهد رفت و شاهد بالندگی صنعت خودرو نیز خواهیم بود.

وی با پویا توصیف کردن فرآیند واردات خودرو، خاطرنشان‌کرد: هم‌اکنون شرکت‌هایی که بتوانند پیش نیازهای لازم را برای واردات تامین کنند می‌توانند وارد چرخه کار شوند و هیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل صنایع خودرویی وزارت صمت تاکید کرد: رقابتی که بین خودروهای وارداتی و خودروهای تولید داخل ایجاد خواهد شد، موتور محرکه صنعت خودرو از حیث کیفیت و قیمت خواهد بود.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت به واردات به عنوان یک جریان تنظیم‌گر بازار و بردن آن به سمت رقابت نظر دارد و همواره از آن استقبال خواهد کرد.

توکلی‌لاهیجانی بیان‌داشت: رویکرد اصلی وزارتخانه در صنعت خودرو تمرکز بر تولید دانش‌بنیان، پوست‌اندازی پلتفرمی و رفتن به سمت توسعه محصولات داخلی است تا بتوانیم بازارهای جدید صادراتی را در حوزه خودرو فتح کنیم.

به گزارش ایرنا، هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو از روز دوشنبه (نهم آبان‌ماه) با حضور معاونان صنایع عمومی و حمل و نقل وزارت صمت افتتاح شد و آغاز به‌کار کرد.

این نمایشگاه به مدت چهار روز (تا ۱۲ آبان‌ماه) با حضور بیش از ۶۰۰ شرکت داخلی و خارجی (متشکل از ۴۵ شرکت دانش‌بنیان، بیش از ۵۰۰ تولیدکننده داخلی و ۵۵ شرکت خارجی) از ۱۱ کشور چین، آلمان، ایتالیا، ترکیه، هلند، امارات، هند، کره جنوبی، تایوان، ژاپن و اندونزی در متراژی به وسعت بیش از ۷۰ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی برگزار می‌شود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار