تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۲۵۹۵۹۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نارنگی اینجا ۷ هزار تومان، آنجا ۳۰ هزار تومان
مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: نارنگی هفت هزار تومانی در مازندران در برخی استان‌ها ۳۰ هزار تومان عرضه می‌شود.
 شعبانی گفت: قیمت نارنگی در بازار‌های مازندران اکنون ۶ تا ۷ هزار تومان است، اما در برخی استان‌ها هر کیلوگرم ۳۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.


او این وضعیت را نگران کننده دانست و افزود: اگرچه قیمت نارنگی در ابتدای مهرماه و همزمان با برداشت محصول کاهش داشت اما اکنون وضعیت بازار مرکبات نسبتا خوب است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران ادامه داد: برای اینکه مرکبات استان با قیمت مناسب در پایتخت عرضه شود با سازمان میادین میوه و تره بار تهران برای اختصاص غرفه مذاکراتی شده است.

شعبانی گفت: متاسفانه نرخ اجاره بهای ماهانه در هر غرفه ۵۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است که پرداخت آن از توان باغداران استان خارج است.

او افزود: تجربه ثابت کرده است ملاک کشف قیمت مرکبات مازندران در آغاز فصل برداشت، قیمت این میوه در میادین میوه و تره بار تهران است.

مدیرعامل اتحادیه باغداران مازندران گفت: صادرات مرکبات نیز یکی از راه‌های افزایش درآمد باغداران است که جریان صادرات نارنگی به کشور‌های روسیه، جمهوری آذربایجان، ارمنستان و ازبکستان از ماه گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

شعبانی از مسئولان خواست برای تداوم صادرات و حضور موثر مرکبات در بازار‌های جهانی برنامه ریزی مدت دار داشته باشند و تصمیم‌های مقطعی نگیرند.


مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار