تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۵۹۵۰۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تیم نفت برای مسجدسلیمان و خوزستان نیست / آقایان باید پاسخگوی نتایج ضعیف باشند

تیم نفت برای مسجدسلیمان و خوزستان نیست / آقایان باید پاسخگوی نتایج ضعیف باشند

  یک کارشناس فوتبال گفت: وقتی حتی یک بازیکن زیر ۲۳ سال مسجدسلیمانی جذب تیم نفت نمی‌شود پس این تیم برای مسجدسلیمان و خوزستان نیست.

فرزاد بهزادی در گفت‌وگو با ایسنا درخصوص علت افت نفت مسجدسلیمان در لیگ بیست و دوم اظهار کرد: از نیم‌فصل دوم فصل گذشته که آقای یزدی مدیرعامل باشگاه شد این انگیزه در مردم مسجدسلیمان به وجود آمد که با حضور یک هیات مدیره کاملاً بومی از جمله آقای یزدی، دانش و حسن‌پور تیم نفت در ادامه مسیر با این کادر بومی و دلسوز مسیر بهتری را نسبت به فصل قبل‌تر طی خواهد کرد. 

وی ادامه داد: همچنین پس از علمکرد ضعیف آقای فکری در فصل گذشته، آقای مهاجری جانشین وی شد که شوک خوبی برای تیم نفت بود و البته در کنار زحمات آقایان در باشگاه و تیم، با عدم نتیجه‌گیری تیم‌های دیگر نفت علی‌رغم وضعیت نامناسبی که داشت در لیگ برتر باقی ماند اما متأسفانه با شروع فصل بیست و دوم یک سری تغییرات خواسته یا ناخواسته در کادر هیات مدیره باشگاه ایجاد شد و دانش و حسن‌پور از بومی‌ها و باتجربه‌های هیات مدیره کنار رفتند و یزدی هم استعفا داد. در حالی که این آقایان از ارکان اصلی موفقیت تیم نفت بودند، نبود این نفرات باعث شد تیم به شکل نامناسب و ضعیف برای این فصل بسته شود و در حال حاضر مشکل و معضل اصلی نفت همان بد بسته شدن در ابتدای فصل است. 

این مربی فوتبال ادامه داد: از آقایان تصمیم گیرنده برای فوتبال مسجدسلیمان سؤالم این است که چرا در پیش‌فصل که بهترین زمان برای بستن تیم است دست به چنین تغییراتی در هیات مدیره زدید که عواقب آن الان دامن‌گیر نفت شود؟ و همین آقایان باید پاسخگوی نتایج و شکست های سنگین نفت باشند زیرا با برنامه‌ریزی، حسن‌پور و دانش را پیش‌فصل از تیم دور کردند و بعد هم در حالی که تیم در اردوی تهران بود و حتی بخشی از تیم بسته شده بود یزدی به باشگاه برگشت.

بهزادی خاطرنشان کرد: تیم نفت در خط هافبک و حمله خوب است و شکل بازی و توانایی فردی و فنی بازیکنان این خطوط ثابت شده است و جای اعتراضی وجود ندارد اما در خط دفاع و دروازه با مشکل مواجه هستند و علی‌رغم اینکه تیم سال گذشته نیز در خط دفاع مشکل داشت برای این فصل خیلی راحت دو مدافع خوب خود را از دست دادند. به نظر من این باشگاه بازیکنان باکیفیت خود را از دست داده و به جای آن با برخی بازیکنان بی‌کیفیت قرارداد بسته است.

وی بیان کرد: متأسفانه در بحث بومی‌گرایی تیم نفت هیچ کمکی به فوتبال مسجدسلیمان و خوزستان نکرده است، در حالی که بازیکنان بومی باکیفیت خود را طی سال‌های اخیر از دست داده است. حتی بازیکنان باکیفیت بومی زیادی در دیگر تیم‌های لیگ یکی خوزستان وجود دارند که می‌توانند در نفت بازی کنند اما متأسفانه جایی برای بومی‌گرایی در تیم نفت نیست. 

این کارشناس فوتبال خاطرنشان کرد: با این شکل فنی، تیم نفت راه به جایی نمی‌برد مگر اینکه تغییراتی در کادر مدیریتی و کادر فنی رخ دهد. البته در این برهه آوردن مربی جدید که بتواند به مجموعه کمک کند سخت است و شاید بهتر است خود مهاجری بماند اما یک سری تغییرات اساسی در بحث فنی و کادر خود ایجاد کند و در نیم‌فصل باید مشکلات این تیم با جذب بازیکنان با کیفیت حل شود. 

بهزادی تأکید کرد: اعتقاد من این است که خود آقای مهاجری امسال عامل حواشی تیم نفت شد؛ او ابتدای فصل با بردن تمرینات به مشهد و تهران این حواشی را رقم زد و فرصت را از جوانان و مربیان بومی گرفت. به هر حال باید در بومی‌گرایی در ساختار نفت تغییراتی ایجاد شود و اینکه هر سال دو مربی بومی را کنار سرمربی غیربومی می گذارند اما به او اجازه کار نمی‌دهند این بی‌فایده و بی اثر است و بومی‌گرایی محسوب نمی‌شود. وقتی حتی یک بازیکن زیر ۲۳ سال مسجدسلیمانی جذب نمی‌شود پس این تیم برای مسجدسلیمان و خوزستان نیست. این اتفاقات در حالی است که به جرأت می‌توانم بگویم بازیکنان زیر ۲۳ سال بومی زیادی در خوزستان داریم که می‌توانند کمک دهند. باید بازیکنان بومی را به تیم نفت برگردانند و باید مدیران بومی هم به هیات مدیره برگردند تا همه با هم به بهتر شدن وضعیت نفت کمک کنند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار