تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
کد خبر: ۲۵۹۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برای خرید گوشی هوشمند چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
قیمت گوشی سامسونگ هم در دسته گوشی‌های میان رده و هم پرچمدارها، در مقایسه با سایر برند‌ها مقداری گران‌تر است.

اگر شما هم به دنبال خرید گوشی هوشمند با کیفیت و قیمت مناسبی هستید با این مقاله همراه باشید.

در این مطلب نکات مهمی را پیرامون خرید گوشی، قیمت تبلت و گوشی و فاکتور‌های موثر بر قیمت روز گوشی بیان می‌کنیم.

انتخاب بهترین گوشی هوشمند

در حال حاضر در بازار شاهد عرضه انواع مدل‌ها و برند‌های مختلف گوشی هوشمند هستیم که هر یک مزایا و معایب خاصی دارند.

برای خرید بهترین گوشی موبایل که امکانات و عملکردی متناسب با نیاز‌های کاربر داشته باشد و با مشاهده قیمت روز گوشی بتوان آن را به آسانی تهیه کرد، باید اطلاعات تخصصی کسب کرد و دقت زیادی در انتخاب گوشی داشت.

یکی از شرکت‌هایی که در سطح جهانی در عرصه تولید گوشی هوشمند شهرت یافته، کمپانی سامسونگ است.

گوشی‌های برند سامسونگ به دلیل داشتن ویژگی‌های منحصربه فرد نظیر دوربین‌های باکیفیت، دریافت آپدیت به صورت مداوم، دسترسی آسان به اپ استور، وجود حسگر اثر انگشت، عملکرد سخت افزاری خوب و به‌کارگیری نمایشگر‌های با کیفیت توانسته اند محبوبیت خود را بعد از سال‌ها حضور در بازار‌های ایران و جهان حفظ کنند.

کمپانی سامسونگ انواع مدل‌های گوشی را در طیف قیمتی متفاوت و با کیفیت عالی برای مشتریان خود تولید می‌کند.

به عنوان مثال گوشی‌های سری A برند سامسونگ از کیفیت مطلوبی برخوردارند و با قیمت پایینی عرضه می‌شوند. یکی از دلایل محبوبیت سامسونگ در بازار‌های جهانی تولید گوشی‌های متنوع و با کیفیت برای سلایق مختلف است.

موارد تاثیرگذار روی قیمت گوشی

گوشی‌ها از اجزای زیادی ساخته شده اند که کیفیت و پیچیدگی این اجزا در تعیین قیمت گوشی برای مصرف کننده نقش مهمی دارند. یکی از قسمت‌های مهم گوشی، نمایشگر گوشی و اندازه آن است که تا حد زیادی قیمت گوشی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تجهیزات پیشرفته گوشی مثل دوربین گوشی، تراشه و سخت‌افزار داخلی آن در تعیین قیمت گوشی تأثیرگذار هستند. جنس بدنه، امکانات نرم‌افزاری و برند تولید کننده گوشی از دیگر فاکتور‌های مهم در قیمت گذاری نهایی گوشی هستند.

عمر باتری در مدل‌های مختلف گوشی متفاوت است و یک موضوع مهم هنگام انتخاب و خرید گوشی هوشمند محسوب می‌شود. یک گوشی هوشمند پایین رده با قیمت ارزان، اما ظرفیت باتری بالا می‌تواند بهترین انتخاب برای خرید گوشی هوشمند باشد.

چنانچه سقف قیمت گوشی و بودجه برای خرید موبایل برای شما اهمیت ندارد و به فناوری‌های جدید علاقه دارید، می‌توانید از گوشی‌های پرچمدار انتخاب کنید.

برای خرید گوشی‌های آیفون با سیستم عامل iOS گزینه‌های کمتر و انتخاب آسان تری وجود دارد.

موبایل مناسب از بین برند‌های پرچمدار اندرویدی با گران‌ترین قیمت گوشی سامسونگ و ارزان‌ترین قیمت به همراه بهترین امکانات گوشی شیائومی هستند.

گوشی‌های پرچمدار، آن مدل‌هایی از گوشی موبایل هستند که تا حد زیادی کاملند و می‌توان از آن‌ها برای کاربرد‌های مختلف استفاده کرد. اما اگر به دنبال خرید گوشی برای انجام بازی هستید، باید بگوییم که گوشی‌های میان رده برای بازی مناسب نیستند. البته می‌توان مدل‌های مناسبی در بین گوشی‌های میان رده برای بازی پیدا کرد.

برای خرید گوشی موبایل و تبلت ابتدا باید بدانیم از گوشی چه انتظاراتی داریم و می‌خواهیم با آن چه کاری انجام دهیم و در مرحله بعد با بررسی قیمت گوشی و تبلت و مشخص کردن بودجه خود مدلی را انتخاب کنیم. قبل از خرید گوشی باید به صورت تخصصی موبایل را بررسی کرده و نظرات کاربران استفاده کننده از گوشی مد نظر را ببینیم.

نکات مهم در خرید گوشی شیائومی

از آن جایی که برای گوشی شیائومی دو نوع بسته بندی شامل پک گلوبال و پک چینی وجود دارد، باید هنگام خرید آن توجه ویژه‌ای به بسته بندی آن داشت.

بسته بندی مدل چینی دارای نوشته‌هایی به زبان چینی بوده و دفترچه راهنمای گوشی موبایل نیز به زبان چینی نوشته شده است. نکته مهم در مورد این مدل گوشی این است که گوشی مدل چینی فقط برای فروش در بازار کشور چین بوده و بدون ضمانت نامه معتبر وارد ایران می‌شود.

برخی از فروشندگان متقلب گوشی‌های چینی را در بسته بندی‌های گلوبال قرار داده که در جعبه آن‌ها شارژر‌های معمولی می‌گذارند و به خریداران می‌فروشند.

برای این که در خرید گوشی شیائومی این تقلب را متوجه شویم، باید نکات زیر را در نظر بگیریم:

نکته اول: زبان پیش فرض گوشی را بررسی کنید؛ چنانچه فقط انگلیسی و چینی باشد به این معنی است که گوشی مدل چینی بوده و گلوبال نیست.

نکته دوم: در گوشی نسخه چینی به صورت پیش فرض برنامه‌های چینی نصب هستند.

نکته سوم: در این گوشی‌ها نرم افزاری به نام Mi Market به جای برنامه Google play store نصب شده است.

نکته چهارم: گوشی گلوبال، چون دارای مالیات و خدمات پس از فروش است با قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

قیمت تبلت متناسب با نیاز و امکانات آن

برای خرید تبلت پیشنهاد‌های مختلفی مثل انواع مدل‌های تبلت ارزان قیمت، تبلت‌های میان رده و گران قیمت وجود دارد.

برای انتخاب تبلت کاربردی و قیمت مناسب باید بودجه و سلیقه خود و همچنین عملکرد تبلت و نیاز خود را در نظر بگیرید.

تولید کنندگان بسیاری به طراحی و ساخت تبلت ۹ اینچی تا تبلت ۱۴ اینچی روی آورده اند که هر مدل با توجه به مقدار اینچ آن قیمت متفاوتی دارد.

نکته مهم در خرید تبلت توجه به شرکت سازنده این محصول است که هر چه اعتبار بیشتری داشته باشد، محصول با کیفیت‌تری تولید می‌کند.

به عنوان مثال، قیمت تبلت سامسونگ ۹ اینچی گران‌تر از قیمت تبلت لنوو ۹ اینچی است. به همین دلیل باید برای خرید تبلت با قیمتی پایین و مقرون به صرفه برند تولید کننده را مد نظر قرار داد.

بدون در نظر گرفتن بودجه می‌توان انواع مدل تبلت سامسونگ، تبلت dell، تبلت اپل و تبلت مایکروسافت را بهترین گزینه‌ها برای خرید تبلت انتخاب کرد؛ اما اگر به دنبال خرید تبلتی با قیمت ارزان هستید، می‌توانید از انواع مدل‌های تبلت شامل تبلت هواوی، تبلت لنوو، تبلت شیائومی و تبلت‌های ایرانی خریداری کنید.

قیمت تبلت این برند‌ها با توجه به کیفیت خوبی که دارند، بسیار مناسب و ارزان است.

جمع بندی

گوشی‌های هوشمند بر اساس مدل‌ها و برند‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند. برای مثال قیمت گوشی سامسونگ که از مدل‌های پرچمدار اندرویدی در بازار است، نسبت به گوشی شیائومی گران‌تر است.

قیمت تبلت بسته به تراشه، جنس بدنه، باتری، دوربین و نرم افزار‌های داخلی آن در دسته ارزان قیمت، میان رده و گران قیمت عرضه می‌شود.

خرید گوشی باید از دو جنبه مدل و قیمت بررسی شود و سپس با توجه به بودجه و سلیقه، انتخاب کرد و گوشی خرید.

قیمت گوشی سامسونگ با توجه به طیف وسیعی از مدل‌های این برند و عدم ثبات بازار موبایل‌های هوشمند با تغییرات زیادی همراه است.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار