تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۲
کد خبر: ۲۵۹۰۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تولید موفقیت آمیز سبد دارایی دیجیتال توکنایز شده توسط آقای کیوان کهزادی
آقای مهندس کیوان کهزادی Keivan Kohzadi ، مخترع و کارآفرین توانمند ایرانی در حوزه فناوری های پیشرفته، با سرپرستی یک تیم توسعه دهنده ی نرم افزار و دانشمندان علوم داده، موفق به تولید یک نرم افزار یا ربات معامله گر مبتنی بر فناوری یادگیری عمیق هوش مصنوعی، که قابلیت سود آوری ایمن، معقول، کم ریسک و ممتد در بازار پر نوسان دارایی های دیجیتال را دارد، شد. این ربات، بازوی اجرایی مدیریتِ یک سبد توکنایز شده ی دارایی های دیجیتال خواهد بود.

تولید موفقیت آمیز سبد دارایی دیجیتال توکنایز شده توسط آقای کیوان کهزادی

به گزارش خوز نیوز، آقای مهندس کیوان کهزادی Keivan Kohzadi ، مخترع و کارآفرین توانمند ایرانی در حوزه فناوری های پیشرفته، با سرپرستی یک تیم توسعه دهنده ی نرم افزار و دانشمندان علوم داده، موفق به تولید یک نرم افزار یا ربات معامله گر مبتنی بر فناوری یادگیری عمیق هوش مصنوعی، که قابلیت سود آوری ایمن، معقول، کم ریسک و ممتد در بازار پر نوسان دارایی های دیجیتال را دارد، شد. این ربات، بازوی اجرایی مدیریتِ یک سبد توکنایز شده ی دارایی های دیجیتال خواهد بود.

در ادامه گفت و گویی خواهیم داشت با این مخترع جوان و خلاق و خوش فکر که چگونه موفق به خلق این نوآوری حوزه دیجیتال شده است .

با عرض سلام و خسته نباشید لطفا یک معرفی از خودتون داشته باشید .

کیوان کهزادی Keivan Kohzadi هستم فارغ التحصیل رشته مهندسی نفت.

سالها در حوزه تکنولوژی کارافرینی داشتم و چند شرکت دانش بنیان این حوزه در تولید نرم افزارهای تخصصی و همچنین تجهیزات ابزار دقیقی و الکترونیکی با تکنولوژی بالا رو تاسیس و مدیریت کردم و یکی از اختراعاتم توی این حوزه که سیستم های خود رانِ و هوشمند حفاری چاه های نفت و گاز (RSS) بوده هم در المپیاد های مختلف بین المللی موفق به کسب مدال طلا شده است . بواسطه همین افتخارات کسب شده در حال حاضر عضو مخترعین برجسته ی فدراسیون بین المللی مخترعین به مرکزیت ژنو سوییس هستم (IFIA INV MEMBER) .

ایده اولیه اختراع شما چگونه و از کجا آغاز شد؟

ایده اولیه اختراع، سال 2019 از علاقمندی شخصیم به منظور سرمایه گذاری در حوزه دارایی های دیجیتال بوجود اومد. بعد از مدتی متوجه شدم بسیاری از سرمایه گذارهای خُرد بدلیل ناآگاهی از تخصص انتخاب زمان های مناسب برای سرمایه گذاری و خروج سرمایه دچار زیان میشن. و اکثر این افراد کسانی هستند که بخشی از اندوخته و پس انداز خودشون رو میخواستن از تورم دور نگه دارن. در مکالمه با چند تا از دوستانم که دچار این مشکل شده بودند و برخی دوستان که تمایل داشتند سرمایه گذاری در حوزه دارایی های دیجیتال داشته باشند ولی به دلیل همین نواسانات و ناآگاهی از احتمال رشد یا نزول ارش اون دارایی ها، هرگز وارد این حوزه نشده بودند، که البته نگرانی به جایی هم بود.

متوجه شدم که تنها راه امن ارایه شده در حال حاضر روشی نیمه سنتی هست که در حقیقت افراد با خرید سهام صندوق های ETF دارایی های دیجیتال در بورس کشور های مختلف، می توانستند با داشتن سهم یک صندوق، در حقیقت به میزان سهمشون مالک بخشی از دارایی های دیجیتال اون صندوق باشند. که این مدل، هنوز با صنعت مالی غیر متمرکز دنیای مدرن، فاصله داره.

خب از طرف دیگه سابقه کاری تیم تحقیق توسعه ی ما سابقا تونسته بود در صنایع مختف نرم افزار های تحیلی بسیار پیچیده در حوزه ی هوش مصنوعی، و یاد گیری عمیق رو ارایه بده و قسمت دیگری از تیم اساسا بواسطه تولید تجهیزات ابزار دقیقی و سنسورهای با دقت بالای صنایع نفت و گاز، سابقه درخشان در تولید فیلترهای ریاضیاتی و معادلات سیستم های پردازش سیگنال امواج داشتیم، این شد که با خودم گفتم باید یه نرم افزار یا ربات معامله گر مبتنی بر هوش مصنوعی رو تولید کنم که تا حد مطلوبی توان پیشبینی قیمت یک دارایی رو با تحلیل سوابق اون داشته باشه که قابلیت سود آوری ایمن، معقول، کم ریسک و ممتد در بازار پر نوسان دارایی های دیجیتال داشته باشه.

برای اینکه نتایج روند رشد حساب های معاملاتی که توسط ربات هوش مصنوعی داره مدیریت میشه بتونه در اختیار عموم قرار بگیره، نیاز بود تا یک دارایی ایجاد بشه که ارزش ذاتی مجموعش، معادل ارزش ذاتی اون سبدی هست که تحت مدیریت داره در هر لحظه. تا هر کسی که تمایل داره در این حوزه سرمایه گذاری کنه ولی نا آگاه هست نسبت به نواسانات آتی، بتونه با داشتن قسمتی از کوین یا توکن شبکه ی بلاکچین ایجاد شده، گویی قسمتی از ارزهای دیجیتالی که در اون لحظه در اون سبد قرار داره تحت مالکیت داره.

در حقیقت این سیستم، که توکنایز شدن سبدی از دارایی های دیجیتال و مدیریت معامله گری اون از طریق غیر انسانی و هوش مصنوعی صورت میگیره، به نوعی جایگزین احتمالی صندوق های ETF هست که تا پیش از این اختراع، اخرین نو آوری مورد استفاده این حوزه بوده در رابطه یا مزیت ایمنیِ نسبی سرمایه گذاری بوده.

مهم ترین انگیزه برای ثبت اختراع چه می تواند باشد؟

مشابه هر کارافرین حوزه تکنولوژی، خلق یک ارزش پایدار هست که بتونه به حال تیم و به حال کاربر مفید باشه اصطلاحا ذینفعان رو به سود برسونه. از طرف دیگه همونطور که گفتم یکی از انگیزه های اصلی ایجاد بستری امن تر برای افرادی هست که میخوان در حزه بلاکچین سرمایه گذاری کنند ولی نگران نوسانات و از بین رفتن قسمتی از ارزش اندوخته شون هستند. بلاکچینِ موضوعِ این اختراع کمک میکنه که افراد دیگه کمتر نگران از دست رفتن ارزش سرمایه گذاریشون باشن چون یک ربات مبتنی بر هوش مصنوعی و متدهای مدیریت سرمایه پیچیده در حال ارزیابی و خرید فروش به صورت شبانه روزی هست. سیستم اساسا طوری طراحی شده که دارایی های موجود در سبد به شکل آرام و منطقی با روند نسبتا مشخصی رشد داشته باشند.

مهم ترین چالش هایی که در رابطه با اختراعتون داشتید چه بود؟

مهمترین چالش قطعا چالش های فنی و قسمت های توسعه ای زیر ساخت های یادگیری عمیق در نرم افزار بوده.در ادامه بحث اخذ مالکیت فکری و معنوی طرح در سطح بین المللی بود که به کمک مجموعه افق پژوهش نیکان ، این امر میسر گردید .

فاکتورهای کلیدی موفقیت آمیز در کار شما چه بود؟

فاکتور های موفقیت چیزی جز یک کار تیمی طولانی مدت نمیتونسته باشه. توسعه نرم افزاری در این ابعاد، قطعا میبایست توسط هوشمند ترین مهندسین نرم افزار و متخصصین هوش مصنوعی و دانشمندان علومِ داده توسعه داده میشد که از همین طریق از کلیه ی تیم توسعه و تیم عملیات استارت آپ فینومیت بابت سه سال تلاش بدون وقفه شون تشکر میکنم.

تولید موفقیت آمیز سبد دارایی دیجیتال توکنایز شده توسط آقای کیوان کهزادی

جه توصیه ای برای مخترعین و نوآوران دارید؟

به صورت کلی توصیه ی من این هست که یک ایده یا اختراع تا زمانی که تجاری و اجرایی نشه، اساسا از نمیتونه ارزش زیادی داشته باشه. در نتیجه اگر خودتون توان یا زیر ساخت اجرایی شدندش رو ندارید، توی به اشتراک گذاشتن اختراع یا ایده خساست نداشته باشیم چون نهایتا در این به اشتراک گذاری هاست که نقاط ضعف و قوت پیدا میشه و نهایتا ممکنه کسی پیدا بشه که تمایل داشته باشه مشارکتی در تجاری سازی اون با شما داشته باشه که در این مورد می توانید روی همکاری و حمایت تیم افق پژوهش نیکان حساب کنید .

در مورد کسب و کار خود و اثربخش بودن این اختراع صحبت کنید

در حال حاضر نتایج این اختراع به صورت معامله گری تمام اتوماتیک قابل استفاده عموم نیست و صرفا بحث دستیار معامله گری (معامله گری نیمه اتوماتیک) به عرضه ی عمومی رسیده. دلیلش خدمات معامهل گری تمام اتوماتیک در زمره ی خدمات مالی به حساب میاد که نیاز به زیر ساخت های قانونی و مجوز های مربوطه رو داره.

در حال حاضر در رابطه با اختراعتون با شرکت، موسسه یا ارگانی همکاری دارید؟

در حال حاضر صحبت های اولیه برای ارایه خدمات نسخه ی نیمه اتوماتیک به چندین پلتفرم معامله گری آنلاین و اصطلاحا چند صرافی ارز های دیجیتال رو داشتیم که در حال بررسی ابعاد فنی و تجاری ارایه این سرویس به این پلتفرم ها هستیم.

در آینده چه تصمیمی دارید و هدفتون برای رشد و توسعه این اختراع چیست؟

واقعیت این هست که تصمیمی که برای آینده وجود داره، از اونجایی که دنیای دیجیتال دنیای بی مرزی هست و از اساس مخاطبین اختراع میتونن هر فردی از هر جای دنیا باشن، ما نیاز داریم که توسعه تجاری این محصول رو در کشوری ارایه بدیم که از نظر زیر ساخت های قانونی، مشکلی برای مورد استفاده قرار گرفتن توسط افراد رو نداشته باشه. در نتیجه برنامه این هست که محصول به صورت قانونی و تجاری در خارج از کشور به عرضه ی عمومی برسه. این یکی از پیش نیاز های اصلی توسعه قانونی این اختراع برای تجاری شدن هست.

اقای کیوان کهزادی پیش از این نیز موفق به دریافت مدال طلای مسابقات بین المللی مخترعین IFIA در جولای 2021 سوئیس شده است . این مسابقات که با همکاری سازمان جهانی مالکیت معنوی WIPO و فدراسیون بین المللی انجمن های مخترعین WIIPA با حضور بیش از 650 اختراع از 35 کشور جهان از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، مراکش، ایران، قطر، بحرین، انگلستان، لبنان، لهستان، چین و...در سوییس برگزار شده است که مخترع جوان و خوش فکر ایرانی موفق به کسب مدال طلای این مسابقات شده است. ایشان همچنین موفق به دریافت مدال طلای المپیاد اختراعات iCan کانادا به عنوان بزرگترین رویداد نواوری کانادا و همچنین جایزه ویژه ی انجمن نوآوری و مهارت های پیشرفته ی کانادا (TISIAS) در سال 2020 شدند.

با آرزوی موفقیت هرچه بیشتر و روز افزون این کارآفرین و مخترع عزیز کشورمان ...


:
:
:
آخرین اخبار