تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۲۵۸۹۴۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان:
ورزشکاران جهان پهلوان تختی را الگوی خود قرار دهند
 مدیرعامل باشگاه فوتبال فولاد خوزستان گفت: جهان پهلوان تختی هم در عرصه قهرمانی و هم پهلوانی اسطوره شد و از ورزشکاران انتظار می‌رود این ورزشکار را الگوی خود قرار دهند.

 حمید رضا گرشاسبی در آیین تجلیل از پیشکسوتان و قهرمانان ورزشی شهرستان دزفول در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان با اشاره به لزوم توجه به ورزش پهلوانی افزود: قهرمانان ورزشی باید قدر خود را بدانند چراکه از بین میلیون‌ها نفر به این جایگاه رسیده‌اند.

وی ادامه داد: به طور قطع این ورزشکاران دارای هوش بالایی هستند که به این جایگاه رسیده‌اند و اکنون رسالت سخت تری دارند زیرا باید الگوی نونهالان و نوجوانان باشند.

مدیرعامل باشگاه ورزشی فولاد خوزستان با قدردانی از موسسه مردم نهاد ورزش دوستان دز بابت برگزار این همایش اظهارداشت: امیداست این مراسم‌ها برای افتخارآفرینی بیشتر و توسعه ورزش ادامه داشته باشد.

وی افزود: ورزشکاران باید مراقب رفتار خود باشند تا قله‌های قهرمانی بیشتری را فتح کنند.

توصیه‌های روانشناسی برای قهرمانان ورزشی

علیرضا مخبر دزفولی استاد دانشگاه، محقق، نویسنده و روانشناس نیز در این همایش با توصیه های روانشناسی برای ورزشکاران هنگام شرکت در مسابقات ورزشی گفت: نزدیک به ۲۰۰ موشک بزرگ و کوچک در دوران دفاع مقدس به شهر دزفول اصابت کرد که ضرب لحظه ای هر یک از آنها بالای هفت ریشتر بود ضمن اینکه منطقه‌ای به شعاع ۱۰۰ متر با اصابت هر موشک صاف می‌شد.

وی افزود: با توجه به این موشک‌باران، اختلال روانپزشکی می‌بایست برای سه چهارم جمعیت دزفول رخ می‌داد ولی با توجه به شوخ طبعی وباورهای عمیق مردم این شهر اینگونه نشد.

این روانشناس با بیان اینکه دیانت نسل به نسل در بین مردم دزفول چرخیده است، بیان کرد: معنویت نباید دستکم گرفته شود؛ در غربی که با تفکر لاییک و غیرمذهبی مدیریت می شود نیز به یک پشتوانه معنوی برای انسان‌ها احساس نیاز شده است.

وی لازمه سالم ماندن را معنا بخشیدن به زندگی دانست و افزود: افتخارآفرینان شب قبل رویدادهای مهم باید مقداری شوخ طبعی کنند چراکه شوخ طبعی غیرخصمانه باعث کاهش استرس می‌شود.

مخبر دزفولی با بیان اینکه ۷۵ درصد بیماری‌ها ناشی از استرس است، گفت: استرس خوشایند به ما توانایی می‌دهد و استرس ناخوشایند برای ما مشکل ایجاد می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه ورزشکاران مواظب واگویه‌ها و سخنانی که با خود تکرار می‌کنند باشند، افزود: قبل از مسابقه اگر یکبار به فرد گفته شود آدم بدشانسی هستی ۱۷ نفر باید بگویند آدم خوش شانسی هستی تا تازه احساس فرد خنثی شود.

این روانشناس بیان کرد: ورزشکاران شب‌ها قبل از خوابیدن و صبح بعد از بیدار شدن چند خصوصیت مثبت خود را تکرار کنند؛ این کار برای فرزندان هم انجام شود.

وی ادامه داد: ورزشکاران قبل از مسابقه خود را درحالیکه به خوبی رقابت می‌کنند، تداعی کنند چراکه این موضوع بر عملکرد فرد تاثیر بسزایی دارد.

آیین رهایی زندانی محکوم به قصاص بعد از ۲۵ سال 

آیین رهایی زندانی محکوم به قصاص از طرف خانواده بیگ پوریان بعد از ۲۵ در حاشیه برگزاری مراسم تجلیل از قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی دزفول برگزار شد.

شیخ علی زبید چهره ملی صلح که در رفع بیش از ۱۱ هزار اختلاف نقش داشته است، در این آیین گفت: پس از ۲۵ سال با فضل و بخشش کریمانه و عفو فی سبیل الله خانواده بیگ پوریان، زندانی محکوم به قصاص آزاد شد.

وی از مسوولان قوه قضاییه و شوراهای حل اختلاف دزفول برای همکاری در این زمینه قدردانی کرد.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی فولاد خوزستان نیز تندیسی به خانواده بیگ پوریان تقدیم کرد و گفت: بعد پهلوانی خانواده بیگ پوریان را در این بخشش به عینه مشاهده کردم.

گرشاسبی با قدردانی از همه افرادی که در این کار خیر نقش داشتند، افزود: عظمت این کار بزرگ انسان را تکان می‌دهد.

تجلیل از ورزشکاران و پیشکسوتان ورزشی دزفول
قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی شهرستان دزفول به مناسبت هفته تربیت بدنی تجلیل شدند.

۱۳ نفر از پیشکسوتان ورزشی شهرستان دزفول از جمله حاج عزت الله کناری زیاده پیشکسوت بسکتبال، حاج احمد صحرایی پیشکسوت فوتبال، حاج ملک زمان داور والیبال و از قدیمی‌های فوتبال دزفول، حاج عزیز شلال نژاد پیشکسوت فوتبال و دو میدانی و حاج حبیب کاکاحاجی پیشکسوت کشتی و مرشد ورزش پهلوانی تجلیل شدند.

استاد حاج غلامرضا قصاب پیشکسوت کشتی، حاج مصطفی کبابی پیشکسوت کشتی، حاج ماشاالله طاهری مربی تیم ملی جانبازان ایران و استاد حاج غلامرضا سبحانی پیشکسوت کشتی نیز در این آیین مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این ایین همچنین از حاج محمود محمودیان پیشکسوت کشتی و قهرمان پرس سینه، حاج رحمن عظیمی فر پیشکسوت کشتی، استاد مجید عظیمی فرد پیشکسوت بوکس و استاد عبدالرضا جوکار قهرمان پارالمپیک و رکورد دار پرتاب نیزه ایران تجلیل به عمل آمد.

۹ نفر از قهرمانان ورزشی شهرستان دزفول نیز شامل رضا حسینوند قهرمان وزنه برداری در مسابقات پاراآسیایی، غلامرضا رحیمی کماندار و قهرمان تیراندازی جهان و سعید اسماعیلی قهرمان مسابقات کشتی فرنگی جهان مورد تجلیل قرار گرفتند.

حجت رضایی قهرمان کشتی نوجوانان جهان، شایان حبیب زارع قهرمان کشتی جهان، محمد حسینوند پناهی ملی پوش وقهرمان جام بین‌الملی تختی نیز از دیگر افرادی بودند که تجلیل شدند.

همچنین از رضا خیرالله نماینده بادیگارد خوزستان، سامان قنبری پدیده موتورسواری ایران و مسابقات موتورسواری نمایشی و خالق حمدانی قهرمان ورزش‌های محله‌ای در حوزه اسب دوانی نیز تجلیل شد.

این آیین به همت موسسه مردم نهاد ورزش دوستان دز برگزار شد که با اجرای موسیقی پهلوانی و اجرای سید مبین رضازاده خواننده پاپ همراه بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار