تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۳
کد خبر: ۲۵۸۹۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سهرابی: مادرم گفت "سربلندم کردی" / هر روز رویای المپیک را دارم

سهرابی: مادرم گفت "سربلندم کردی" / هر روز رویای المپیک را دارم

 دارنده نشان طلا وزن ۶۷ کیلوگرم قهرمانی امیدهای جهان گفت: زمانی که ۷ بر صفر از حریف فرانسوی عقب بودم یک لحظه به خودم گفتم "خدایا من دارم شروع می‌کنم تو هم به من کمک بده و من باید این پسر را ببرم."

سید دانیال سهرابی در خصوص کسب نشان طلا در مسابقات امیدهای جهان، اظهار کرد: من دو ماه پیش از حضور در رقابت‌های جهانی در مسابقات جوانان جهان به مدال برنز رسیده بودم و خدا را شکر توانستم با تمریناتی که داشتم در رقابت‌های امیدهای جهان به نشان طلا دست پیدا کنم.

وی در ادامه درباره مبارزه شگفت‌انگیزش در فینال این رقابت‌ها، گفت: در هیچ شرایطی یک کشتی‌گیر نباید خود را ببازد زیرا اگر از نظر ذهنی باختیم مطمئنا بازنده آن کشتی خواهیم شد. زمانی که ۷ بر صفر از حریف فرانسوی عقب بودم یک لحظه به خودم گفتم "خدایا من دارم شروع می‌کنم تو هم به من کمک بده و من باید این پسر را ببرم." خدا را شکر می‌کنم با انجام فن اول توانستم روح و روان حریفم را به هم بریزم و امتیاز بگیرم و همین کار را در تایم دوم تکرار کردم و کشتی از دست حریفم خارج شد و کشتی را با نتیجه ۱۷ بر ۷ برنده شدم.

این فرنگی‌کار اندیمشکی درباره این‌که نمایش چشم‌گیرش کاندیدای کشتی سال جهان شد نیز عنوان کرد: من از قبل از مبازه به خودم گفته بودم باید برنده باشم زیرا برای این رقابت‌ها خیلی زحمت کشیده بودم و فقط مدال طلا را می‌خواستم و خدا را شکر می‌کنم که نمایشم در فینال کاندیدای کشتی سال جهان شد و خیلی خوشحالم که مردم این مبارزه را دوست داشتند.

وی تاکید کرد: یک کشتی‌گیر نباید خود را با کسب این مقام کوچک گُم کند و من باید بیشتر تمرین کنم تا بتوانم در المپیک ۲۰۲۴ پرچم ایران را به اهتزاز دربیاورم. من از الان تنها به فکر حضور در المپیک هستم و می‌خواهم خودم را در ترکیب تیم ملی بزرگسالان تثبیت کنم. من صبح تا شب رویای حضور در المپیک را با خود مرور می‌کنم.

سهرابی با بیان این‌که حسن رنگرز سرمربی تیم ملی در این مدت مثل یک رفیق و پدر در کنار ملی‌پوشان بود، افزود: درست است حدود یک ماه از حضور او در تیم‌ملی می‌گذرد اما خدا را شکر رابطه بسیار خوبی با کشتی‌گیران دارد. ضمن این‌که خیلی سخت است یک سرمربی در این مدت زمان بتواند با اختلاف امتیاز نسبت به سایر کشورها تیم را قهرمان جهان کند. واقعا تمام اعضای کادر فنی همدل هستند و به هم کمک می‌کردند و خدا را شکر کشتی‌گیران نتایج خوبی کسب کردند. من معتقدم تحول بهتری با حضور آقای رنگرز در کشتی فرنگی ایجاد شده است. او رابطه صمیمانه‌ای با کشتی‌گیران دارد و آن‌ها را دوست دارد و کشتی‌گیران هم با حضور در مسابقات انتخابی در ترکیب تیم‌ملی قرار می‌گیرند، یعنی سلیقه‌ای عمل نمی‌کند و یک مربی بسیار خوب است. البته آقای بنا سرمربی سابق تیم‌ملی نیز یک فرد بزرگوار و خوب است.

وی در ادامه با بیان این‌که پس از کسب نشان طلا در مسابقات امیدهای جهان بهترین جمله‌ای که شنیدم از مادرم بود، گفت: مادرم پس از فینال برای من یک پیام ارسال کرد که در آن نوشته شده بود "سربلندم کردی"؛ همین یک جمله یک دنیا برای من ارزش داشت و از خواندن آن پیام سوپرایز شدم. پدر و مادرم در زندگی‌ام برایم اولویت و از هر چیزی برای من مهم‌تر هستند. شاید اگر پدرم پشتوانه‌ام نبود من الان در این جایگاه قرار نداشتم. همیشه سپاسگزار پدر و مادرم هستم و انشاءالله بتوانم همیشه مایه سربلندی و افتخار آن‌ها باشم.

این فرنگی‌کار تیم‌ملی همچنین خاطر نشان کرد: فردا راهی تهران می‌شوم تا در اردوی تیم ملی شرکت کنم تا انشاءالله ۱۲ روز دیگر در مسابقات جام جهانی باکو حضور پیدا کنم.

وی در پایان با بیان این‌که در بدو ورودم به خوزستان استقبال خوبی از من صورت گرفت و مردم سنگ تمام گذاشتند، عنوان کرد: امیدوارم مدال طلای من باعث شود همه کشتی‌گیران خوزستانی پیشرفت کنند و خوزستان مجددا قطب کشتی‌ فرنگی کشور و مایه افتخار ایران شود و خودم نیز بتوانم مجددا باعث سربلندی و افتخار خوزستانی‌ها و مردم ایران شوم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار