تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۲۵۸۸۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقتی تکنسین‌ اورژانس وسط بازی فوتبال هوس چای می‌کند!

 برگزاری دیدار تیم‌های فوتبال یاران آبادان و فولاد رفیع از هفته دوم لیگ دسته اول نوجوانان خوزستان با حواشی مختلفی مواجه بود؛ برگزاری بازی در زمین‌ نامناسب، نبود نور و پرچم کرنر، آمد و رفت آمبولانس و نیروی انتظامی و عدم نظارت لازم بر چگونگی انجام بازی.

سامان مجد سرمربی تیم یاران آبادان اظهارکرد: این بازی روز جمعه در رفیع برگزار شد که باتوجه به این‌که با مسیر رفیع آشنا نبودیم، راه را گم کردیم و تقریبا با ۲۰ دقیقه تاخیر رسیدیم. وقتی وارد زمین شدیم، اصلا نیروی انتظامی به ورزشگاه نیامده بود و حتی پرچم‌های کرنر نصب نشده بودند که بعد هم از کاور به جای پرچم استفاده شد.

وی بیان کرد: ۵۵ دقیقه از حضور ما در ورزشگاه گذشت اما نیروی انتظامی نیامد تا بازی شروع شود که قانون می گوید داور باید سوت پایان بازی را می‌زد زیرا قرار بود بازی ساعت ۱۵:۳۰ آغاز شود که باتوجه به تاخیر ایجاد شده، بازی ۱۶:۳۵ شروع شد و ورزشگاه رفیع نور لازم را برای انجام بازی نداشت.

سرمربی تیم یاران آبادان گفت: تماشاگران زیادی به ورزشگاه آمده بودند اما زمین حصار نداشت و بارها در حین بازی بچه های کم سن و سال که متوجه شرایط بازی نبودند، وارد زمین می‌شدند. به هر حال پیش از بازی من با آقای زارع مسئول برگزاری این دیدار تماس گرفتم و قضیه را شرح دادم که گفت چون خودتان هم با تاخیر به بازی رسیدید، مسابقه باید برگزار شود. من هم تاخیر را پذیرفتم و گفتم باید جریمه انضباطی شویم اما برای تیم میزبان چون برای حضور نیروی انتظامی ۵۵ دقیقه تاخیر ایجاد شده و تیم حریف سهل‌انگاری کرده است، قانون می‌گوید داور باید سوت پایان بازی را بزند و نتیجه ۳ بر صفر به سود ما اعلام شود اما در نهایت با وساطت ناظر و اصرار تیم فولاد رفیع، بعد از تماس با مدیرعامل باشگاه‌مان بازی کردیم.

وی افزود: به هرحال جو بازی به صورتی بود که بازیکنان ما نتوانستند از نظر روحی روانی و از ترس‌شان بازی کنند زیرا از سوی هواداران فحاشی می‌شد و نیروی انتظامی هم وجود نداشت. تیم ما ۲ بر صفر از حریف عقب بود که به بازیکنانم گفتم چون خط دفاع ما کند و خط حمله سریع است، آفسایدگیری کنید که کمک داور سمت ما به صورت صحیح تمام آفساید ها را می‌گرفت که بعد از چند دقیقه دیدیم یک فرد موتوری وارد ورزشگاه شد و پشت نیمکت تیم ما قرار گرفت و شروع به فحاشی به داور کرد. ابتدا فکر کردم با داور به خاطر رفاقتی که دارد، شوخی می‌کند که متوجه شدم قضیه جدی است و بعد از دقایقی آن فرد به سمت جایگاه تماشاگران هدایت شد.

مجد عنوان کرد: در جریان بازی در نیمه نخست نیز به یکباره دیدیم که آمبولانس ورزشگاه را ترک کرده است و به جای آن یک خودروی امدادخودرو قرار داده‌اند. از نیروی انتظامی هم یک فرد سرباز در ورزشگاه بود که گویا کادر اصلی و ماشین نیروی انتظامی هم رفته بودند که این خلاف قانون مسابقات است. به هرحال به این موضوع گله‌مند شدیم و بازی حدود ۱۵ دقیقه متوقف شد تا نیروی انتظامی و آمبولانس به ورزشگاه برگشتند که گفتیم چرا رفته بودند که به ما گفته شد رفته بودند چای بخورند و برگردند! ما گفتیم کجای دنیای فوتبال این اجازه را می‌دهند که نیروی انتظامی و افراد حاضر در آمبولانس در بازی رسمی ورزشگاه را برای خوردن چای ترک کنند.

وی بیان کرد: زمان قانونی استراحت بین دو نیمه ۱۵ دقیقه است که داور باتوجه به این‌که می‌خواست نیمه دوم در تاریکی هوا برگزار نشود، چهار تا پنج دقیقه به دو تیم برای استراحت زمان داد. نیمه دوم شروع شد که سه گل آخری که تیم ما دریافت کرد، در شرایطی بود که من سرمربی از بیرون زمین، چیزی را درون زمین نمی‌دیدم. شرایط به صورتی پیش رفت که خود کمک داور به داور بازی اعلام کرد که من درون زمین را نمی‌بینم و گلر ما هم گفت که اصلا توپ‌هایی که به سمت دروازه می‌آید را نمی‌بینم. ۲۰ دقیقه به پایان زمان قانونی بازی مانده بود که داور به خاطر تاریکی هوا، سوت پایان بازی را به صدا درآورد. حریف باوجود این‌که با اختلاف زیادی از تیم ما جلو بود، وقتی داور سوت را زد به سمت داور حمله ور شدند و می‌خواستد او را بزنند که چرا بازی را زود تمام کرده است. در آن شرایط نیز تیم ما با حمایت نیروی انتظامی از ورزشگاه خارج شد.

سرمربی تیم یاران آبادان عنوان کرد:‌ یکسری اتفاقات عجیب و غریب در این بازی رقم خورد که اولین بار بود می دیدم. متاسفانه نمی‌دانم چه بگویم. وقتی به برگزارکننده بازی می گوییم که شرایط به چه صورتی است و تاکید می‌کند بازی باید انجام شود وای به حال بقیه این فوتبال.

همچنین شاخی مربی تیم فولاد رفیع درخصوص برگزاری این دیدار در چنین شرایطی در رفیع  به ایسنا، گفت: قرار بود بازی ساعت ۱۵:۳۰ آغاز شود که تیم آبادان با ۳۰ دقیقه تاخیر وارد ورزشگاه شد و وقتی آمدند به ما گفتند ماشین‌مان در مسیر خراب شد و دیر رسیدیم و اگر مشکلی نیست بازی برگزار شود. به آن‌ها گفتیم که ممکن است به تاریکی هوا برخورد کنیم که گفتند ما مشکلی نداریم. حتی به آن ها گفتیم چه تیم شما و چه تیم ما برنده باشد، اگر داور تشخیص داد به دلیل تاریکی هوا انجام ادامه بازی امکان‌پذیر نیست، باید پایان بازی را بپذیریم که تیم آبادان هم قبول کرد.

وی بیان کرد: بازی تا دقیقه ۷۳ در جریان بود که با حساب ۹ بر صفر از تیم یاران آبادان جلو بودیم که داور اعلام کرد دیگر دید ندارم و سوت پایان بازی را صدا درآورد اما تیم میهمان شاکی شد که به آن‌ها گفتم پیش از آغاز بازی هم گفتیم که باید این شرایط را بپذیرید.

مربی تیم فولاد رفیع در واکنش به اظهارات سرمربی تیم یاران آبادان که ورزشگاه حصار نداشته و به جای پرچم کرنر هم از کاور استفاده شد، عنوان کرد: بله درست می‌گویند؛ زمین حصار نداشت اما هیچ فردی وارد زمین نشد. تنها مشکل بازی نیز ترک ورزشگاه توسط آمبولانس بود که مشکلی پیش آمد و رفت اما مجددا به ورزشگاه برگشت. آن خودروی امدادخودرو هم جایگزین آموبلانس نشده بود و خودروی یکی از تماشاگران است که نمی‌شد به او بگوییم به ورزشگاه نیا! همچنین نیروی انتظامی در ورزشگاه حاضر بود.

وی با بیان این‌که من نمی‌گویم تمام شرایط لازم را برای میزبانی این دیدار داشتیم، گفت: به هرحال شهر رفیع یک شهر محروم است و نبود برخی امکانات در ورزشگاه وجود دارد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار