تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۱
کد خبر: ۲۵۸۸۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تخته گاز نفت آبادان تا لیگ یک!
 تیم فوتبال نفت آبادان با فیروز کریمی در قعر جدول جا خوش کرده است.

نفت آبادان برای لیگ بیست و دوم در ابتدا به رضا پرکاس سپرده شد، مربی که کمتر کسی از او شناخت داشت و حتی خیلی از پیشکسوتان از همان روزهای نخست، این انتخاب را مناسب تیم صنعت نفت نمی‌دانستند؛ پرکاس کارش را با تساوی مقابل فولاد آغاز کرد و در ادامه تا پایان هفته پنجم توانست از ۱۵ امتیاز ممکن، تنها ۵ امتیاز کسب کند، امتیازاتی که نسخه برکناری این مربی ایرانی آلمانی را پیچید.

 پس از این نیز باشگاه نفت آبادان به بررسی گزینه‌های مختلف برای سرمربیگری تیم خود پرداخت و درحالی که بارها از باشگاه شنیده شد که در حال رایزنی با شفر مربی آلمانی سابق استقلال تهران هستند اما هدایت تیم به یکباره به فیروز کریمی سپرده شد. مربی که خیلی‌ از پیشکسوتان حضور او را کارساز برای نفت نمی‌دانستند و معتقد بودند چون او بر خلاف گذشته، چندان مربی به روزی در بحث فنی نیست، نمی‌تواند به آبادان برای کسب نتایج بهتر از دوران پرکاس کمک کند.

پیش‌بینی‌ها هم در پنج بازی نفت با سکانداری کریمی درست بود و نه تنها حضور کریمی شوک مثبتی برای رقم خوردن نتایج و ارائه بازی بهتر نبود، بلکه نفت به قعر جدول سقوط کرد. رده‌ای که در هفته‌های اخیر این تیم نتوانسته خود را از آن جدا کند و شاید الان تنها دلخوشی کریمی این باشد که فقط هفته یازدهم برگزار شود و با تعطیلی لیگ، با خود خلوت کند که چطور می‌تواند تیمش را نجات دهد زیرا او بارها اعلام کرده که نفت امسال رتبه تک رقمی کسب می‌کند!

نفت آبادان در فصل‌های متمادی نتوانسته روی خوش فوتبال را ببیند و هر فصل با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است، مشکلاتی که در نهایت به سردرگمی باشگاه در ابتدای فصل برای انتخاب سرمربی، بستن تیم و مشخص نبودن بودجه آن بر می‌گردد اما به گفته خیلی از کارشناسان اشتباهات مسئولان باشگاه صنعت نفت در انتخاب سرمربی و مدیریت نکردن شرایط تیم، ضربه سختی به پیکره آبادانی‌ها زده است و شاید در این زمینه نیز فصل بیست و دوم، بدترین فصل نفت باشد که در حال حاضر از گزینه‌های سقوط به لیگ یک است.

باتوجه به این‌که پرکاس در ۵ هفته حضور خود روی نیمکت صنعت نفت به پنج امتیاز دست پیدا کرد و فیروز کریمی در همین تعداد هفته تنها یک امتیاز گرفته و نتوانسته کاری برای نفت انجام دهد، حالا این دغدغه برای طرفداران نفت ایجاد شده است که آیا نفتی که در سال‌ها اخیر نتوانسته طعم ثبات در راس کادرفنی را بچشد، لیگ را با کریمی به پایان می‌رساند یا خیر. به نظر می‌آید باشگاه نفت آبادان با مدیریت جدید خود باید به فکر راه‌حلی برای خروج از این شرایط سخت باشد و دل به تعطیلات لیگ و رسیدن نیم‌فصل نبندد. این نفت حتی روحیه خود را هم از دست داده است و باشگاه حداقل باید فکری به حال بهتر شدن شرایط روحی بازیکنان خود کند.

۱۰ هفته از لیگ برتر می‌گذرد و نفتی‌ها از ۳۰ امتیاز ممکن، تنها شش امتیاز را به خود اختصاص داده‌اند. امتیازات از دست رفته‌ای که می‌تواند در ادامه لیگ شرایط تیم آبادانی را برای بقا در لیگ برتر سخت‌تر کند. البته تاکنون مسئولان آبادان واکنشی نسبت به نتیجه گیری بد این فصل خود نداشته‌اند و باید دید نفت شعله‌ور می‌شود یا همچنان در روزهای تاریک خود خواهد ماند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار