تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کد خبر: ۲۵۸۷۴۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
هفته‌ای برای عزای عمومی فوتبال خوزستان!
یک پیشکسوت فوتبال با اشاره به نتایج ضعیف سه تیم لیگ برتری خوزستان در لیگ بیست و دوم می‌گوید این هفته را باید برای فوتبال استان عزای عمومی اعلام کنند.

سیاوش بختیاری‌زاده  اظهار کرد: هفته‌ها است که چشم مردم خوزستان به قول معروف به جدول لیگ برتر خشک شد و چشم انتظار یک برد هستند. با توجه به حضور تعدادی غیربومی به عنوان کادر فنی و بازیکن به اسم فوتبال خوزستان در تیم‌های لیگ برتری خوزستان و این‌که رنگ و بویی از فوتبال خوزستان در تیم‌های استان و ساق پای این فوتبالیست‌های غیربومی نمی‌بینیم، دل‌نگرانی‌ها بابت این سه تیم بیشتر شده است.

وی با اشاره به نتایج سه تیم خوزستانی در هفته لیگ برتر نیز گفت: نتایج چنان وحشتناک و آوارگونه بر سر مردم خوزستان خراب شد که از طرف جامعه پیشکسوتان فوتبال خوزستان اعلام می‌کنم با توجه به نتایج ضعیف هفته‌های اخیر تیم‌های خوزستانی باید این هفته را عزای عمومی در فوتبال خوزستان اعلام کرد. با توجه به اهانتی که با کسب این نتایج به فوتبال خوزستان توسط تیم‌های فولاد، نفت آبادان و نفت مسجدسلیمان شده است، به نظرم این سه تیم باید بازی‌های این هفته خود را با یک دقیقه سکوت به احترام مردم خوزستان شروع کنند.

پیشکسوت فوتبال خوزستان ادامه داد: تاکنون سابقه نداشته است این همه پول و امکانات در اختیار سه تیم خوزستانی باشد و بعد هم به این صورت نتیجه بگیرند. تیم فوتبال شاهین اهواز در بدترین دوران تاریخ ورزش خود که تمام خوزستان زیر توپ و تانک دشمن در جنگ تحمیلی بود، این تیم قهرمان مسابقات منطقه 4 آسیا شد. آن هم در حالی که تمام سفرهای خود را به نقاط ایران با اتوبوس واحد انجام می‌داد و دریغ از این‌که یک ریال پول به این تیم کمک شود. فولاد خوزستان نیز در ایامی که ایمان مبعلی، علی بداوی و صدها جوان دیگر خوزستان لباس فولاد را پوشیده بودند راهی مسابقات آسیایی شدند اما نمی‌دانم اکنون چه بر سر فوتبال خوزستان آمده است که هر روز باید شاهد سقوط تیم‌هایمان در جدول مسابقات باشیم.

وی بیان کرد: نکته خنده‌دار اینجاست که مربی تیم فولاد پس از باخت مقابل نساجی با صراحت اعلام می‌کند از باشگاه خواسته‌ایم که از قرارداد بازیکنان به عنوان تنبیه کسر کند. سؤال من و دیگر علاقه‌مندان فوتبال خوزستان این است چه کسی باید با کادر فنی برخورد کند و چرا تاکنون نتوانسته‌اید کاری انجام دهید؟ نساجی در همین بازی از سمت راست و سمت چپ خط دفاعی فولاد را جولانگاه خود قرار داده بود و چرا نجاریان در لیست 18 نفره فولاد قرار نداشت و چرا شیری و وریا غفوری نتوانستند کانال بسیار باز خط دفاع فولاد را پوشش دهند؟ در حالی که فولاد همیشه مدعی بوده است با تیم‌هایی که بسته بازی می‌کند به مشکل برمی‌خوریم اما چرا مقابل نساجی که دیگر فوتبال بسته‌ای ارائه نداد نتوانست خوب بازی کند و نتیجه بگیرد؟ به نظر من اگر همه تیم‌ها مقابل فولاد بسته بازی نکنند مشخص نیست چه نتایجی رقم خواهد خورد.

بختیاری‌زاده گفت: ما پیشکسوتان خوزستانی با توجه به نتایج ضعیف تیم‌های خوزستانی خودمان این هفته را عزای عمومی فوتبال خوزستان اعلام کرده‌ایم و امیدوارم در ادامه نتایج به صورتی رقم نخورد که کلا امسال را عزای عمومی فوتبال خوزستان اعلام کنیم. با توجه به نتایج دو تیم نفتی خوزستان نیز وحشت علاقه‌مندان به فوتبال این استان را فراگرفته است که نکند این دو تیم را فصل آینده در لیگ برتر نبینیم.

وی با اشاره به صحبت‌های مهدی تاج رییس فدراسیون در خصوص حضور نکونام در تیم ملی، عنوان کرد: طبق صحبت‌های آقای تاج که با صراحت اعلام کرد نکونام از روز جمعه این هفته به کادر فنی تیم ملی اضافه می‌شود و هفته‌ها است با تمرکز آقای نکونام و مردم خوزستان بازی شده است، پیشنهاد من این است باشگاه فولاد به تیم‌ملی کمک کند و حالا که کی‌روش و فدراسیون علاقه‌مند به حضور نکونام در تیم‌ملی هستند با این درخواست موافقت کنند و ضمن آرزوی موفقیت برای جواد نکونام به فکر جذب یک مربی خارجی باتجربه باشد زیرا این فرصت برای نکونام در جهت پیشرفت در امر مربیگری فوتبال یک فرصت مناسب بوده و برای فولاد نیز یک فرصت مناسب است تا با وارد کردن یک مربی خارجی قوی و با تجربه، شوک مثبت به تیم وراد کند تا در ادامه بتوانند نتایج بهتری کسب کند.

این پیشکسوت خاطرنشان کرد: اما دو تیم نفتی باید فراتر از این‌ها به فکر سروسامان دادن به وضعیت خود باشند زیرا هر روز فاصله آن‌ها با تیم‌های بالاسری‌شان بیشتر می‌شود و اگر به نیم‌فصل برسیم و نتوانند جایگاه خود را ارتقاء دهند، در نیم‌فصل دوم با توجه به این‌که تیم‌های متمول خود را تقویت می‌کنند رسیدن تیم‌های نفتی به رقبای خود در جدول بسیار سخت بوده و ترس من از این است که دو تیم نفتی را فصل آینده دیگر در لیگ برتر نداشته باشیم. برای چندمین بار است هشدار می‌دهم مدیران سیاسی خوزستان تا دیر نشده است فکر عاجلی برای دو تیم نفتی خوزستان کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت اسفناک نفت آبادان در قعر جدول رده‌بندی، گفت: فیروز کریمی را به عنوان فنی‌ترین مربی ایران قبول دارم و در اولین سالی که به جرگه مربیان پیوستم یک سال در کنار وی کار کردم. کریمی در آن سال‌ها با توجه به این‌که جوان بود و انرژی بیشتری داشت، بسیار فعال بود و با اطلاعات به‌روز تیم‌های خود را به موارد فنی و تاکتیکی مجهز می‌کرد. اما متاسفانه در چند بازی که به عنوان نفر اول کادر فنی نفت مشغول به کار شده است از تیم نفت به عنوان تیمی که در آن تحول ایجاد شده باشد چیزی ندیدم.

بختیاری‌زاده افزود: هر دو تیم نفتی خوزستان در خطر سقوط هستند اما تیم نفت و رضا مهاجری نشان دادند اگر در محیطی آرام قرار بگیرند می‌توانند فوتبال خوب، تاکتیکی و تماشاگرپسند به نمایش بگذارند ولی نفت آبادان نه تنها نتیجه نمی‌گیرد، بلکه فوتبال زیبا هم به نمایش نمی‌گذارد و هر هفته بیشتر در قعر جدول جا خوش می‌کند و فانوس سقوط را دودستی و محکم نگه داشته است. این شرایط اصلاً برای نفت آبادان با سابقه بیش از 50 سال خوب نیست و طرفداران خود را دل‌آزرده کرده است. احمد پارو دوست خوب من به عنوان مدیرعامل باشگاه باید همه تعارفات با کادر فنی، بازیکنان و همه آن‌هایی که اطراف نفت هستند کنار بگذارد و به عنوان یک مدیر قوی به فکر رفع چالش‌ها و صعود نفت در جدول رده‌بندی باشد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار