تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷
کد خبر: ۲۵۸۵۵۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صنعت نفت آبادان – مس کرمان نبرد برای رهایی از انتهای جدول
 در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فوتبال و در هفته دهم، ۲ تیم صنعت‌نفت آبادان و مس کرمان روز پنجشنبه برای رهایی از انتهای جدول در کرمان به مصاف یکدیگر خواهند رفت.

 تیم فوتبال صنعت‌‍‌نفت آبادان در حالی میهمان مس کرمان است که برای فرار از قعر جدول نیاز به سه امتیاز این دیدار دارد، این تیم با ادامه روند نتایج ضعیف خود در لیگ برتر و پس از شکست خانگی ۲ بر صفر در برابر تیم فوتبال سپاهان اصفهان، در حالی به دیدار مس کرمان می‌رود که تیم رقیب نیز هفته گذشته با همین نتیجه در برابر میزبان خود آلومینیوم اراک تن به شکست داده بود.
صنعت‌نفت آبادان در بازی‌های اخیر چندان با انگیزه نشان نداده و با از دست دادن امتیازهای حساس نگرانی هواداران خود را فراهم کرده و اکنون آنها امید چندانی به آینده این تیم در فصل جاری ندارند.
در این هفته و روزی که تیمهای پایین جدول مانند ملوان، نفت مسجدسلیمان و هوادار رقیبان سرسختی دارند بهترین فرصت برای طلایی پوشان آبادانی است تا با پیروزی بر مس کرمان از قعر جدول جدا شده و خود را به تیمهای میان جدولی نزدیک کند.
۲ تیم در حالی یکی از حساس‌ترین دیدارهای این هفته لیگ را برگزار می‌کنند که با توجه به شکست هفته گذشته این تیمها در برابر حریفانشان، تساوی در این دیدار برای ۲ تیم کمتر از شکست نیست و برای فرار از قعر جدول راهی جز پیروزی ندارند.
صنعت‌نفت آبادان که چند هفته جهنمی را برابر حریفان خود پشت سر گذاشت این هفته آزمون نه چندان سختی دارد و باید به مصاف تیم ناآماده مس کرمان برود، هر چند مس همانند صنعت‌نفت برای فرار از بحران نیاز مبرم به سه امتیاز این دیدار دارد اما شاگردان فیروز کریمی در بازی‌های خرج از خانه بسیار جسورانه به میدان می‌روند و این دیدار فرصتی برای کسب دومین پیروزی این تیم خواهد بود.
شاگردان کریمی باید در یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته دهم آماده پیکار با مس کرمان شوند، بازی حساسی که نتیجه آن علاوه بر ۲ تیم برگزار کننده، برای سایر تیم‌ها از جمله نفت مسجدسلیمان، هوادار تهران، ملوان و حتی پیکان تهران نیز حائز اهمیت است و زردپوشان آبادانی در صورت پیروزی می‌توانند در جدول رده‌بندی شرایط را برای خود بهبود ببخشد و زنگ خطر را برای دیگر تیم‌های پایین و میانه جدول به صدا درآورد.
 زردپوشان آبادانی در ۹ بازی قبلی خود یک برد، ۲ تساوی و ۶ شکست به دست آورده و با اندوختن پنج امتیاز با تیم‌های ملوان، مس، نفت مسجدسلیمان و هوادار تهران در پایین جدول برای ماندن رقابت خواهد کرد.
در آن سو مس کرمان در ۹ بازی قبلی خود یک برد سه تساوی و پنج شکست را برابر حریفانش متحمل شده و جز تیمهای قعری جدول به شمار می‌رود.
لیگ بیست و دوم شرایط عجیبی پیدا کرده و تیم‌های پایین جدول همانند تیم‌های بالای جدول فاصله امتیازی کمی دارند و همین موضوع بازی‌های پیش رو را به شدت حساس کرده است، کریمی و تیمش پس از شکست تلخ هفته گذشته باید آماده بازی خارج از خانه مقابل مس کرمان شوند، دیداری که نتیجه آن نقش پررنگی در ادامه مسیر زردپوشان آبادانی خواهد گذاشت و نفتی‌ها برای باقی ماندن در لیگ برتر چاره‌ای جز پیروزی ندارند.
حضور مهدی ممی‌زاده و امیرحسین فرهادی در ۲ جناح نفت، در کنار طالب ریکانی و حکیم نصاری توان این تیم را در حمله تبدیل افزایش داده اما در امر گلزنی هنوز موفقیتی از این تیم دیده نشده است.
صنعت‌نفت در فاز دفاعی شرایط خوبی به خود نگرفت و در ۹ بازی قبلی خود ۱۱ گل دریافت کرده که آمار خوبی به شمار نمی‌رود، با این حال بزرگترین چالش کریمی در خط حمله و بازسازی شرایط روحی و روانی مهاجمان خود است.
یکی از بازیکنان تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان در خصوص این دیدار به خبرنگار ایرنا گفت: بازی آسانی برابر مس کرمان نداریم ولی برای کسب سه امتیاز شانس بالایی خواهیم داشت.
حکیم نصاری افزود: ما در بازی‌های قبلی برابر حریفان نمایش قابل قبولی داشتیم ولی با بدشانسی موقعیت‌هایمان از دست رفت ولی در این دیدار باید قدر موقعیت ها را دانست.
وی اظهار داشت: مس کرمان به لحاظ روحی شرایط خوبی ندارد و باید از این فرصت بهترین استفاده را ببریم تا دومین پیروزی فصل را به هوادارانمان هدیه کنیم.

فیروز کریمی:لیگ برتر این فصل جنگ دارا و ندار است

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: لیگ برتر در فصل جاری جنگ بین تیمهای پولدار و بی پول است.
فیروز کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تیم های بالای جدولی بدلیل شرایط بسیار خوب مالی تا دندان خود را مسلح کرده‌اند و بهترین خریدهای داخلی و خارجی داشتند اما تیمهای پایین جدولی با مشقت خود را آماده حضور در لیگ برتر کردند.
وی افزود: حتی روی نیمکت تیم های پولدار بازیکنانی حضور دارند که ما آرزوی استفاده پنج دقیقه ای از آنها را داریم، این منصفانه نیست که در لیگی نابرابر بازی کنیم.
سرمربی تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان گفت: تیمهایی که شرایط بدمالی حتی در حفظ بازیکنان فصل پیش خود با مشکل مواجه بودند زیرا تیم های پولدار با پیشنهادات بسیار بالا شرایط جدایی بازیکنان تاثیرگذار از تیم های خود را فراهم کردند.
کریمی بیان کرد: اگر فاصله پیشنهادی تیم های صنعتی و پولدار ۳۰ درصد بود می توانستیم برخی بازیکنان فصل پیش صنعت نفت را نگه داریم ولی متاسفانه فاصله پیشنهادی خیلی بیشتر بود.
وی اظهار داشت: زمانی بازیکن برای پول بازی نمی‌کرد ولی اکنون شرایط مالی الویت نخست بازیکنان شده و برای موفقیت باید پول داشت تا بتوان رقابت کرد.

سرمربی تیم فوتبال صنعت نفت آبادان در خصوص شرایط این تیم در جدول گفت: فاصله امتیازی بین تیم های مانه و پایین جدول خیلی کم است و ما توانایی رسیدن به میانه جدول را داریم و بدون شک تیم صنعت جزء تیم های تک رقمی در جدول است و برای آن تلاش خواهیم کرد. 

تیم فوتبال صنعت‌نفت آبادان باپنج امتیاز در رده شانزدهم جدول رده‌بندی مسابقات لیگ برتر قرار دارد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار