تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۲۵۸۵۱۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اهواز میزبان جشنواره ورزشی اقوام ایرانی شد
 دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان از برگزاری جشنواره اقوام ایرانی در اهواز خبر داد.

داوود جباری بیان کرد: این رقابت‌ها در بهمن امسال با حضور تمام اقوام ایرانی، با هدف ترویج فرهنگ و آداب و رسوم ایرانی و با همکاری فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی برگزار می‌شود.

وی گفت: با برگزاری این جشنواره فرهنگی ورزشی که آداب و رسوم اقوام مختلف کشور به نمایش در خواهد آمد نشاط به جامعه تزریق می‌شود.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی‌های بومی و محلی خوزستان ادامه داد:بازی‌های بومی محلی در گذشته بخشی از زندگی مردم بوده و امروزه نیز برگزاری آنها یک حس خاص در مردم ایجاد می‌کند که به نشاط اجتماعی منتهی می‌شود.

وی بیان کرد: در این جشنواره مسابقات هفت سنگ، دال پلان، چوب کشی، یک قل، دوقل، طناب کشی و ... برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان با هم به رقابت می‌پردازند.

اهواز میزبان رقابت‌های هفت سنگ بانوان

جباری در ادامه به برگزاری رقابت‌های کشوری رشته "هفت سنگ" ویژه بانوان اشاره کرد و ادامه داد: با تایید فدراسیون و همکاری اداره کل ورزش و جوانان خوزستان این رقابت‌ها در آذر امسال به میزبانی اهواز برگزار می‌شود. 

وی افزود: همچنین روز پنجشنبه ۲۸ مهر مراسم افتتاحیه مسابقات مینی فوتبال روستایی و عشایری خوزستان " جام پرچم" در ایذه برگزار می شود.

دبیر هیات ورزش روستایی و بازی های بومی و محلی خوزستان در خصوص فعالیت در رشته فوتوالی گفت: با توجه به اینکه انجمن فوتوالی قصد برگزاری مسابقات لیگ کشوری داشته و ورود به این مسابقات را منوط به پرداخت هزینه کردند اعلام کردیم که دیگر در این رشته فعالیت نمی کنیم.

گفتنی است خوزستان دارای چهار هزار و ۳۲۰ روستا است که بیش از ۱۷ هزار ورزشکار سازمان یافته در این روستاها فعالیت می‌کنند همچنین ۲۷ شهرستان خوزستان دارای هیات ورزش روستایی هستند.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار