تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۵۸۴۶۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پشت پرده انصراف سینا صنعت از لیگ برتر/ بویری: حق کشتی ایذه تشک‌های پاره نیست!
سرمربی تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه با بیان این‌که برخی شرایط دست به دست هم تا مدیرعامل باشگاه از تیم‌داری در لیگ برتر پشیمان شود، گفت: سالن کشتی ایذه افتضاح‌ترین سالن در ایران است و وضعیتش آنقدر اسفناک است که وقتی وارد آن شوی گریه‌ات می‌گیرد.

ملک‌محمد بویری درخصوص علت انصراف تیم سینا صنعت ایذه از لیگ برتر کشتی فرنگی کشور، اظهارکرد: هر سال می‌خواستیم به خاطر مشکلاتی که وجود داشت و حمایت نمی‌شدیم از لیگ برتر انصراف دهیم ولی این هفت سال را به خاطر مردم ایذه دوام آوردیم. همچنین در حالی که گفته می‌شد با تیم‌داری شرکت‌ها در لیگ برتر بخشی از مالیات آن کسر خواهد شد، این مهم صورت نگرفت، ضمن این‌که مسئولان هم کمکی به باشگاه نداشتند و سالن و تجیهزات هم نداریم و در نهایت همه این‌ موارد دست به دست هم داد تا طی صحبت با مدیرعامل باشگاه تصمیم گرفته شود دیگر تیم‌داری نشود.

وی با اشاره به وضعیت سالن کشتی شهر ایذه که قهرمانان زیادی در رشته کشتی فرنگی تحویل تیم‌ملی داده است، گفت: سالن کشتی ایذه افتضاح‌ترین سالن در ایران است. حتی بهتر است بگویم در حد یک سالن در یک روستا هم نیست. وضعیت این سالن اسفناک است و وقتی وارد آن شوی گریه‌ات می‌گیرد.

سرمربی تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه گفت: طی یک ماه گذشته، ایذه پنج قهرمان دنیا داشته است اما سالن این شهر نه تشک دارد و نه وسایل بدنسازی برای تمرین کشتی‌گیران. این سالن هیچ چیزی ندارد و در این هفت سال که در لیگ برتر تیم‌داری شد تنها به خاطر اسم ایذه و خوزستان بود اما واقعیت این است که با این شرایط دیگر نتوانستیم دوام بیاوریم و علی‌رغم این‌که در قرعه‌کشی لیگ برتر هم شرکت کرده‌ بودیم، روز گذشته طی یک نامه رسمی به سازمان لیگ کشتی از حضور در لیگ انصراف دادیم.

وی با بیان این‌که حق ورزش و کشتی ایذه تشک‌های پاره نیست، ادامه داد: دو و میدانی ایذه در استان خوزستان حرف اول را می‌زند ولی بیایید پیست دو و میدانی شهر را ببینید. شرایط آن به صورتی است که بچه‌های مردم زانو و مچ پاهایشان آسیب دیده و مورد عمل جراحی قرار می‌گیرند و باید ۸۰ تا ۹۰ میلیون تومان برای عمل جراحی و بهبود پایشان هزینه کنند.

بویری عنوان کرد:‌ خوشحال بودیم که آقای بنی‌تمیم مدیرکل ورزش خوزستان شده است و حمایت می‌کند اما علی‌رغم این‌که کشتی‌گیران ایذه در رده جوانان و نوجوانان رقابت‌های آسیایی و جهانی ۱۰ مدال کسب کردند و اکنون هم ۲ کشتی‌گیر ایذه به فینال امیدهای جهان راه پیدا کرده‌اند اما به مدال آوران ما تنها مبلغ دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به عنوان پاداش پرداخت شد. به جز کمک هیات کشتی خوزستان و مدیرعامل باشگاه سینا صنعت ایذه، حمایت دیگری از این کشتی‌گیران نشد.

وی تاکید کرد: به هرحال آقای احمدپور مدیرعامل باشگاه سینا صنعت ایذه وقتی دید این همه فعالیت می‌کند اما هیچ کسی حمایت نمی‌کند، تصمیم‌ گرفت که دیگر در لیگ نباشد. این‌قدر سینا صنعت دیده نشد و به کشتی ایذه اهمیت ندادند تا مدیرعامل باشگاه نیز از تیم‌داری پشمیان شد. آقای احمدپور سالانه ۲ میلیارد تومان برای تیم‌داری در لیگ برتر کشتی فرنگی هزینه می‌کرد تا اسم ایذه بر سر زبان‌ها باشد اما با این وضعیت ترجیح داد که دیگر تیم‌داری نکند.

سرمربی تیم کشتی فرنگی سینا صنعت ایذه گفت: ورزش ایذه هیچ چیزی ندارد و حتی درِ اداره ورزش و جوانان ایذه نیز تخته است. شرایط ورزش در شهر ایذه افتضاح است. از اتمام خانه کشتی ایذه هم خبری نیست و نسلی را الان از بین می‌بریم تا شاید ۱۰ سال دیگر این خانه ساخته شود. ما الان بدبخت هستیم و در سالن‌مان وسایل ورزشی برای بدنسازی نداریم و به امکانات نیاز داریم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار