تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۲۵۷۷۲۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
قنبرزاده: بنی‌تمیم باید به رای مجمع هیات فوتبال احترام بگذارد
  نایب‌رییس فدراسیون فوتبال درباره حضور نیافتن مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در مجمع انتخاب رییس هیات فوتبال استان، گفت: انتظار من از آقای بنی‌تمیم این است به انتخاب طالقانی از سوی اعضای مجمع، احترام بگذارد.

منصور قنبرزاده امروز ۱۲ مهرماه در حاشیه مجمع انتخاب رییس هیات فوتبال خوزستان در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: شاهد بودید که مجمع بدون هیچ حاشیه‌ و مشکلی برگزار شد. همه ما مطیع قانون باشیم و هیچ چاره‌ای جز رعایت قانون نداریم و طبق اساسنامه نیز فدراسیون هیچ دخل و تصرفی در بحث ثبت نام و تایید صلاحیت کاندیداها نداشته و ندارد. کمیته‌ای سه نفره تشکیل شد و نماینده مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، کارشناس حقوقی هیات فوتبال و نماینده هیات رییسه هیات فوتبال استان نیز صلاحیت چهار کاندیدای شرکت‌کننده در این مجمع را بررسی، امضا و تایید کردند. ضمن این‌که نهادهای ذیربط و ذیصلاح هم صلاحیت‌های عمومی این چهار کاندیدا را تایید کردند و ما هم طبق خط کش اساسنامه انتخابات را برگزار کردیم.

 وی ادامه داد: در این خصوص نیز جلساتی را با وزارت ورزش و جوانان برگزار کردیم و نماینده‌ای از سوی وزارت برای حُسن نظارت بر انتخابات به این مجمع اعزام کرد. این انتخابات علاوه بر نظارت سه تن از اعضای فدراسیون فوتبال، نظارت وزارت ورزش را هم داشت. ما بر آنچه از صندوق به عنوان نام آقای طالقانی بیرون آمد، هیچ دخل و تصرفی نداشتیم.

نایب‌رییس فدراسیون فوتبال در خصوص حضور نیافتن بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در این مجمع، گفت:  آقای بنی‌تمیم از دوستان خوب من و متولی ورزش خوزستان است و هر کسی افکارش برای خودش محترم است. او یک نفر از ۵۱ نفر اعضای مجمع بود و شاید مشکلاتی داشت که نتوانست در این جلسه شرکت کند و باید از خودشان در خصوص علت حضور نیافتنشان سؤال بپرسید اما مجمع قانون دارد و می‌گوید اگر دو سوم اعضای مجمع شرکت کنند مجمع باید برگزار شود و از آنجا که بیش از دو سوم اعضا حاضر بودند، ملزم به برگزاری انتخابات بودیم.

وی در پاسخ به این سؤال که آقای بنی‌تمیم پیش از این نیز عنوان کرده بود فعلاً تصمیمی برای حضور در این مجمع ندارد و آیا حضور نیافتن وی ممکن است اختلافات بین اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات فوتبال استان را بیشتر کند؟ عنوان کرد: ما امانت‌دار هستیم و نمی‌توانیم با کل استان و آنچه قانون گفته است قهر کنیم و نمی‌توانیم فراتر از قانون باشیم. فدراسیون دخل و تصرفی در این انتخابات نداشت و فقط برگزار کننده مجمع بود و یکی از نمایندگان کمیته سه نفره که کاندیداها را تأیید کرد، نماینده خود آقای بنی‌تمیم بود. پس هیج گونه ابهامی در برگزاری این مجمع نبود و این مجمع یکی از بانظم‌ترین مجامع فوتبال بود.

قنبرزاده ادامه داد: انشاءالله از امروز همه دست به دست هم دهند و به فوتبال این استان کمک شود. البته فوتبال خوزستان مشکلات عدیده‌ای دارد و در عین حال یکی از دلخوشی‌های مردم محسوب می‌شود. پس اگر با فردی اختلاف سلیقه داریم این موضوع را در کار دخالت ندهیم. فکر نمی‌کنم هیچ یک از اعضای مجمع امروز دوستی‌اش با آقای بنی‌تمیم بیشتر از دوستی من با او باشد اما رعایت قانون یک وظیفه است و انشاءالله آقای بنی‌تمیم همکاری خواهد کرد و مطمئناً با توجه به منش پهلوانی که دارد این کار را انجام می‌دهد.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا تأخیر در برگزاری مجمع شدنی بود، زیرا از سوی مسئولان استانی عنوان شده بود مقدمات برگزاری مجمع برای ۱۲ مهرماه فراهم نیست، گفت: چه چیزی فراهم نبود؟ مقدمات چه چیزی است. سرپرست هیات باید حکم ابلاغ خود را بخواند زیرا او وظیفه داشته است در اسرع وقت انتخابات را برگزار کند و اگر او انتخابات را برگزار نکرده است بالادستی او فدراسیون است و ما هم بیکار نمی‌نشینیم زیرا فوتبال خوزستان بلاتکلیف بود و آیا باید بلاتکلیفی را ادامه می‌دادیم؟ فدراسیون ملزم به برگزاری انتخابا بود زیرا اداره شدن هیات با سرپرست زمان دارد. فرآیند انتخابات تأیید صلاحیت‌ها بود که انجام شد و ما هم خدمت آقای بنی‌تمیم دو جلسه داشتیم و در اساسنامه نیز تعیین تاریخ انتخابات با رئیس فدراسیون است و با بررسی که صورت گرفت ۱۲ مهرماه برای برگزاری مجمع انتخاب رییس هیات فوتبال خوزستان انتخاب شد.

نایب‌رییس فدراسیون فوتبال ادامه داد: اینکه سرپرست هیات فوتبال خوزستان بگوید می‌خواهم دبیر هیات را برکنار و فرد دیگری را بگذارم موضوعی است که قانون اجازه آن را به رییس فدراسیون هم نداده است. قانون می‌گوید باید با تصمیم هیات رییسه انجام شود که به سرپرست هیات هم گفته شد که قانون اجازه عزل دبیر هیات را به شما نمی‌دهد. اگر سرپرست هیات انتظار داشته است انتخابات عقب بیفتد این موضوع امکان‌پذیر نبود و آیا برف و باران آمد که مجمع را برگزار نکنیم؟

وی تأکید کرد: بنی‌تمیم متولی ورزش خوزستان است و انشاءالله شرایطی ایجاد شود که او و هیات فوتبال همکاری متقابلی با هم داشته باشند و حتماً به آقای طالقانی نیز خواهیم گفت که تعامل بهتری با اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان داشته باشد و هماهنگ باشد اما انتظار من از آقای بنی‌تمیم این است به انتخاب طالقانی از سوی اعضای مجمع، احترام بگذارد. این سمت دست آقای طالقانی شخصی نیست و امانت است. ممکن است من در جایگاهی دوست نداشته باشد فردی حضور داشته باشد اما مقررات آن شخص را می‌پذیرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار