تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸
کد خبر: ۲۵۷۷۱۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
برنامه‌ای برای خرید توافقی خرمای استعمران نداریم
مدیر تعاون روستایی خوزستان با بیان اینکه پارسال دولت حدود ۲۲ هزار تن خرمای استعمران را به صورت توافقی خریداری کرد، گفت: تعاون روستایی استان امسال برنامه‌ای برای خرید توافقی خرمای استعمران از نخلداران ندارد.

محمدامین معین راد اظهار کرد: خرید توافقی خرمای استعمران از نخل‌داران خوزستانی توسط بخش خصوصی و کارگاه‌های بسته‌بندی خرما در حال انجام است و تعاون روستایی دلیلی برای ورود به خرید خرما ندارد.

وی با بیان اینکه پارسال دولت حدود ۲۲ هزار تن خرمای استعمران را به صورت توافقی خریداری کرد، گفت: با توجه به شرایط موجود و استقبال خوب خریداران درون و برون استانی به ویژه استان بوشهر برای خرید خرمای استعمران، خرید توافقی خرما به خوبی پیش می‌رود و پیش بینی می شود خرمای مازادی روی دست نخل‌داران خوزستانی بماند.

معین راد تصریح کرد: امسال خرید توافقی خرمای درجه یک استعمران هر کیلوگرم ۱۳۰ هزار ریال و درجه دو ۱۵درصد کمتر از بهای خرمای درجه یک تعیین شده است.

مدیر تعاون روستایی خوزستان با اشاره به شرایط آب وهوایی و آسیب رسیدن به محصول خرمای برخی استان‌های خرماخیز کشور از جمله سیستان و بلوچستان، هرمزگان و بوشهر ناشی از بارندگی‌های موسمی بیان کرد: خوشبختانه نخیلات خوزستان تحت تاثیر باران‌های موسمی قرار نگرفتند بنابراین به نظر می‌رسد با توجه به شرایط بازار، خرما استعمران خوزستان روی دست نخلداران نخواهد ماند.

وی افزود: برخی شرکت‌های تعاونی به صورت مستقل و با استفاده از منابع مالی داخلی اقدام به خرید توافقی خرما کرده‌اند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار