تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۳
کد خبر: ۲۵۷۷۱۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
شهرداری اهواز رقم بودجه دقیق توسعه اماکن گردشگری را اعلام کند
یک فعال میراث فرهنگی و گردشگری با اشاره نقش کلیدی شهرداری در توسعه گردشگری و با تاکید بر اینکه شهرداری باید حامی توسعه گردشگری باشد گفت: شهرداری اهواز باید رقم بودجه دقیق توسعه اماکن گردشگری را اعلام کند و بگوید که چقدر و در کجا هزینه می‌شود.

قاسم منصور آل‌کثیر  تصریح کرد: بخش چشمگیری از عوایدی که به شهرداری پرداخت می‌شود به جای اینکه برای امورات عمرانی و توسعه گردشگری اهواز هزینه شود صرف امورات جاری شهرداری می‌شود و این در واقع خشت کجی است که ظاهراً به زودی درست شدنی نیست.

وی تاکید کرد: سیستم شهرداری کلانشهر اهواز باید همواره ارتباط و تعامل دوسویه و مناسبی با سیستم توسعه گردشگری داشته باشد.

او با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری برای توسعه گردشگری استان خوزستان نقش محوری و هماهنگ کننده دارد گفت: اداره میراث فرهنگی به تنهایی نیروی لازم را ندارد و سازمان‌ها و ادارات مختلف که مهمترین آنها شهرداری است باید در جهت توسعه گردشگری استان خوزستان همکاری کنند.

او خاطرنشان کرد: خوزستان که به سرزمین برف تا بحر معروف است ظرفیت‌های گردشگری دریایی، ساحل‌نشینی و... متنوعی دارد که باید به آنها پرداخت و قطعاً توجه به ظرفیت‌های مغفول استان می‌تواند نظر مخاطبان و گردشگران مختلف جهان را به استان خوزستان معطوف کند.

آل‌کثیر با اشاره به همکاری میراث فرهنگی و شرکت کشت و صنعت نیشکر دهخدا در سال گذشته و با تاکید بر اینکه اداره کل میراث فرهنگی باید همواره تعامل دوسویه با ادارات و سازمان های مختلف داشته باشد اظهار کرد: برای دومین بار جشنواره نیشکر به صورت مشارکتی با اداره کل میراث فرهنگی در حال برنامه‌ریزی است و این امری خوشایند است که اداره کل بتواند به همین شیوه نظر دیگر شرکت‌ها را جلب و چنین رویدادها و فستیوال‌هایی برگزار کند.

وی یادآوری کرد: رودخانه کارون یکی از مغفول‌ترین ظرفیت‌های بالقوه گردشگری استان خوزستان است و هم‌اکنون فقط دو الی سه قایق وجود دارد که به صورت غیرحرفه‌ای فعالیت می‌کنند و ممکن است در آینده این عدم ایمنی تبعات ناخوشایندی را برای گردشگران داشته باشد.

این فعال گردشگری همچنین گفت: میراث فرهنگی اخیرا برنامه‌های آموزشی خود را به صورت جدی شروع کرده و برگزار می‌کند و قطعاً آموزش برای جامعه محلی و توسعه گردشگری مهم است و در آینده مثمر ثمر واقع می‌شود.

آل‌کثیر ادامه داد: اداره کل میراث فرهنگی همچنین برای فعال کردن گردشگری در بخش‌های مختلف اهواز از جمله کوت عبدالله روستاهای اسماعیلیه و... برنامه‌ریزی کرده است.

او با بیان اینکه ظرفیت‌ها و جاذبه‌های متنوع گردشگری خوزستان بی‌شمارند و در بیان نمی‌گنجد اضافه کرد: صحراگردی استان جاذبه گردشگری بسیار مهمی است که متاسفانه مغفول مانده و علاوه بر گردشگران خارجی بسیاری از شهروندان خوزستانی هم از آن دیدن نکرده‌اند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار