تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۲۵۷۷۰۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میزان مرگ و میر موارد زیر۵۰ درصد سوختگی در اهواز به صفر رسید
 رییس بیمارستان سوانح و سوختگی طالقانی اهواز گفت: میزان مرگ و میر بیماران زیر ۵۰ درصد سوختگی این بیمارستان در سه تا چهار ماه اخیر به صفر رسیده است.

دکتر علیرضا رفعتی نوایی بیان کرد: در برهه ای از زمان شرایط عمل‌های جراحی در این بیمارستان به انداره کافی مناسب نبود چون بسیاری از بیماران به بیمارستان های دیگر یا خارج استان مراجعه می کردند، اما اکنون با تلاش صورت گرفته شرایط بیمارستان پایدارتر شد و به صفر رساندن مرگ و میر بیماران سوختگی بین ۵۰ تا ۷۰ درصد نیز در دستور کار است که تا حدودی موفقیت آمیز بوده است.

وی ادامه داد: کمیته مرگ و میر بیمارستان طالقانی اهواز به صورت هفتگی فعال شده و تمام مرگ و میرها به صورت دقیق بررسی و مورد بحث قرار می گیرد.

رفعتی نوایی گفت: مساله کنترل عفونت نیز به صورت ویژه مورد بررسی قرار گرفت و از آنجا که عفونت مهمترین فاکتور مرگ و میر در بیماران سوختگی است کنترل این موضوع بهبود پیدا کرد.

رییس بیمارستان طالقانی اهواز افزود: آموزش لازم نیز برای کادر درمانی این بیمارستان داده شده تا درنگهداری زخم مراقبت بیشتری را انجام دهند.

بر اساس این گزارش بیمارستان طالقانی اهواز بزرگترین مرکز سوختگی جنوب غرب کشور است که با بهره‌مندی از تجهیزات نوین و مدرن و تکنیک‌های روز دنیا عمل‌های جراحی خود را در زمینه‌ جراحی‌ سوختگی، پلاستیک، ترمیمی، انجام عمل جراحی چشم، جراحی ناهنجاری‌ مادرزادی، چند انگشتی، اعمال زیبایی، و اعمال جراحی بازسازی نقایص ناشی از صدمات و تصادفات و عمل‌های جراحی زنان و زایمان زیر نظر ۱۰ پزشک جراح در هشت اتاق عمل به صورت تفکیک شده انجام می‌دهد.

بیش از ۹۰۰ عمل جراحی از ابتدای مرداد امسال تاکنون در این مرکز بیمارستانی انجام شده است.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار