تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۴
کد خبر: ۲۵۷۶۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تدوین کتابچه «سرمایه‌گذاری در بافت‌های تاریخی شهرستان شوشتر»
  مدیر میراث فرهنگی شوشتر گفت: کتابچه‌ای تحت عنوان فرصت‌های ‌سرمایه‌گذاری در بافت‌های تاریخی شهرستان شوشتر را طراحی کرده‌ایم تا هر فردی برای سرمایه‌گذاری در بناهای تاریخی این شهرستان از آن بهره ببرد.

محمدعلی چهارمحالی با اظهار اینکه این کتابچه ۵۰ خانه تاریخی را معرفی می‌کند افزود: ویژگی‌ها، مشخصات، آدرس، شماره تماس، نوع کاربری، پیشنهاد مرمت بناها و... در این کتابچه نام‌گذاری و توضیحات درمورد این بناهای تاریخی به صورت کامل نوشته شده است.

او با بیان اینکه شوشتر در زمینه تغییر کاربری بناهای تاریخی عملکرد بسیار خوبی دارد اظهار کرد: در آینده نزدیک چند بنای قدیمی دیگر را تغییر کاربری خواهیم داد و آنها را به اماکن گردشگری برای پذیرایی، اقامت، فعالیت‌های مختلف و... تبدیل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: وقتی گردشگر برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری یک شهر در یک محل ساکن می‌شود، اقامت این گردشگر باعث ایجاد اشتغال برای جمع زیادی از مردم آن منطقه می‌شود زیرا از حضور گردشگر در محل است که اشتغال به وجود می‌آید.

چهارمحالی با اشاره به اینکه معروفیت آثار تاریخی شهرستان شوشتر، جهانی است خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر خوشبختانه بخش خصوصی در حوزه گردشگری این شهرستان به بهترین شکل ممکن عمل کرده است.

وی ادامه داد: طبیعت، چشم‌اندازها، رودخانه‌ها، ورزش‌های آبی، آثار تاریخی و بسیاری از جاذبه‌های متنوع دیگر این شهرستان همواره جذابیت خاصی برای گردشگران داشته است.

او با تاکید بر تغییر کاربری و فعالیت در بناهای تاریخی افزود: وقتی این بناها را مرمت می‌کنیم، در مرحله اول جاذبه گردشگری می‌شوند و در مرحله دوم می‌توانند محل کار، فعالیت‌های مفید و در نهایت‌ مسبب و باعث ایجاد اشتغال برای ساکنان یک منطقه می‌شوند.

به گفته وی: بناهای تاریخی وقتی به حال خود رها می‌شوند پاتوق دزدان، معتادان و... خواهند شد و تداوم این معضل باعث کاهش امنیت برای مردم ساکن حوالی این بناها می‌شود. بنابراین ما می‌توانیم و لازم است از این تهدید به عنوان فرصت استفاده کنیم.

چهارمحالی با اشاره به لزوم توجه به گردشگری آبی رودخانه کارون تاکید کرد: اگر به عنوان فرصت به این جاذبه گردشگری نگاه کنیم ابتدا باید شرایط و بستر لازم را مهیا کنیم.

وی ادامه داد: برای توسعه گردشگری آبی در رودخانه کارون و هر رودخانه دیگری ابتدا باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود و این امر در مسایل مختلفی از جمله امور امنیتی رودخانه، محیط زیستی و... مستلزم برنامه‌ریزی است تا بتوانیم آنچنان که باید پذیرای گردشگران باشیم.

او گوش‌زد کرد: در غیر این صورت و با عدم توجه به زیرساخت‌های لازم برای ایجاد گردشگری آبی، در هر لحظه ممکن است رودخانه خروشان کارون به دلیل عدم ایمنی و نبود امکانات افراد را غرق کند و فاجعه‌ای رخ دهد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار