تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۲۹
کد خبر: ۲۵۷۶۸۴
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مؤسسات خیریه با کاربری‌های تخصصی در ماهشهر ایجاد شوند

 فرماندار ماهشهر، وقف و توجه به امور خیریه را موارد با اهمیت در اسلام برشمرد و گفت: در این شهرستان باید مؤسسات خیریه با کاربری‌های تخصصی ایجاد شوند.

 فریدون بندری عصر امروز دوشنبه در نشست شورای وقف و امور خیریه شهرستان ماهشهر اظهار کرد: پیشرفت نظام، جامعه و افرادی که در آن زندگی می‌کنند در گروی احساس مسئولیت به امور خیریه در قالب انجام وقف و موارد مرتبط با آن است.

وی ادامه داد: احسان، نیکوکاری و وقف از جمله موضوعاتی است که در دین اسلام به آن بارها اشاره شده تا از این طریق به مشکلات مسلمانان توجه و رسیدگی لازم انجام شود.

فرماندار ماهشهر با اشاره به اینکه شهروندان در ملاقات‌های مردمی بیشترین مشکلات خود را در حوزه‌های درمانی و آموزشی عنوان می‌کنند، افزود: این موضوعات بخشی از نیاز افراد جامعه پیرامون را شامل می‌شود در صورتی که باید به سایر امورات و شئونات جامعه در ساختاری مشخص و شفاف رسیدگی کرد.

بندری ادامه داد: مؤسسات خیریه در چارچوبی مشخص و شفاف می‌توانند به صورت عادلانه و منطقی به این امور رسیدگی کنند.

وی عنوان کرد: به منظور در برگیری هرچه بهتر افراد کم‌برخوردار در شهرستان ماهشهر پیشنهاد می‌شود تا مؤسسات خیریه تخصصی در حوزه‌هایی مانند سلامت، آموزش، اشتغال، قرض‌الحسنه و خدمات ایجاد شوند.

فرماندار ماهشهر افزود: در برخی موارد گفته می‌شود که کمک‌های مالی صنایع ماهشهر برای ارائه خدمات به افراد کم‌برخوردار کفایت دارد اما چنین موضوعی اشتباه است و این ذهنیت باید اصلاح شود.

وی گفت: باید توجه داشت که فعالیت خیران اثرگذاری بیشتری را در این زمینه‌ها دارد و برکات بیشتری را برای جامعه در پی خواهد داشت.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار