تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۹
کد خبر: ۲۵۷۶۶۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
تامین زمین از مشکلات ساخت مدرسه در شهرستان کارون است
مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: یکی از مشکلات ساخت مدرسه در شهرستان کارون تامین زمین است که از اهالی منطقه و خیران درخواست داریم در تامین زمین همکاری کنند.

علی قربانی روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی ساخت ۲ مدرسه ۶ کلاسه در شهرستان کارون با حضور جمعی از مسوولان شهرستان و خیران مدرسه ساز بیان کرد: هشت ماه است در حال برنامه ریزی برای احداث این ۲ مدرسه بوده‌ایم. شهرستان کارون نیاز به احداث چند مدرسه دارد، و از پارسال رایزنی هایی را با بنیاد برکت برای احداث مدرسه در این منطقه داشتیم.

وی گفت: در روستاهای شهرستان کارون فضاهای آموزشی بسیار خوبی ساخته شده اما فاصله زیادی از مرکز شهر دارند؛ از پارسال در حال برنامه ریزی هستیم تا پروژه های مدرسه سازی مناسبی در این‌ منطقه اجرا شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: وضعیت تراکم جمعیت در مدارس شهرستان کارون بسیار بد است و در تلاش هستیم تا با افزایش فضای آموزشی تراکم را کاهش دهیم.

قربانی افزود: تا چند سال پیش به دلیل هم سطح بودن مدارس با خیابان در این شهرستان، فاضلاب در مدارس دچار بالا زدگی می شد به همین منظور بازسازی مدارس قدیمی این منطقه در برنامه قرار گرفت و مقرر شد که هر مدرسه به ۲ مدرسه چهار و ۶ کلاسه تبدیل شود.

وی بیان کرد:با همکاری بنیاد برکت تلاش داریم تا در مناطق محروم این شهرستان مثل قلعه چنعان مدارس خوبی ساخته شود.

قربانی با اشاره به سرقت هشت کولر جدید در مدارس این شهرستان افزود: برای تجهیز مدارس این منطقه تلاش زیادی کردیم و تا آخر این ماه تجهیزاتی را به مدارس این شهرستان اختصاص خواهیم داد.

شهرستان کارون با مرکزیت شهر کوت عبداله از سال ۹۱ تشکیل شد. کوت عبداله پیش از آن جزو اهواز بود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار