تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۸
کد خبر: ۲۵۷۶۵۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
مقدمات برگزاری مجمع هیات فوتبال خوزستان فراهم نیست
 سرپرست هیات فوتبال خوزستان گفت: فدراسیون فوتبال قصد دارد که انتخابات هیات فوتبال خوزستان را خیلی سریع برگزار کند که ما مخالف آن هستیم زیرا مقدمات کار فراهم نشده است.

عبدالعظیم آل کثیر با بیان اینکه چند ایراد آیین نامه ای نسبت به برگزاری مجمع وجود دارد افزود: ما باید انتخابات و نه انتصابات برگزار کنیم.

وی افزود: فدراسیون فوتبال حتی به اساسنامه ای که خود تدوین کرده و ابلاغ می کند پایبند نیست. این انتخابات را می خواهند سریع برگزار کنند در حالی که ما هیچ اقدامی برای این کار انجام نداده ایم.

سرپرست هیات فوتبال خوزستان گفت: ما دبیر هیات را عزل کردیم و طبیعی است عزل دبیر مستلزم جلسه هیات رییسه است اما فدراسیون فوتبال به صورت غیرقانونی ابلاغ دبیر را لغو می کند در صورتی که نمی تواند این کار را انجام دهد.

وی افزود: فدراسیون به ما دستور تشکیل کمیته سه نفره را داده تا در خصوص آخرین صلاحیت ها اظهار نظر کند در صورتی که این امر محقق نشده است ضمن اینکه فدراسیون به دبیر سابق هیات گفته که مکاتبات کار انتخابات را انجام دهد. دبیری که عزل شده چطور می تواند کار انتخاباتی انجام دهد؟

آل کثیر گفت: این قضیه آنچنان برای رییس فدراسیون مهم بوده که خود به همراه نایب رییس خود به اهواز می آید تا برای رییسی که برکنار شده وساطت کند. معتقدم انتخاباتی که قرار است در هیات فوتبال استان خوزستان برگزار شود دقیقا کپی انتخابات فدراسیون است در حالی که ایراداتی در کار وجود دارد.

وی ادامه داد: هیات فوتبال و اداره کل ورزش و جوانان خوزستان مخالف برگزاری انتخابات هیات فوتبال استان در تاریخ اعلام شده از سوی فدراسیون هستند ضمن اینکه ما نمی توانیم مقابل قانون بایستیم.

سرپرست هیات فوتبال خوزستان گفت: اساسنامه فدراسیون فوتبال طوری تنظیبم شده که وزارت ورزش و جوانان نیز اجازه ورود به آن را ندارد و از طرفی هر طور که دلشان بخواهد قانون را تفسیر می کنند. آنها حتی تغییراتی که خودشان در قانون اعمال کردند قبول ندارند.

وی بیان کرد: چطور رییس فدراسیون فوتبال با ۲ نامزد ناهار و شام می خورد در حالی که هفته بعد می خواهند انتخابات هیات فوتبال خوزستان را برگزار کنن؟ این همه اصرار برای برگرداندن دبیر عزل شده هیات، شک و شبهه به وجود می آورد.

آل کثیر گفت: نزدیک به ۸۵ درصد روسای ادارات ورزش شهرستان از روسای هیات فوتبال خود ناراضی هستند ولی کسی نمی تواند آنها را جابه جا کند به این دلیل که به رای آنها در مجمع نیاز دارند.

وی بیان کرد: در مجمع انتخاب رییس هیات فوتبال استان ۵۳ نفر باید رای دهند که از این تعداد ۲۹ نفر رییس هیات فوتبال شهرستان ها هستند. جالب اینکه سه، چهار نفر آنها اهل شهرستان خود نیستند که قصد جا به جایی آنها را داشتیم اما فدراسیون فوتبال نامه داد که این کار را نکنید چون می دانند نفرات رییس هیات قبل هستند. در کل همه چیز را به سمت و سویی می برند که خروجی مجمع فرد مورد نظر آنها باشد.

بنا به اعلام فدراسیون فوتبال مجمع انتخاب رییس هیات خوزستان قرار است فردا ۱۲ مهر با حضور آقایان قنبرزاده، حیدری و براتی به عنوان نمانیدگان فدراسیون برگزار شود.

به گفته حمید بنی تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان و عبدالعظیم آل کثیر سرپرست هیات فوتبال خوزستان به دلیل مخالفت با روز برگزاری مجمع، هیچ یک در مجمع شرکت نخواهند کرد.

گفتنی است آقایان طالقانی، احمدی، نظری و حاجی‌پور، نامزدهای سمت ریاست هیات خوزستان هستند.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار