تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۵۷۶۵۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
طرح تغذیه رایگان دانش آموزی بزودی آغاز می‌شود

 وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبار طرح تغذیه رایگان به چند استان ابلاغ شده است تا کار از همین هفته آغاز شود.

یوسف نوری درباره طرح تغذیه رایگان دانش آموزی گفت: روز گذشته هم از سازمان برنامه و بودجه این موضوع را پیگیری کردم و قرار شد که اعتبار کلی هفته آینده داده شود.

وی افزود: طرح تغذیه رایگان برای ۵ استان ابلاغ شده و اعتبار آنها تخصیص داده می شود تا از همین هفته کار را آغاز کنند.

وزیر آموزش و پرورش ۵ مهرماه در آیین افتتاح مدرسه ۱۲ کلاسه برکت در آبادان از ابلاغ اعتبار یکهزار و ۱۵۰ میلیارد تومانی به منظور تغذیه رایگان دانش‌آموزان به استان‌ها خبر داده و گفته بود:از هفته آینده تعدادی از استان‌ها توزیع تغذیه رایگان را آغاز خواهند کرد.

وی با اشاره به حساسیت روی توزیع شیر بخصوص اطمینان از سلامت و توزیع به موقع گفت: تغذیه رایگان در تعدادی از استان‌های کشور به صورت ۲ روز در هفته آغاز خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت:باتوجه به اعتبار موجود تمام دانش‌آموزان زیر پوشش تغذیه رایگان قرار نمی‌گیرند.

نوری همچنین در شورای آموزش و پرورش آذربایجان غربی اعلام کرده بود: از مهرماه سه میلیون دانش آموزان تغذیه رایگان دریافت می کنند. براساس طرح تغذیه رایگان و توزیع شیر میان دانش آموزان مقرر شده بود که بین دانش‌آموزان ۷۰ نوبت شیر در طول سال تحصیلی توزیع شود اما از سال تحصیلی ۹۶-۹۷ توزیع شیر در میان دانش آموزان به دلیل کمبود بودجه قطع شد که این موضوع موجب انتقادات بسیاری نیز در جامعه شد. اما اهمیت توزیع تغذیه و شیر در میان دانش‌آموزان بقدری است که یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش از زمان شروع به کار خود، بر اجرای دوباره طرح تغذیه رایگان در مدارس تاکید کرد و اعلام کرده بود: تغذیه رایگان پس از ۱۰ سال وقفه به مدارس بازمی گردد. بسته امنیت غذایی دانش‌آموزان نیز از مهر سال آینده در مناطق محروم، لازم‌التوجه، مرزی، روستایی و عشایری و حاشیه شهرها اجرا می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سلامت دانش‌آموز زیربنا و پیش‌نیاز آموزش، یادگیری و تربیت دانش‌آموز است، آموزش و پرورش بنا دارد از ظرفیت اشخاص حقیقی، حقوقی و خیرین و نهادها به خصوص ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، بنیاد مستضعفان در اجرای این طرح کمک گیرد. در نهایت این طرح با عنوان «باغ دانش‌آموزی» ۱۸ اردیبهشت ماه با حضور وزیر آموزش و پرورش در مدرسه اسدی لاری محمد شهر در حوزه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج کلید خورد. در بیشتر کشورهای عضو فائو (سازمان خوار و بار و کشاورزی ملل متحد)، روز جهانی «شیر مدارس» در آخرین چهارشنبه سپتامبر هر سال جشن گرفته می‌شود. اولین روز جهانی "شیر مدارس" نیز در سال ۲۰۰۰ میلادی جشن گرفته شد که هدف آن تبلیغ و ترویج الگوی مصرف شیر در بین کودکان از طریق مدارس بود. برنامه شیر مدارس تلاش دارد تا در مدرسه و سر کلاس همه بچه ها به همراه معلمانشان شیر بنوشند

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار