تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۵۷۶۴۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
میراسماعیلی برای رشد جودو دست روی دست نگذاشت / میزبانی ایران از مسابقات بین‌المللی
 دبیر فدراسیون جودو گفت: میراسماعیلی وقتی فدراسیون تعلیق شد دست روی دست نگذاشت و از توان خود استفاده کرد تا جودو سرپا بماند و رشد کند.

صدیقه کعبی‌زاده در مجمع سالانه هیات جودو خوزستان که روز گذشته در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بنی‌تمیم مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان فردی خوش‌فکر و برنامه‌محور است که می‌دانم با توجه به چالش‌های موجود اذیت می‌شود زیرا خودم خوزستانی هستم و می‌دانم کار در اینجا بسیار سخت است اما وجود بنی‌تمیم در ورزش خوزستان منجر شد که سال گذشته یک رویداد کشوری را به خوبی در اهواز برگزار کنیم.

 وی در ادامه بیان کرد: در سال ۹۷ که آقای میراسماعیلی فدراسیون جودو را تحویل گرفت کل جامعه این رشته ۶۰ هزار نفر بود و آن موقع نه محدودیت منابع وجود داشت و نه با کرونا مواجه بودیم و نه تعلیق و تحریم شده بودیم اما علی‌رغم تمام این مشکلات جامعه آماری جودو به ۱۰۸ هزار ۵۰۰ نفر افزایش پیدا کرد. در حالی که چهل سال پیش با توجه به اینکه اعتبارات بهتر بود و با چنین مشکلاتی مواجه نبودند می‌توانستند این کار را انجام دهند به هر حال امیدوارم بتوانیم جامعه آماری جودو را به ۵۰۰ هزار نفر برسانیم زیرا ظرفیت جودو خیلی بالا است.

دبیر فدراسیون جودو با بیان اینکه ارتقاء دان یک تا چهار را به استان‌ها تعویض اختیار کردیم، افزود: در حالی این اقدام را انجام دادیم که در گذشته به این صورت نبود اما اکنون شرایط برای ارتقاء دان بهتر شده است.

وی عنوان کرد: ما از روش‌های علمی برای ارتقاء جودو استفاده می‌کنیم و مدتی پیش هیات قم طرحی را آماده کرده بود که توسط فدراسیون در اختیار همه قرار گرفت. پس اگر طرحی در اختیار ما قرار بگیرد در اطلاع‌رسانی آن همکاری خواهیم کرد.

کعبی‌زاده گفت: در ۱۲ استان توانسته‌ایم خانه‌های جودو با همکاری استانداران و ادارات ورزش و جوانان افتتاح کنیم اما طبق دستورالعمل جدید دولت که باید پروژه‌های نیمه تمام به اتمام برسند در حال حاضر امکان ساخت خانه جودو نداریم اما به صورت مشارکتی می‌توان اقداماتی انجام داد.

وی با بیان اینکه دفاع شخصی ظرفیت فوق‌العاده برای جذب مخاطب جهت فعالیت در رشته جودو است، عنوان کرد: باید روی این رشته برنامه‌ریزی بیشتری صورت بگیرد.

دبیر فدراسیون جودو با اشاره به ششم آبان روز جهانی جودو گفت: خوزستان در این روز یک برنامه جدا داشته باشد. همچنین بخش بانوان جودو در این استان مغفول مانده است و اصلاً تیمی از خوزستان در مسابقات قهرمانی کشور نداریم. باید برای این بخش برنامه‌ریزی شود و نمی‌پذیرم که در این استان پتانسیل نباشد.

وی با بیان اینکه سامانه ملی فدراسیون به زودی افتتاح خواهد شد، ادامه داد: چهل سال است این سامانه روی پایه اول مانده و رشد نکرده است اما با شرکتی قرارداد بسته‌ایم و تا آخر مهرماه سامانه را به ما تحویل می‌دهد و خیلی از مشکلات جودو حل می‌شود.

کعبی‌زاده در ادامه با اشاره به اعتباراتی که وزارت ورزش و جوانان به این فدراسیون از ابتدای سال تاکنون داده است، گفت: کل اعتبارات ما ۲۰۰ میلیون تومان است که با آن دو تاتامی هم نمی‌توان خرید ولی آقای میراسماعیلی هر جا بتواند کمک می‌کند و امیدوارم از منابع مالی بیشتری کمک بگیریم تا به خواسته شما به عنوان جامعه جودو، جامه عمل بپوشانیم.

وی خاطرنشان کرد: ما به عنوان اولین فدراسیون در دنیا جودوی ساحلی را مطرح کردیم و سال گذشته در چند استان جشنواره داشتیم و خوزستان هم این ظرفیت را دارد و شهرداری باید کمک کند.

دبیر فدراسیون همچنین با بیان اینکه به شخصه اعتقادی به دوره مربیگری آنلاین ندارم، ادامه داد: طبق بخشنامه‌ای که به ما داده شده است دوره‌های مربیگری نباید به صورت آنلاین برگزار شوند و این آمادگی را داریم که دوره‌های ارتقاء درجه و کارگاه‌های دانش‌افزایی را برای خوزستان برگزار کنیم و هیچ محدودیتی در این بخش وجود ندارد.

وی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه‌هایی که این فدراسیون با بخش‌های مختلف منعقد کرده است، گفت: تفاهم‌نامه‌هایی به منظور ظرفیت‌سازی برای جذب مخاطب با دانشگاه آزاد، بسیج ورزش، آموزش و پرورش و علمی کاربردی بسته شده است. ما به دنبال علمی کردن رشته جودو هستیم و می‌خواهیم این رشته را جزو رشته‌های دانشگاهی ببریم تا افراد تحصیل‌کرده در این رشته داشته باشیم.

کعبی‌زاده ادامه داد: همچنین تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی با کشورهای عراق، ترکیه، آذر بایجان و ترکمنستان هم منعقد شده است تا سطح علمی جودو را در سطح مطلوب نگه داریم. آقای میراسماعیلی وقتی فدراسیون تعلیق شد دست روی دست نگذاشت و از توان خود استفاده کرد تا جودو سرپا بماند و رشد کند.

وی بیان کرد: در دهه فجر قصد داریم یک دوره مسابقات بین‌المللی جودو در ایران برگزار کنیم که از ده کشور دعوت کرده‌ایم و تاکنون ۷ کشور اعلام آمادگی کرده‌اند.

دبیر فدراسیون جودو در پایان خاطرنشان کرد: برای برگزاری اردوهای تیم ملی و مسابقات کشوری در خوزستان مشکلی نداریم  و معتقدیم این موضوع به مربیان و ورزشکاران استان کمک می‌کند. همچنین اگر خوزستان می‌تواند مسابقات قهرمانی جوانان کشور را میزبانی کند به ما اعلام شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار