تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۲۵۷۶۳۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح الگوی کشت در ۶۰ درصد اراضی خوزستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: امسال طرح رعایت الگوی کشت در ۶۰ درصد اراضی کشاورزی استان اجرا می‌شود.
 رحمت الله پریچهر در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: اجرای الگوی کشت محصولات کشاورزی از برنامه‌های مهم وزارت جهاد کشاورزی محسوب می‌شود و برای تامین امنیت غذایی ضروری است.اجرای طرح الگوی کشت در ۶۰ درصد اراضی خوزستان

وی افزود: به همین منظور، ۱۵ محصولات راهبردی که ۹۰ درصد محصولات کشاورزی را شامل می‌شود مدنظر قرار دادیم و تامین اعتبار از سوی مجلس شورای اسلامی در قالب تبصره ۱۴ انجام خواهد شد.

پریچهر می‌گوید: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال حدود ۶۰ درصد اراضی کشاورزی در استان خوزستان در قالب طرح الگوی کشت قرار بگیرند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان طرح الگوی کشت را طرحی چندوجهی دانست و ادامه داد: علاوه بر جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت نفت و سایر دستگاه‌های اجرایی مربوط باید در اجرای این طرح همکاری داشته باشند.

این مقام مسئول گفت: در صورتیکه اعتبار مورد نیاز به موقع تامین شود، در ۲۶ محصول از محصولات زراعی انجام خواهد شد و مقرر شده امسال در ۶۰ درصد اراضی با محوریت گندم، جو، ذرت دانه‌ای و علوفه ای، برنج، چغندر قند، حبوبات و دانه‌های روغنی اجرایی شود.

وی اضافه کرد: تامین نهاده‌هایی از جمله؛ کود و بذر و تهسیلات یارانه‌ای با هماهنگی و پشتیبانی سایر دستگاه‌ها از الزام‌هایی است که در اجرای موفق الگوی کشت نقش ایفا می‌کنند.

پریچهر می‌گوید: در شورای کشاورزی استان که با حضور استاندار برگزار شد، الگوی کشت مناطق مختلف براساس حوزه‌های مختلف تعریف شده است، البته باید به این نکته توجه کرد که ۹۰ درصد کشاورزی کشور به بخش خصوصی تعلق دارد و راه حل الگوی کشت، ایجاد محدودیت است.

وی افزود: در همه حوزه‌ها این الگوی کشت با محوریت محصولات مشمول این طرح با اولویت فعالیت گندم و جو و پس از آن محصولاتی نظیر چغندر قند و کلزا تعریف شده و امیدواریم

مرجع / صداوسیما
:
:
:
آخرین اخبار