تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۴
کد خبر: ۲۵۷۶۰۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
ایجاد اقامتگاه‌های بومگردی در مناطق روستایی آبادان در حال پیگیری است
  رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان با تاکید بر توسعه گردشگری و حمایت از مراکز بوم‌گردی گفت:پنج روستا در بخش مرکزی و ۲ روستا در بخش اروندکنار برای ایجاد اقامتگاههای بومگردی مدنظر هستند.

سیدشمس‌الدین نوربخش اظهار داشت:با توجه به جاذبه‌های بکر گردشگری آبی و کشاورزی در روستاهای بخش مرکزی آبادان همه ۲۵ روستای این بخش پتانسیل لازم برای ایجاد فضاهای بومگردی را دارند.

وی افزود:هم اکنون پنج روستا با توجه به شرایط خاص و موقعیت جغرافیایی ویژگی احداث مراکز بومگردی را دارند و چند سرمایه‌گذار نیز برای مشارکت در طرح‌های گردشگری اعلام آمادگی کردند.

نوربخش گفت: در بخش اروندکنار نیز ۲ منطقه در روستای سعدونی در مسیر یادمان شهدای عملیات والفجر۸  از ویژگی خاصی برای احداث مراکز بوم‌گردی برخوردار هستند.

وی حفظ اداب، فرهنگ و سنت منطقه را از اهداف ایجاد مراکز بومگردی در روستاهای شهرستان آبادان عنوان کرد و بیان داشت:ایجاد مراکز اسکان در قالب مضیف بومی و ایجاد فضا برای بهره‌گیری از قایق‌های کوچک برای گردشگری آبی در انهار طبیعی منطقه در دستور کار است.

 رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری شهرستان آبادان گفت:اقامتگاه‌های بومگردی بعنوان بنگاه‌های اقتصادی کوچک و زودبازده با سرمایه گذاری کم موجب ا
مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار