تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۲۲
کد خبر: ۲۵۷۶۰۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
کاهش ۴۰ درصدی موارد بیماری کرونا در خوزستان
 سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان از کاهش ۴۰ درصدی موارد بیماری کرونا در این استان خبر داد.

 دکتر سیدمحمد علوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: وضعیت مطلوب و پایدار کرونایی همچنان در خوزستان ادامه دارد به گونه ای که در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان ساکن در شهرهای بزرگ در وضعیت کم خطر آبی قرار داشته و اکنون هیچ شهر قرمز یا نارنجی در خوزستان نداریم.

وی بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۴ بیمار کرونایی در استان شناسایی شد که به صورت سرپایی درمان شدند ،همچنین چهار بیمار بستری شدند ضمن اینکه در این بازه زمانی هیچ مورد فوتی در خوزستان ثبت نشد.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا خوزستان به تغییرات هفتگی کرونا در استان اشاره کرد و گفت: موارد بیماری در هفته منتهی به هشتم مهرماه نسبت به هفته قبل از آن ۴۰ درصد کاهش یافته همچنین موارد بستری و فوت نیز به ترتیب سه و ۲۵ درصد کاهش یافته اند که همگی نشانگر شاخص های مطلوب بیماری هستند. 

وی ادامه داد: بعضی ها به غلط تصور می کنند که بیماری کرونا ضعیف تر شده در حالی که این گونه نیست و باید گفت دانش و آگاهی ما بر این ویروس غلبه کرده است. 

علوی گفت: با توجه به فرارسیدن فصل پاییز  بروز بیماری های تنفسی مثل آنفلوآنزا شایع است و این بیماری در حضور کرونا، فوق العاده خطرناک می باشد لذا برای اینکه بتوانیم شرایط را کنترل کنیم توصیه می شود افراد واکسیناسیون خود را کامل کنند.

وی از افرادی که بیش از ۶ ماه از آخرین نوبت واکسن کرونای آنها گذشته خواست نوبت یادآور واکسن خود را دریافت کنند ، همچنین افراد واجد شرایط و دارای بیماری زمینه ای حتما واکسن آنفلوانزای خود را تزریق کنند.

سخنگوی ستاد مدیریت کرونا در خوزستان در خصوص بیماری التور نیز گفت: التور بیماری بومی استان خوزستان بوده که پیک اول آن از اواخر فروردین ماه و اردیبهشت شروع می شود و تا مردادماه ادامه دارد همچنین پیک دوم آن از اواخر شهریور شروع شده و تا پایان آبان ماه ادامه دارد. 

وی افزود: در راستای مقابله با این بیماری، وظیفه عمده برعهده متولیان امری است که آب آشامیدنی را در اختیار مردم قرار می دهند بنابراین سازمان آبفا باید به گونه ای آب آشامیدنی را کنترل کند که شاهد مطلوبیت میکروبی، کلرزنی و کدورت و سختی آب باشیم.

در حال حاضر بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن کرونا در خوزستان تزریق شده است.


مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار