تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۵۷۶۰۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
پله معلق فلزی
پله معلق فلزی




















راه پله ای که در ساخت آن بیشتر از فلز آهن درست شده باشد و آن حس و حال شناور بودن در هوا را به ما القا کند را پله معلق فلزی می نامند و برای دست یابی به یک همچین راه پله ای یک سری کارها باید انجام داد اول اینکه ما می دانیم که نگهدارنده راه پله که همان شاسی فلزی می باشد که محل اتصال کف پله ها به یکدیگر است یعنی این شاسی است که کف پله ها را می توانیم به واسطه آن بچینیم. و بالا برویم.

حال اگر این شاسی آهنی را در دیوار پنهان کنیم به گونه ای که بعد از اتمام کار دیوار بیننده این تصور را بکند که انگار کف پله ها به خودی خود از دیوار بیرون زده اند بدون هیچ نگهدارنده ای پس برای این کار باید قبل از مرحله دیوار چینی شاسی آهنی به اسکلت ساختمان به خوبی توسط آهن کشی های سازنده مهار می شود و بعد دیوار چینی و کاور صورت خواهد گرفت پس اینگونه شد که طرف دیگر کف پله ها در هوا معلق است.که در این مورد نباید طول هر کف پله از 80سانتی متر بیشتر شود حال هر چقدر هم می خواهید پروفیل ها را محکم تر بگیرید باز شدنی نیست و هنگام قدم برداشتن بر روی پله معلق فلزی پاهایتان شدیدا احساس لرزش خواهد کرد.

که این خود باعث ایجاد استرس می شود حال چاره کار این است که ما طرف آزاد کف پله ها را به وسیله نرده های سیم بکسلی یا مدل های دیگری از نرده مهار کنیم.بدون اینکه از ستون به زمین استفاده کنیم.مگر می شود بله شدنی است بدون ستون مستقیم به زمین هم می شود لرزش را مهار کرد راه حلش هندریل نرده می باشد که هر چقدر قوی تر باشد برای رفع لرزش بهتر عمل می کند پس می توان از روی هر عرض کف پله 2 و 1 دارد که حکم همان نرده را دارد به هندریل متصل می شود.

ابعاد پله معلق:

همه مدل های پله معلق فلزی صاف نیست بلکه مدل های گرد و مارپیچ هم برای بهبود فضا قابل اجرا می باشند ابعاد مورد نیاز برای پله گرد در حداقل ترین فضا می توان از 120در120 سانتی متر شروع کرد تا به بالا که بهترین مدل برای راه پله های کوچک کم ابعاد راه پله مارپیچ دورلوله می باشد حال فضاهای دیگری مثل مستطیل 4متر در 2 متر یا مربع 3متر در 3متر هم برای پله های گرد ایده آل هستند ولی برخی از فضاها که نا متقارن می باشند یعنی از قبل مقدار فضای استاندارد برای ساخت پله فلزی اختصاص داده نشده است. در این مورد سازنده هایی همچون پله گرد نوربخش از مدل های ترکیبی صاف و گرد بهره می گیرند.به گونه ای که هم در ظاهر زیبا جلوه دهد و هم در مسائل ایمنی عملکرد خوبی داشته باشد.

قیمت پله معلق فلزی:

در ساخت راه پله های فلزی هر چقدر آهن کمتر مصرف شود به مراتب هزینه کاهش می یابد ولی این راهم باید بدانید که پله های دوبلکسی که در داخل ویلا و مراکزاعیانی استفاده می شوند.از چوب و شیشه در ساخت استفاده می شود. در این مورد باید بگویم که جنس چوب و یا سنگ استفاده شده در کف پله ها در قیمت پله پیچ در سال 1401 تاثیر خواهد داشت و آن هم دلیلش این است که در سال 1401 قیمت ها تا حدی 2 یا چند برابر شده اند پس نوع متریال به خصوص سنگ و چوب در هزینه ساخت تاثیر گذار است.و از طرح نقشه راه پله معلق فلزی هم نباید غافل شد.هر چقدر اجرایی کردن آن طرح راحت تر باشد ارزان تر تمام می شود و بالعکس.

نرده راه پله:

برای پله معلق فلزی مدل های متنوعی از نرده دور را می توان ساخت ولی اکثرا نرده های سیم بکسلی را می پسندند و نحوه ساخت آن در پله گرد نوربخش به این صورت است که هنگام اتمام مرحله اصلی ساخت راه پله و نصب آن درست در منطقه انتهایی کف پله ها در جایی که معلق است.و احتیاج به نرده را دارد در درون سقف آهن کشی هایی صورت می گیرد و از طریق آن آهنی که در سقف جایگذاری شده است.برای هر کف پله 2 سیم بکسل پایین خواهد آمد.و آنقدر ریکلاژ یا همان سفت می شود که کف پله در حالت تراز قرار می گیرد ولی طرح هایی که شیشه سکوریت باشند هم گزینه مناسبی برای نرده دور راه پله شناور خواهد بود.برخی از عزیزانی که ترس از ارتفاع ندارند. و به گونه ای ارتفاع زیاد برایشان هیجان آور می باشد می توانند سطح هر کف پله را با شیشه بپوشانند که آن حس معلق بودن در هوا به خوبی سرایت کند.

نتیجه گیری:

قبل از ساخت پله معلق آهنی خود از سازنده بخواهید که قرار است چه نوع ورق و یا پروفیلی در ساخت استفاده کند اگر ورقش 8میل یا از پروفیل های 60در30 و یا 40در 40 استفاده کند.قابل قبول می باشد باز هم می گویم که انتخاب نوع متریال بستگی به ابعاد راه پله شما دارد.

:
:
:
آخرین اخبار