تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۵۷۵۹۸
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
فرهنگ دفاع مقدس سپری است در برابر کسانی که مردم را تحریک می‌کنند

  رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: فرهنگ ایثار و شهادت را می‌توان به عنوان الگویی در خدمتگذاری به مردم و سپر دفاعی محکم در برابر کسانی که قصد دارند به نظام جمهوری اسلامی آسیب برسانند و به خیال خام خودشان مردم را تحریک می‌کنند که به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی آسیب برسانند، قرار داد.

علی دهقانی در اولین یادواره شهدای حقوقی استان خوزستان که امروز (۱۰ مهرماه) در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دفاع مقدس دوران عزت و اقتدار و تلاش در جهت رسیدن کشورمان به نقطه اوج تعالی و حاصل مجاهدت‌ها و پایمردی‌های رزمندگان اسلام بود. خلق این حماسه، به واسطه اخلاص، گذشت، فداکاری، عدالت‌خواهی، تقوا و پرهیزکاری، دشمن‌شناسی و ایثار و ولایت‌پذیری و اطاعت از ولی امر مسلمین بود. این مولفه‌های اصلی و صدها ویژگی برجسته دیگر دفاع مقدس فرهنگی ایجاد کرد که یکی از غنی‌ترین گنجینه‌های فرهنگ اسلامی است.

  وی افزود: دفاع مقدس فرهنگی به وجود آورد که دارای ارزش‌های بنیادین اسلامی است؛ این فرهنگ، فرهنگ ایثار و شهادت و تامین‌کننده عزت، استقلال و امنیت کشورمان و عامل موثر در دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی است و موجب پیشرفت نظام جمهوری اسلام ایران شده است. این فرهنگ مجموعه‌ای از باورها، ارزش‌ها، اعتقادات و رفتار تعالی‌بخش مربوط به شهادت است.

رئیس کل دادگستری خوزستان با تاکید بر اهمیت اشاعه فرهنگ دفاع مقدس، گفت: اشاعه و ترویج فرهنگ دفاع مقدس در همه جا و همه عرصه‌ها و سازمان‌ها به عنوان سپری محکم در برابر توطئه‌ها و تهاجم دشمنان و معاندان نظام است. فرهنگ ایثار و شهادت را می‌توان به عنوان الگویی در خدمتگذاری به مردم و سپر دفاعی محکم در برابر کسانی که قصد دارند به نظام جمهوری اسلامی آسیب برسانند و به خیال خام خودشان مردم را تحریک می‌کنند که به ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی آسیب برسانند، قرار داد.  

دهقانی تاکید کرد: دیدیم که مردم چگونه سلحشورانه با قرار دادن فرهنگ ایثار و شهادت به عنوان یک سپر، در برابر کسانی که قصد تعرض به امنیت مردم را داشتند و به مقدسات توهین و اهانت کردند، ایستادند و این اقدامات را محکوم کردند. این مانع قوی، همان الگوی ایثار و شهادت است.

وی ادامه داد: نور ولایت، هموراه در جبین منور رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس ساطع بود و پیام گویای دفاع مقدس و اهمیت آن در ولایت و امامت تبلور پیدا می‌کند. دفاع مقدس جایگاه نظام جمهوری اسلامی را در برابر تهدید استکبار جهانی، ارتقاء داد و عزت و استقلال و اقتدار و امنیت را برای کشورمان به ارمغان آورد. دفاع مقدس سند عزت و اقتدار ملت ایران است و به برکت خون پاک شهدا، الگویی برای نهضت‌های آزادی‌بخش در سراسر جهان و الگویی قوی و مقاوم برای مقاومت عبور از مشکلات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

رئیس کل دادگستری خوزستان در پایان با اشاره به وجود ۹۷۲ ایثارگر در دستگاه قضا در استان خوزستان یادآور شد: اولین یادواره شهدای حقوقی دستگاه قضایی و سازمان‌های تابعه استان خوزستان امروز برگزار شد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار