تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۲۵۷۵۹۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۸۰ درصد جمعیت خوزستان در وضعیت آبی و کم خطر کرونایی قرار دارند

 سخنگوی ستاد کرونا در استان خوزستان گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان که در شهرهای بزرگ هستند در وضعیت آبی و کم خطر قرار دارند.

  سیدمحمد علوی  در تشریح آخرین وضعیت شیوع کرونا در خوزستان اظهار کرد: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و حضور دانش آموزان و دانشجویان در کلاس‌های درس، شاهد وضعیت پایدار در زمینه بیماری کرونا در استان هستیم.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان که در شهرهای بزرگ هستند در وضعیت آبی و کم خطر قرار دارند.

علوی با بیان اینکه در خوزستان شهر با وضعیت قرمز و نارنجی وجود ندارد، ادامه داد: در شبانه روز اخیر فقط ۱۴ بیمار سرپایی مبتلا به کرونا در استان مراجعه کرده‌اند و چهار نفر بستری شده‌اند.

سخنگوی ستاد کرونا خوزستان عنوان کرد: در این مدت فوت ناشی از کووید -۱۹ در استان گزارش نشده است، ضمن اینکه در هفته اخیر شاهد کاهش ۴۰ درصدی در موارد بیماری، سه درصد کاهش موارد بستری و ۲۵ درصد در موارد فوتی بودیم که نشان دهنده شاخص‌های مطلوب بیماری هستند.

این مقام مسئول، این وضعیت خوب را حاصل رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و واکسیناسیون دانست و اضافه کرد: با وجود بهبود شرایط نباید تصور کنیم که کرونا ضعیف شده، در صورتی که چنین نیست و دانش و آگاهی ما بر این ویروس غلبه کرده است.

علوی گفت: در فصل پاییز قرار داریم و در این فصل بیماری‌های تنفسی نظیر آنفولانزا شیوع پیدا می‌کند؛ بنابراین این بیماری در حضور کرونا می‌تواند فوق العاده خطرناک باشد، به همین دلیل برای کنترل آن‌ها باید گروه‌های سنی دارای شرایط، واکسن کووید -۱۹ را تزریق و مراحل آن را تکمیل کنند.

وی افزود: همچنین افرادی که ۶ ماه از آخرین نوبت تزریق واکسن گذشته است، نسبت به تزریق دز یادآور اقدام کنند، ضمن اینکه افراد دارای بیماری‌های فشار خون، دیابت، تنفسی و زمینه‌ای، کودکان زیر پنج سال، سالمندان، افراد بیش از ۶۵ سال سن، باید واکسن آنفولانزا تزریق کنند.

علوی در خصوص بیماری وبا (التور) که بومی خوزستان محسوب می‌شود، بیان کرد: از سالیان دور، بیماری التور دارای ۲ پیک در خوزستان است که پیک اول آن از اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا مردادماه ادامه پیدا می‌کند، سپس با اندکی فروکش، مجدد از اواخر شهریور پیک دوم شروع شده و تا اواخر آبان ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: وبا بیماری روده‌ای است و اگر ما کارهایی نظیر شست و شوی دست‌ها بعد از استفاده از سرویس بهداشتی و قبل از مصرف مواد خوراکی، خودداری از مصرف غذاهای خام و نپخته، شستن و گندزدایی صحیح میوه‌ها و سبزی‌ها و نوشیدن آب آشامیدنی سالم را در دستور کار قرار دهیم، از خطر ابتلاء به این بیماری در امان خواهیم ماند.

علوی عنوان کرد: وظیفه عمده بر عهده متولیان امر و کسانی که آب آشامیدنی را در اختیار مردم قرار می‌دهند، است و شرکت آب و فاضلاب باید نسبت به کنترل بهداشت، مطلوب بودن سختی آب، میکروبی و کلرزنی آب اهتمام جدی داشته باشد.

مرجع / مـهـر
:
:
:
آخرین اخبار