تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۲۵۷۵۸۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۱۸ مرکز توانبخشی سالمندان زیر پوشش بهزیستی خوزستان فعالیت می‌کنند
 مدیر کل بهزیستی خوزستان با اشاره به فعالیت ۱۸ مرکز توانبخشی سالمندان تحت نظارت بهزیستی خوزستان گفت: در این مراکز خدمات توانبخشی، آموزشی و مراقبتی به ۸۲۷ سالمند ارایه می شود.

مهران کریمیان  با گرامیداشت هفته تکریم و منزلت سالمندان با شعار" تاب آوری و مشارکت زنان سالمند" افزود: از این تعداد مرکز، پنج مرکز خدمات توانبخشی در منزل، هشت مرکز توانبخشی شبانه روزی و پنج مرکز توانبخشی آموزشی روزانه سالمندان در خوزستان فعال هستند که خدمات آن ها علاوه برخدمات توانبخشی، بهداشتی شامل برنامه‌های آموزشی و حرفه آموزی،هنری و ورزشی، سرگرمی و اوقات فراغت و برنامه های سیاحتی و زیارتی است.

وی ادامه داد: با توجه به این که از نظر سازمان بهداشت جهانی افراد بالای ۶۰ سال سالمند محسوب می شوند در حال حاضر تعداد ۵۸ هزار و ۳۱۹ نفر از افراد بالای ۶۰ سال در بهزیستی خوزستان دارای پرونده هستند که از این تعداد ۲۶ هزار و ۷۴۵ نفر مرد و ۳۱ هزارو ۵۷۳ نفر زن هستند و از این تعداد ۱۳ هزار و ۶۱۲ نفر شامل افراد مستمری بگیر می باشند.

کریمیان با تاکید بر لزوم تقویت مشارکت اجتماعی سالمندان، مدیریت اوقات فراغت، ورزش، بهداشت، سلامت، ارتقاء رفاه و وضعیت معیشتی، گسترش فضاهای آموزشی و توانبخشی سالمندی و برخورداری یکسان سالمندان از حقوق شهروندی بیان داشت:سازمان بهزیستی از جمله متولیان خدمات حمایتی، رفاهی و توانبخشی به جامعه بوده که بیش از نیم قرن است خدمات خود را به سالمندان  در دو محور خانواده و مراکز شبانه روزی ارائه می کند.

 مدیر کل بهزیستی خوزستان تصریح کرد:  توجه به سلامت جسم و روان سالمندان همواره از دغدغه های مهم سازمان بهزیستی بوده و امیدواریم نسبت به آموزش فرهنگ سالمندی و آگاه سازی آحاد جامعه و نیازهای این قشر توجه گسترده تری صورت گیرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار