تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۸
کد خبر: ۲۵۷۵۸۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
علت افزایش قیمت مرغ در بازار خوزستان چیست؟
 معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه مرغ کشتار روز با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ مصوب در بازار استان به فروش می‌رسد، گفت: افزایش قیمت مرغ کشتار روز در بازار به دلیل افزایش قیمت مرغ زنده به دلیل آزادسازی نرخ نهاده‌های دامی است.

علی رحم کریمی در خصوص علت افزایش نرخ مرغ کشتار روز در بازار خوزستان اظهار کرد: قیمت مصوب هر کیلوگرم مرغ کشتار روز برای مصرف کننده ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است اما قیمت مرغ در بازار بسیار بیشتر از این قیمت مصوب است و از این رو در حال برخورد با متخلفان هستیم.

وی افزود: گشت‌های بازرسی به صورت روزانه در حال بازرسی از کل زنجیره تولید، توزیع و فروش مرغ کشتار روز هستند و با متخلفانی که مرغ کشتار روز را با قیمتی بالاتر از نرخ مصوب به دست مصرف کننده می‌رسانند، برخورد می‌کنند.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: اگر مرغدار، عوامل کشتار، عوامل توزیع و یا حتی خرده فروش در عرضه مرغ نرخی بالاتر از نرخ مصوب را اعمال کنند، قطعا بازرسان با آن‌ها برخورد تعزیراتی خواهند کرد.

کریمی با بیان اینکه مرغ منجمد به صورت روزانه برای تعدیل نرخ مرغ در بازار استان، در حال توزیع است، عنوان کرد: افزایش قیمت مرغ کشتار روز در بازار به دلیل افزایش قیمت مرغ زنده به دلیل آزادسازی نرخ نهاده‌های دامی است.

وی ادامه داد: مرغدارها معتقدند که نرخ تمام شده مرغ زنده بیشتر از آنچیزی است که اکنون به عنوان نرخ مصوب در نظر گرفته شده و از این رو شاهد افزایش قیمت مرغ کشتار روز در بازار هستیم. این امر در سطح وزارت جهاد کشاورزی در حال بررسی است تا در صورت نیاز به اصلاح قیمت، نسبت به آن اقدام شود.

معاون توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان تابع آنچیزی است که شورای قیمت گذاری کشور اعلام می‌کند و در حال حاضر با توجه به آخرین قیمت اعلام شده از سوی این شورا، نرخ هر کیلوگرم مرغ کشتار روز ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان است و هر نوع قیمتی بالاتر از آن گران فروشی تلقی شده و تخلف است.

کریمی با بیان اینکه مرغ کشتار روز با قیمتی بسیار بالاتر از نرخ مصوب در بازار استان به فروش می‌رسد، تصریح کرد: در برخی از مناطق و شهرستان‌های استان، علی رغم برخوردهای بسیاری که انجام شده اما همچنان به تخلفات خود ادامه می‌دهند و باید برای آن‌ها پرونده‌های سنگین‌تری در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا هیچ کمبود مرغی در بازار استان نباشد، گفت: در ویترین همه فروشگاه‌ها مرغ وجود دارد و تلاش ما نیز بر این مساله است تا نیاز مردم به مرغ مرتفع شود.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار