تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۵۷۵۷۷
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
صدور اولین پروانه استاندارد دانش‌بنیان در خوزستان
  مدیرکل استاندارد خوزستان از صدور نخستین پروانه دانش بنیان در زمینه فرآورده‌های شیمیایی حوزه خطوط انتقال نفت و گاز در خوزستان خبر داد.

علی داوودی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال ۱۴۰۱ از سوی مقام معظم رهبری با عنوان تولید، دانش‌ بنیان و اشتغال‌ آفرین، اداره کل استاندارد خوزستان اولین پروانه دانش بنیان را در زمینه فرآورده‌های شیمیایی حوزه خطوط انتقال نفت و گاز صادر کرد.

وی افزود: صدور این پروانه در راستای تفاهم نامه منعقدشده میان معاونت علمی و فناوری و سازمان ملی استاندارد مبنی بر اینکه شرکت‌های دانش بنیان علاوه بر اخذ گواهی‌های استاندارد مرسوم، می‌توانند برای محصولات دانش بنیان خود پروانه دریافت کنند، انجام شده است.

مدیرکل استاندارد خوزستان ادامه داد: بر این اساس شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند برای محصولات خود گواهی انطباق به معنای تطبیق مشخصه‌های عملکردی محصول بر اساس یک استاندارد ملی یا بین‌المللی و یا همچنین گواهی محصول به معنای تطبیق مشخصه‌های عملکردی اظهار شده با نتایج آزمون را دریافت کنند.

داوودی بیان کرد: برای اولین بار شرکت "سازه کامپوزیت ستر" موفق به اخذ پروانه دانش بنیان KB-COP برای محصول چسب اپوکسی ۲جزیی مورد مصرف در خطوط انتقال نفت و گاز شد و اعتبار این پروانه سه سال از زمان تاریخ صدور است.

وی در پایان با اشاره به حمایت همه جانبه اداره کل استاندارد خوزستان از شرکت‌های دانش بنیان گفت: اداره کل استاندارد خوزستان با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان‌ در پارک علم و فناوری و دانشگاه‌های خوزستان علاوه بر مشاوره و راهنمایی در زمینه استانداردسازی ملی و تجاری سازی محصولات تولیدی، علامت ویژه دانش نماد را به این واحدها اعطا خواهد کرد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار