تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۵۷۵۷۶
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
آخرین وضعیت صادرات به عراق از مرزهای خوزستان
  ناظر گمرکات خوزستان گفت: مرزهای زمینی و دریایی خوزستان برای صادرات به عراق باز هستند و روند صادرات کالا بدون وقفه از این سه مرز در حال انجام است.

بهروز قره بیگی  با اشاره به آخرین وضعیت روند صادرات از مرزهای خوزستان اظهار کرد: از تاریخ ۳۰ شهریورماه و پس از پایان تردد زائران اربعین، مرزهای زمینی شلمچه و چذابه بر روی صادرکنندگان باز شده و تجار و بازرگانان از این دو مرز اقدام به صادرات می‌کنند.

وی افزود: در دو هفته‌ای که این دو مرز زمینی بر روی تجار و صادرکنندگان بسته بود، مرز دریایی خرمشهر به عنوان مرز جایگزین برای صادرات از خوزستان در نظر گرفته شد و هم اکنون نیز امکان صادرات از این مرز دریایی فراهم است.

ناظر گمرکات خوزستان گفت: مرز دریایی خرمشهر در محدوده منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند، همچنان برای صادرات کالاهای غیرنفتی به عراق باز و فعال است و صادرکنندگان می‌توانند از این مرز نسبت به صادرات کالای غیر نفتی مورد نظر خود اقدام کنند.

قره بیگی عنوان کرد: در حال حاضر دو مرز تجاری چذابه و شلمچه و مرز دریایی خرمشهر، سه گذرگاه رسمی صادرات کالا به عراق از خوزستان هستند و روند صادرات کالا از این مرزهای زمینی و دریایی بدون وقفه در حال انجام است.

وی در پایان با اشاره به عمده کالاهای غیر نفتی صادراتی به کشور عراق گفت: مصالح ساختمانی، مواد غذایی، تره‌بار، آبزیان پرورشی، وسایل مکانیکی، لوازم خانگی، سیمان سفید، کلینکر و آهن آلات از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان به عراق است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار