تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۰
کد خبر: ۲۵۷۵۷۳
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
انعقاد قرارداد فروش گازهای همراه ارسالی به مشعل مناطق نفت خیز جنوب مربوط به واحدهای بهره برداری نفت سفید، تمبی و پرسیاه



مراسم انعقاد قرارداد فروش گازهاي همراه ارسالی به مشعل مربوط به واحدهای بهره برداری نفت سفيد، تمبي و پرسياه(الگوی قراردادی بیع متقابل) روز چهارشنبه ۶ مهرماه ۱۴۰۱ برگزار شد.
 
به گزارش خوزنیوز و به نقل از روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب، در این مراسم مدیرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب اظهار داشت: این پروژه مهم برای اولین بار است که صورت می گیرد و در جهت تکمیل زنجیره ارزش، فعال سازی شرکت های داخلی و رفع آلاینده های محیط زیست حائز اهمیت می باشد.

وی افزود: مشابه این اقدام را می توان در حوزه های دیگر از جمله آب نیز اجرایی کرد. بخش خصوصی و غیردولتی یارِ بخش دولتی است و اگر نگاه دو طرف مثبت باشد باعث منافع حداکثری برای کل کشور می شود.

مهندس علیرضا دانشی بیان داشت: با یک مزایده معادل ۶۴ میلیون فوت مکعب گاز جمع آوری می شود که ارزش اقتصادی آن زیاد است و نزدیک به ۱۸۴ هزار دلار در روز می باشد. این اقدامات روحیه غیرتمندانه می خواهد که ارتباطی به تحریم ها ندارد و باید زودتر اقدام می شد.

در این مراسم غلامرضا نورانی مدیر تولید شرکت ملی مناطق نفت خيز جنوب گفت: با برنامه ریزی های صورت گرفته در نظر داریم نسبت به جمع آوری گازهای همراه در کوتاه مدت اقدام کنیم. در گام نخست برای مزایده گازهای مازاد آماک برنامه ریزی شده تا در تولید حداکثری، گازهای همراه به زنجیره پتروشیمی افزوده شود و در اطراف کلانشهر اهواز نیز گازسوزی نداشته باشیم.

محمدرضا جلودار ناصري رئيس امور حقوقي و قراردادهاي شرکت ملی مناطق نفت خيز جنوب نیز گفت: مزایده فروش گازهای همراه مشعل با کسب مجوز از شرکت ملی نفت ایران از خردادماه سال جاری آغاز و ۹ شرکت، صلاحیت لازم برای حضور در ۴ مزایده دریافت نموده اند و شرکت های برنده در مردادماه مشخص شده اند.

جعفر هادیان عضو هیئت مدیره و مدیر توسعه بازار شرکت ناردیس نیز گفت: دوره احداث این پروژه ۳۰ ماه و دوره بهره برداری آن ۹۰ ماه است که اجرای آن در سه فاز پیش بینی شده و فاز اول کمتر از یک سال وارد مدار می شود و از گازها برای خوراک پتروشیمی و نیروگاه استفاده می شود.

در انتهای مراسم، قرارداد فروش گازهاي همراه واحدهای بهره برداری نفت سفيد، تمبي و پرسياه از سوی مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شركت ملي مناطق نفت خيز جنوب و جعفر هادیان عضو هیئت مدیره و مدیر توسعه بازار شرکت ناردیس امضا شد.

:
:
:
آخرین اخبار