تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۲۵۷۵۵۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
امام جمعه دزفول: در حوزه دفاع مقدس کم‌کاری کرده‌ایم
  امام جمعه دزفول با تاکید بر لزوم تبیین ارزش‌های دفاع مقدس برای نسل‌های جدید گفت: متاسفانه در حوزه دفاع مقدس کم کاری کرده‌ایم.

 حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی عصر شنبه در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تجلیل از رزمندگان و ایثارگران دزفول در سالن شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد این شهرستان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای میهن اسلامی افزود: فتح الفتوح تربیت جوانانی است که یک شبه راه صدساله رفتند.

وی با اظهار تاسف از اینکه فاصله زمانی ما را با دفاع مقدس بیگانه کرده است، ادامه داد: رانندگان بولدوزر سنگرساز دوران دفاع مقدس با علم به اینکه در تیررس دشمن هستند بدون ترس و واهمه اقدام به سنگرسازی می‌کردند و در این راه شهید می‌شدند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اظهارتاسف از کم کاری‌ها در حوزه دفاع مقدس بیان کرد: نتوانستیم نسلی که دهه ۶۰ مقابل دشمن سینه سپر کرد را به جوانان امروز معرفی کنیم در نتیجه امروز شاهد اقدامات نادرست برخی از جوانان تحت تاثیر دشمن هستیم.

وی با بیان اینکه جوانان زیادی مانند شهید حججی‌ داریم‌ که در جنگ‌ سخت وارد میدان شوند، ادامه داد: برخی شعار جانم فدای ایران سر می‌دهند ولی پرچم را به آتش می‌کشند.

امام جمعه دزفول با یادآوری اسارت ۱۸ هزار عراقی در عملیات فتح المبین اظهارداشت: این اتفاق با تحول دل‌ها و جان‌ها رخ داد و با روحیه‌ای محقق شد که امام خمینی(ره) به جوانان داد.

وی با اشاره به نقش برجسته امام خمینی (ره) در پیروزی دفاع مقدس افزود: در زمینه جهاد تبیین کم کاری شده برای مثال دشمن در حال تبلیغ بی‌حجابی دانش آموزان است که لازم است از ظرفیت تلویزیون برای تبیین حجاب با استفاده از کارشناسان استفاده شود.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با تاکید بر لزوم رعایت قانون حجاب گفت: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند قانون غلط بهتر از بی‌قانونی است.

وی افزود: افرادی که درخصوص گشت ارشاد نقد دارند بیایند و نقد خود را در کرسی‌های آزاداندیشی بیان کنند.

هنرمند پایبند به ارزش‌ها به ندرت پیدا می‌شود

امام جمعه دزفول بیان کرد: برنامه‌هایی برای تجلیل از رزمندگان برگزار می‌کنیم ولی تلویزیون ما افراد فقیر را با حجاب و افراد سرمایه دار را با مانتو و بدحجاب نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: هنرمند پایبند به ارزش‌ها به ندرت پیدا می‌شود از سوی دیگر جو هنرمندان غرب گرا در صدا و سیمای ما غالب است.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی اظهارداشت: عده‌ای در دزفول تصور می‌کنند با فشار و برخورد فیزیکی کار درست می‌شود غافل از اینکه این اقدامات جوانان را از ما دور می‌کند.

امام جمعه دزفول با اشاره به برپایی گشت‌های اخلاقی در سال‌های گذشته در این شهرستان گفت: برخی روحانیون در این گشت‌ها شرکت داشتند که بنده همواره به آنها تاکید می‌کردم با افراد تندی نشود چون دشمن روی این مسایل موج سواری می‌کند.

وی با بیان اینکه مساله حجاب یک مساله فرهنگی است، افزود: با دعوت از بانوان بدحجاب به حرف آنها گوش داده شود چراکه خیلی از آنها افراد مقید وخانواده داری هستند و ممکن است درست متوجه کارکرد حجاب نشده‌ باشند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به دعای هشتم صحیفه سجادیه گفت: متاسفانه نتوانسته ایم در حوزه هنر کار اساسی انجام دهیم؛ جای شهید آوینی برای بیان ارزش‌های دفاع مقدس خالی است.

 وی با اشاره به ایثارگری و قناعت مردم‌ در دوران دفاع مقدس افزود: متاسفانه اکنون فاصله زیادی با آن دوران داریم و امیدواریم بتوانیم فرزندان خود را با ارزش‌ها آشنا کنیم و آنها را با شهدا آشتی دهیم.

امام جمعه دزفول با اشاره به محبوبیت رهبر معظم انقلاب در جهان بیان کرد: نگاه مردم لبنان، سوریه و عراق به مقام معظم رهبری نگاه خوبی است و قدر ایشان را می‌دانند.

برنامه‌های ویژه دفاع مقدس دانشگاه آزاد دزفول پشتیبانی می‌شوند

فرماندار ویژه دزفول نیز مهمترین حلقه مفقوده این دوره را بصیرت و موقعیت شناسی دانست و گفت: انقلاب ما انقلابی نوپا بود ولی رزمندگانی بزرگ پرورش داد و هشت سال دفاع مقدس داشتند.

 علی فرهمندپور افزود: افراد تصمیم گیرنده در آن زمان مرواریدهای گرانبهایی بودند و می‌دانستند چه تصمیمی باید بگیرند لذا باید این ارزش‌ها را ثبت و به نسل‌های بعد منتقل کنیم.

 وی با اشاره به اینکه رزمندگان در دوران دفاع مقدس برای حفظ ارزش‌ها روی مین رفتند، افزود: همایش گرامیداشت هفته دفاع مقدس و برنامه دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول برای استفاده از ظرفیت پیشکسوتان دفاع مقدس اقدام ارزنده‌ای است و از آن پشتیبانی می‌شود.

رییس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول نیز در این همایش با بیان اینکه درس دفاع مقدس از سال ۱۳۸۷ در ۱۱ دانشگاه شمال خوزستان تدریس می‌شود، گفت: دفتر گروه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول از این ترم افتتاح می‌شود.

بهزاد جولایی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه پیشگام و پیشرو درخصوص درس دفاع مقدس است، افزود: این‌ درس به صورت ۲ واحد عمومی در همه رشته‌ها تدریس می‌شود که دانشجویان در آن با مبانی و معارف دفاع مقدس آشنا می‌شوند.
رییس مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول با بیان اینکه جبهه را منهای علم نمی‌توان دید، اظهارداشت: همه حوزه‌های علمی در دوران دفاع مقدس در اوج‌ بودند.
وی افزود: انتظار می‌رود یک‌ کلاس هوشمند ویژه درس دفاع مقدس در دانشگاه آزاد دزفول درنظر گرفته شود چون قرار است با استفاده از ابزارها دانشجو در این حوزه به اوج‌ برساند.
جولایی بیان کرد: دانشجویان باید با تدریس درس دفاع مقدس نسبت به ارزش‌های دفاع مقدس، ولایت و ‌...  آشنا شوند.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول نیز در این آیین با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: آرامش امروز نتیجه خون پاک این شهیدان است.

سید محمد مهدی صافی با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درخصوص هفته دفاع مقدس افزود: حسب فرمایش حضرت آقا از رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس تجلیل می‌کنیم.

راه اندازی دفتر گروه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد دزفول 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول از راه اندازی دفتر گروه دفاع مقدس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول خبر داد و بیان کرد: تفاهم نامه همکاری نیز بین دانشگاه آزاد و مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس دزفول منعقد و از ظرفیت رزمندگان و ایثارگران شهرستان دزفول استفاده می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی و اردوهای راهیان نور برای دانشجویان و اساتید برگزار می‌شود و تولید محتوای فرهنگی و مرتبط با دفاع مقدس و توزیع آنها در فضای مجازی در دستور کار قرار می‌گیرد.

 تفاهم‌نامه همکاری در این آیین بین مرکز فرهنگی وموزه دفاع مقدس دزفول و دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول منعقد شد.

اجرای گروه سرود دبیرستان فرهنگ سما و تجلیل از رزمندگان پیشکسوت از دیگر بخش‌های این آیین بود ضمن اینکه کلیپ‌هایی از دوران دفاع مقدس و بیانات امام خمینی(ره)و شهید مطهری پخش شد.

:
:
:
آخرین اخبار