تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۵۷۵۲۵
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
سرمایه‌گذاران اقامتگاه‌های بوم‌گردی خوزستان تسهیلات می‌گیرند
همزمان با هفته گردشگری، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از اعطای تسهیلات به سرمایه‌گذاران و متقاضیان اقامتگاه‌های بوم‌گردی خبر داد.

محمدحسین ارسطوزاده اظهار کرد: تأسیسات گردشگری به‌ویژه اقامتگاه‌های بوم‌گردی از جمله اماکنی هستند که به صورت مستقیم برای سرمایه‌گذاران سوددهی دارند.

او ادامه داد: به همین دلیل، افرادی که قصد احداث و راه‌اندازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در نقاط مختلف خوزستان را دارند یا خواهان تبدیل بناها به این‌گونه اقامتگاه‌ها هستند می‌توانند با مراجعه به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یا تارنمای صدور موافقت اصولی وزارتخانه میراث‌فرهنگی، مدارک خود را برای دریافت تسهیلات ارایه دهند و ثبت کنند.

به‌گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۸ هزار بازدید از این اماکن انجام شده است.

او معتقد است: با توسعه اقامتگاه‌های بوم‌گردی در سطح استان از راه سازگاری با محیط طبیعی، جوامع محلی و اقتصادی می‌توانند پایدار بمانند و به توسعه پایدار گردشگری کمک کنند.

ارسطوزاده خاطرنشان کرد: باتوجه به این‌که فصل گردشگری در استان خوزستان از نیمه دوم سال و از ابتدای پاییز آغاز می‌شود، انتظار می‌رود از این پس با افزایش تعداد گردشگران و صعودی شدن رقم بازدیدها از مناطق تاریخی مواجه شویم.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار