تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۲۵۷۵۱۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
نیازمند تصمیم شجاعانه برای جابه جایی برخی محلات در مسجدسلیمان هستیم
آئینی گفت: نیازمند یک تصمیم شجاعانه برای جابه جایی برخی محلات در شهر مسجدسلیمان هستیم که به نوع خود در کشور به لحاظ حجم و وسعت «بی نظیر» است.
محمد آئینی در سفر به خوزستان گفت: ما نیازمند یک تصمیم شجاعانه برای جابه جایی برخی محلات در شهر مسجدسلیمان هستیم که به نوع خود در کشور به لحاظ حجم و وسعت بی نظیر است و باید هر چه سریعتر اجرایی شود.

او حجم محرومیت در شهرستان‌های مسجدسلیمان و اندیکا را بر خلاف تصورات «خیلی بالا» دانست که باید تلاش کرد تا این محرومیت‌ها کاهش پیدا کند.

آقای آئینی از اختصاص بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای خوزستان در حوزه بازآفرینی گفت که اگر از منابع همه دستگاه‌ها استفاده شود، می‌توان عقب ماندگی این محلات را به سرعت جبران کرد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری پس از بازدید از مناطق پرخطر شهرستان مسجدسلیمان عمده مشکلات این شهرستان را محلات بازآفرینی شهری عنوان کرد که نیاز به جابه جایی دارند، همچنین یادآور شد که برخی از محلات در حوزه نوسازی با مشکلاتی روبه رو هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به بهره گیری از مشوق‌های اداری، مالی و شهرسازانه که برای این کار فراهم شده اشاره کرد و گفت که صاحبان واحد‌هایی که مجوز نوسازی داشته، می‌توانند از این فرصت استفاده کنند و ۵۰ درصد در عوارض پروانه و تراکم ساخت تخفیف بگیرند.

به گفته این مقام مسئول کشوری مردم این مناطق می‌توانند در محدوده بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری از تمامی تسهیلات، حمایت‌ها و تخفیفات نهضت ملی بهره بگیرند و همینطور از وام نوسازی که سقف آن در این شهر ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده و یک وام ودیعه مسکن موقت به مبلغ ۴۵۰ میلیون ریال با نرخ ۴ درصد استفاده کنند.

مرجع / باشگاه خبرنگاران
:
:
:
آخرین اخبار