تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۲۵۷۴۸۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اجرای طرح "منطقی شدن هزینه های تلفن ثابت" در خوزستان
رئیس روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان با اشاره به اجرای طرح منطقی شدن هزینه های خط تلفن ثابت گفت: در قالب این طرح میزان قابل توجهی مکالمه رایگان با مدت‌زمان مشخص در مکالمه تلفن ثابت در نظر گرفته شده است.

سیداحسان حسینی بیان کرد: طرح اخذ حداقل هزینه نگهداری خط تلفن ثابت تصویب و عملیاتی شده است که برای مشتریان مزایای زیادی دارد.

وی گفت: در این طرح برای مشتریان با پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار ریال سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان شهری بالغ بر ۵۶ ساعت در طول یک ماه و برای مشتریان دیگر شهرستان‌ها، با پرداخت ۱۰۰ هزار ریال ۲ هزار و۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان اختصاص یافته است.

حسینی ادامه داد: هدف اصلی از این طرح، اخذ حداقل هزینه نگهداری برای تلفن‌های بدون کارکرد است که با عدالت ارتباطی نیز همخوانی دارد،  به طور میانگین ماهانه ۲۵۰ هزار ریال هزینه نگهداری خط تلفن ثابت است و اکثر مشتریان با استفاده از این طرح قبوض ماهانه زیر ۲۰۰ هزار ریال خواهند داشت.

وی افزود: در این طرح برای مشتریان اهوازی با پرداخت مبلغ ۱۵۰ هزار ریال سه هزار و ۳۳۳ دقیقه مکالمه رایگان شهری بالغ‌بر ۵۶ ساعت در طول یک ماه و برای مشتریان دیگر شهرستان‌ها، با پرداخت مبلغ ۱۰۰ هزار ریال، ۲ هزار و ۶۶۶ دقیقه مکالمه رایگان اختصاص یافته است.

مدیر روابط عمومی مخابرات منطقه خوزستان افزود: هزینه نگهداری خط تلفن ثابت برای مخابرات حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ هزار ریال هزینه در بر دارد  در صورتی که مشترکان ماهانه ۶۴ هزار ریال پرداخت می‌کنند و این تفاوت با توجه به تعداد مشترکان ضرر زیادی را به مخابرات تحمیل می‌کند.

حسینی ادامه داد: امسال با توجه به افزایش حقوق و افزایش هزینه های مخابرات و افزایش هزینه های نگهداری خطوط تلفن ثابت و با توجه به ثابت ماندن تعرفه‌ها در ۱۲ سال گذشته به‌رغم تورم‌های چندصد درصدی در تمام بخش‌ها مخابرات برای نگهداری و حفظ خطوط با چالش زیادی مواجه شد.

وی گفت: منطقی‌سازی تعرفه‌ها راه‌گشای توسعه شبکه مخابرات خواهد بود.

در خوزستان یک میلیون خط تلفن منصوبه وجود دارد.

در چند روز گذشته با اعمال طرح منطقی سازی هزینه های تلفن ثابت مبلغ قبوض تلفن ثابت دچار تغییراتی شد که برای مردم شبهاتی را ایجاد نمود.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار