تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۲۵۷۴۸۰
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
یاد ۱۸ شهید آتش‌نشان آبادان گرامی داشته شد
  در سالروز شهادت ۱۸ نفر از آتش نشانان پالایشگاه آبادان در روزهای آغازین جنگ تحمیلی و در بمباران رژیم بعث عراق در هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ مراسم گرامیداشتی در اسکله شماره هفت پالایشگاه آبادان برگزار شد.

 مدیر عامل پالایشگاه آبادان روز  پنجشنبه در این آیین در سخنانی گفت: پالایشگاه نفت آبادان  در ابتدای جنگ تحمیلی یک سرویس مجهز و منظم آتش نشانی داشت، تا هنگام ضرورت بتواند هرگونه حریق را تحت کنترل درآورد.

حکیم قیم افزود: شجاعت، فداکاری و ایثار این آتش نشانان بعد از جنگ نیز نمود پیدا کرد و برای حفظ ثروت ملی کشور و در هنگام خاموش کردن آتش به شهادت رسیدند.

مدیر عامل پالایشگاه آبادان در بخش دیگری  گفت:به زودی شاهد پهلوگیری نخستین شناور برای صادارت گاز ‌ال‌پی‌جی در اسکله شماره هفت آبادان خواهیم بود.

قیم گفت:براساس تکلیف بودجه سال ۱۴۰۱ پالایشگاه در کنار صادرات گاز برخی دیگر از محصولات خودرا نیز از این استکله صادر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا هفتم مهر روز "آتش نشانی و ایمنی" یاد آور حماسه آفرینی آتش نشانان قهرمانی است که هنگام عملیات مهار آتش در پالایشگاه آبادان ، در بمباران هواپیماهای متجاوز بعثی به شهادت رسیدند.

در حمله هوایی هفتم مهرماه سال ۱۳۵۹ تعداد ۱۸ آتش نشان آبادانی به خیل شهدا پیوستند.

عبدالرضا دیراوی نژاد، عبدالغنی  سامری، علی اکبر عزیزی هندیجانی، مرتضی عمارستانی، نوروز میرزایی، محمد  حسین زاده دشتی،کیامرث  پرویززاده، قاسم تنگستانی تعدادی از شهدای این حماسه می باشند.

شهرستان آبادان دارای پنج پایگاه آتش نشانی است که چهار واحد آن متعلق شهرداری و یکی  متعلق به شرکت پالایش نفت است.

 واحد آتش نشانی شرکت پالایش نفت آبادان از سال ۱۳۰۶  به عنوان نخستین واحد آتش‌نشانی کشور در آبادان فعالیت خودرا شروع کرد.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار