تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۲۵۷۴۶۹
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
وقایع اخیر در خوزستان به بهترین نحو مدیریت شد

 رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: هر جرمی که میزان خسارت آن به جامعه و امنیت شهروندان بیشتر باشد، در قالب جرائم خاص طبقه‌بندی می‌شود و نیاز به رسیدگی با شیوه خاص و به صورت فوق‌العاده دارد.

علی دهقانی در دیدار با فرمانده انتظامی استان خوزستان، اظهار کد: با افرادی که با سلاح سرد یا گرم دست به سرقت مسلحانه و مقرون به آزار می‌زنند و با تعرض به مال و جان و ناموس مردم، موجب برهم زدن امنیت جامعه می‌شوند، باید طبق قانون و در کمترین زمان ممکن با قاطعیت برخورد شود.

به گزارش دادگستری خوزستان، وی ادامه داد: تشکیل قرارگاه مبارزه با سرقت، تعیین شعب ویژه رسیدگی به جرائم خاص به‌ویژه سرقت‌های خشن و تدوین و ابلاغ شیوه‌نامه برخورد با جرائم خاص، از جمله تدابیر دستگاه قضایی در برخورد با مرتکبین این جرائم است که به صورت ویژه در دستور کار دستگاه قضایی و پلیس استان قرار گرفته است.

دهقانی با بیان اینکه دادخواهی مردم از پلیس شروع می‌شود، گفت: هرجا کوچکترین خدشه‌ای به امنیت مردم وارد شود به پلیس متوسل می‌شوند و این دلالت بر حضور مقتدرانه و شبانه‌روزی ماموران فراجاست.

رئیس دستگاه قضا در استان خوزستان افزود: نیروی انتظامی، نماد اقتدار است و به‌رغم سنگینی وظایف متعددی که در قانون تشکیل این نیرو برای فراجا تعیین شده، مهم‌ترین وظیفه استقرار و استمرار نظم است.

دهقانی افزود: دستگاه قضایی نیز از پلیس به‌عنوان بازوی توانمندی که به کشف جرم و تعقیب و دستگیری مرتکبین جرائم خاص و خشن کمک می‌کند، حمایت خواهد کرد.

وی گفت: با تلاش نیروهای شبانه‌روزی فرماندهی انتظامی و سایر نیروهای مسلح و اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی استان و تدابیر اتخاذ شده در شورای تامین و اجرای مصوبات این شورا، وقایع هفته اخیر به بهترین نحو مدیریت شد و در خوزستان شاهد کمترین خسارت به بیت‌المال و اموال مردم نسبت به سایر استان‌ها بودیم.

دهقانی همچنین با تقدیر از تلاش‌های شبانه روزی فرماندهی و کارکنان انتظامی استان در برقراری نظم و امنیت و تسهیل در تردد زائرین در مراسم پیاده روی اربعین، افزود: در این ایام هرجا که تصور می‌شد نیروی انتظامی باید حضور فعال داشته باشد، شاهد عملکرد خوب این نیرو بودیم و در میزبانی از زائرین با سربلندی از این ماموریت بیرون آمد.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار