تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۵۷۴۶۲
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
۷۰ زمین ورزشی در اهواز احیا می‌شود
 رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اهواز گفت: احیای همه زمین‌های ورزشی اهواز در دستور کار است که در گام نخست بهره برداری از ۷۰ زمین ورزشی تا پایان امسال برنامه‌ریزی شده است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری اهواز، محمدحسین ملایی زمانی در گفت و گویی رسانه‌ای با بیان اینکه به دلیل واگذاری غلط بخش زیادی از زمین‌های ورزشی اهواز بدون استفاده مانده افزود: نبود نظارت صحیح بر این واگذاری ها و سهل انگاری در حفظ و نگهداشت زمین‌های ورزشی، موجب شد تا زمینی که باید حداقل ۶ سال مورد استفاده قرار گیرد پس از یک سال از بین برود.

وی احیای زمین‌های ورزشی و همچنین برنامه ریزی برای نگهداری صحیح و اصولی این زمین‌ها را اولویت مدیریت شهری اهواز دانست و ادامه داد: نگهداشت صحیح زمین های ورزشی از احیای آن اهمیت بیشتری دارد به همین دلیل حفظ و نگهداری از این زمین‌های ورزشی پس از احیا به صورت ویژه در دستور کار است.

عضو شورای اسلامی شهر اهواز افزود: احیا و فعال سازی مجدد همه زمین های ورزشی و همچنین تدوین شیوه نامه مناسب برای واگذاری آنها مبتنی بر مسایل فرهنگی با اولویت مناطق هدف به صورت جدی به عنوان اولویت مورد تاکید کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز است.

ملایی زمانی با اشاره به تخصیص بودجه مناسب عوارض آلایندگی به کلانشهر اهواز ادامه داد: کمیسیون فرهنگی شورای شهر اهواز پیشنهاد داده است تا پیش از اینکه این بودجه‌ صرف امور دیگر شود سهم مسایل فرهنگی از جمله احیای زمین های ورزشی روزباز و تکمیل فرهنگسراها در این بودجه دیده شود.

وی با بیان اینکه علاوه بر ۷۰ زمین ورزشی تکمیل سه فرهنگ‌سرای نیمه کاره در اهواز تا پایان امسال مورد تاکید است، افزود: با توجه به اینکه از ۷۰ زمین ورزشی روباز هدف گذاری شده، مالکیت ۶۰ قطعه زمین در اختیار شهرداری است پیش بینی می شود، روند احیای این زمین ها با سرعت انجام شود.

حدود ۹۰ زمین ورزشی روباز در اهواز وجود دارد که در ایام شیوع کرونا و تعطیلی تمام مکان های ورزشی، به دلیل مراقبت نشدن مناسب و نبود برنامه مشخص برای حفظ و نگهداری، بیش از دو سوم آنها به شدت آسیب دید.

مرجع / ایرنا
:
:
:
آخرین اخبار