تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۲۵۷۴۳۱
نسخه چاپی ارسال به دوستان ذخیره
اسکیت خوزستان در کشور حرف برای گفتن دارد / لزوم همکاری شهرداری اهواز با هیات

  رییس هیات استان معتقد است که اسکیت خوزستان در کشور حرف برای گفتن دارد.

صادق ظهیری درخصوص آخرین وضعیت اسکیت خوزستان، اظهارکرد: اسکیت استان در شرایط خوبی قرار دارد و اخیرا در لیگ برتر جوانان و بزرگسالان کشور توانستیم به ۱۶ مدا طلا، ۱۷ نقره و ۱۳ نشان برنز کسب کنیم. در همین رقابت‌ها در بخش تیمی نیز برای اولین بار در تاریخ اسکیت خوزستان توانستیم یک مقام دومی و سومی به دست آوریم.

وی بیان کرد: در رده پایه مسابقات متعدد و کمپ‌های زیادی برگزار کردیم که خروجی آن نیز موفقیت در مسابقات کشوری بوده است. ضمن این‌که خوزستان برای اولین بار در مسابقات رشته جذاب روبال کشور نیز حضور پیدا کرد و اگرچه در اولین حضور مدال آوری نداشتیم اما تجربه خوبی بود و یکی از ورزشکاران استان قرار است به اردوی تیم‌ملی دعوت شود. این رشته در گذشته فعال نبود اما اکنون فعال شده است. همچنین رشته اسکیت بورد را فعال کرده‌ایم و پیست فعالیت این رشته در پارک مالیات اهواز فعال است

رییس هیات اسکیت خوزستان گفت:‌ در حال حاضر هشت شهرستان استان در رشته اسکیت فعالیت مستمر دارند و هیات اسکیت شهرهای کرخه، هویزه، امیدیه، بهبهان، ماهشهر و اندیمشک نیز در حال فعال شدن هستند.

وی با مثبت ارزیابی کردن حمایت‌های اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان از این هیات و تاثیر آن در اجرای برنامه‌هایشان، عنوان کرد: مدیرکل ورزش و جوانان استان نگاه خوبی به این رشته دارد و از حمایت‌های وی قدردانی می‌کنم.

ظهیری با بیان این‌که امیدواریم در رقابت‌های انتخابی تیم‌ملی سه ورزشکار استان به عضویت تیم‌ملی درآیند، ادامه داد: خوزستان در اسکیت کشور حرف برای گفتن دارد. البته من از روندمان رضایت ندارد زیرا باتوجه به پتاسیل، استعداد و امکاناتی که در خوزستان و نیز توانمندی که در همکارانم در استان سراغ دارم، می توانیم بیش از این به توسعه و پیشرفت اسکیت خوزستان کمک کنیم و این رشته همچنان جای کار دارد.

وی همچنین گفت: شهرداری اهواز و سایر شهرهای استان باید به کمک توسعه رشته اسکیت بیایند. اگر شهرداری‌ها به ویژه شهرداری اهواز پیست‌های خصوصی را در اختیار هیات استان قرار دهند، مطمئنا می‌توانیم قهرمانان زیادی را پرورش و به کشور معرفی کنیم. پیست‌های موجود بیزنسی بوده و این رشته را گران در اختیار مردم قرار داده است اما اگر در اختیار ما به عنوان متخصص کار قرار داده شود، هم ورزش اسکیت را ارزان در اختیار مردم قرار می‌دهیم و هم می‌توانیم قهرمانان بیشتری را پرورش دهیم.

رییس هیات اسکیت خوزستان در ادامه بیان کرد:‌ مهمترین برنامه هیات در ماه مهر سال جاری این است که می‌خواهیم مربیان تیم‌ملی اسکیت را جهت آموزش و ارتقا سطح دانش مربیان در رشته‌های مختلف تحت نظر به استان بیاوریم.

وی در پایان ورزشکاران خوزستانی را به انجام تمرینان هدفمند دعوت کرد و گفت: ورزشکاران باید به فکر موفقیت و قهرمانی باشند که این مهم با تمرینات مستمر و با برنامه، زیر نظر مربیان متخصص استان دست ‌یافتنی است.

مرجع / ایسنا
:
:
:
آخرین اخبار